انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

یکی از متهمین در پرونده آدم ربایی الناز حاج تمیری دستگیر شد و فرد دوم تحت تعقیب است

یکی از متهمان حمله اول به الناز حاج تمیری دستگیر شد و متهم دوم نیز شناسایی شده است

پرونده الناز حاج تمیری : یکی از متهمین آدم ربایی دستگیر شد و فرد دوم تحت تعقیب است

یک مرد در ارتباط با حمله وحشیانه به الناز حاج تمیری، زن ایرانی ساکن انتاریو در دسامبر گذشته دستگیر و مرد دیگری تحت تعقیب است؛ بازرسان معتقدند این حمله با ربوده شدن او در ماه بعد از این حادثه مرتبط است، در آن حمله سه مرد او را از خانه یکی از اقوامش بیرون آوردند، با پای برهنه او را روی برف کشیدند و بردند.

پرونده الناز حاج تمیری : یکی از متهمین آدم ربایی دستگیر شد و فرد دوم تحت تعقیب است
پرونده الناز حاج تمیری: یکی از متهمین آدم ربایی دستگیر و فرد دوم تحت تعقیب است

روز پنجشنبه، مردی به نام ریاست سینگ (Riyasat Singh) 23 ساله اهل برمپتون، به اتهام تلاش برای قتل، اقدام به آدم ربایی، داشتن اموال به دست آمده از جنایت به مبلغ بیش از ۵۰۰۰ دلار و آسیب به اموال به مبلغ کمتر از ۵۰۰۰ دلار در رابطه با حمله ۲۰ دسامبر به الناز حاج تمیری، زن ۳۷ ساله ایرانی در گاراژ پارکینگ زیرزمینی آپارتمانش در منطقه یورک بازداشت شد.

مرد دوم هارش‌دیپ بینر (Harshdeep Binner) 23 ساله، اهل برمپتون با همین اتهام تحت تعقیب است.

پرونده الناز حاج تمیری : یکی از متهمین آدم ربایی دستگیر شد و فرد دوم تحت تعقیب است
پرونده الناز حاج تمیری : یکی از متهمین آدم ربایی دستگیر شد و فرد دوم تحت تعقیب است

خانم حاج تمیری در حین حمله با ماهیتابه مورد ضرب و شتم قرار گرفت که پس از مداخله یکی از رهگذران متوقف شد. پلیس می گوید مظنونان با یک ماشین نقره ای فرار کردند که بعداً کشف و مشخص شد که از تورنتو به سرقت رفته است.

خانم حاج تمیری پس از این حمله، برای اقامت نزد یکی از اعضای خانواده به واسگا بیچ انتاریو رفت. در آنجا، در غروب ۱۲ ژانویه، سه مرد با «تجهیزات و لباس پلیس» به زور وارد خانه شدند و او را به سمت ماشینی که منتظر بود بیرون کشیدند. پس از این حادثه دیگر خبری از الناز حاج تمیری به دست نیامده است.

مارتین گراهام، سر بازرس پلیس استانی در مصاحبه ای در اوایل هفته، قبل از اعلام خبر در مورد دستگیری یکی از متهمان و حکم بازداشت متهم دوم گفت «این یک پرونده فوق العاده غیرعادی است.» گراهام گفت که پلیس هیچ انگیزه یا دلیلی برای این جنایت ندارد. تقاضای باج خواهی نشده است. و به گفته گراهام در بیش از ۳۲ سال فعالیت پلیسی «هیچ پرونده ای مشابه با این پرونده نداشته است.»

یکی از وحشتناک ترین جزئیات این پرونده این است که طبق گفته پلیس خانم الناز حاج تمیری قبل از ربوده شدن متوجه شده بود که یک دستگاه ردیاب به ماشینش وصل شده است.

روز سه‌شنبه، همان روزی که پلیس درخواست عمومی برای کسب اطلاعات درباره خانم حاج تمیری را داد، دوست پسر سابقش محمد لیلو در دادگاه حاضر و به آزار و اذیت جنایی علیه او قبل از ناپدید شدنش متهم شد.

سربازرس گراهام جزئیات خاصی در مورد اتهامات علیه آقای محمد لیلو ۳۴ ساله که در یکی از مناطق حومه ای در خارج از مونترال زندگی می کند، ارائه نکرد و تنها گفت که در طول تحقیقات آنها شواهدی کشف شد که مربوط به «الگوی رفتاری علیه الناز در یک دوره زمانی بوده است.»

سربازرس گراهام گفت که این دو نفر علاوه بر رابطه شخصی، در یک رابطه شغلی مرتبط با کسب و کار صادراتی نیز با هم در ارتباط بودند.

عصر پنجشنبه هنگامی که تلفنی با فیلیپ گرنیر (Philippe Grenier) وکیل محمد لیلو تماس گرفتیم از اظهار نظر خودداری کرد.

با توجه به ارتباط بین آدم ربایی و حمله قبلی، بازرسان پلیس استانی با پلیس منطقه ای یورک همکاری می کنند.

بیل دیکسون سخنگوی پلیس استانی روز پنجشنبه گفت که دستگیری و حکم بازداشت مربوط به حمله اول به خانم حاج تمیری «گام مثبت بسیار بزرگی رو به جلو است.»

سخنگوی پلیس استانی گفت «ما به همکاری با پلیس منطقه‌ای یورک و هر شخص دیگری که نیاز داشته باشیم ادامه خواهیم داد تا او را به خانه بیاوریم.»

در بیانیه‌ای که اوایل روز سه‌شنبه از طریق پلیس استانی منتشر شد، مادر خانم حاج تمیری از هر کسی که اطلاعاتی در اختیار دارد درخواست کرده بود که تماس بگیرد.

در بیانیه فریبا حاج تمیری مادر الناز آمده است که «ما شدیداً به کمک شما نیاز داریم. من به عنوان یک مادر به شما التماس می کنم که ما را راهنمایی کنید و هر چه می دانید به ما بگویید. لطفاً به ما کمک کنید الناز را پیدا کنیم.»

سربازرس گراهام گفت که نمی تواند در مورد هیچ یک از مکالمات بین دو اداره پلیس پس از حمله دسامبر و خلوت گزینی خانم حاج تمیری در ساحل واساگا صحبت کند، اما گفت خبر دارد که «تعدادی طرح امنیتی» بین خانم حاج تمیری و پلیس یورک به اجرا گذاشته شده بود.

حمله به الناز حاج تمیری متهمین آدم ربایی   حمله به الناز حاج تمیری متهمین آدم ربایی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا