انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

ایر کانادا تقریبا ۱۰ درصد از پروازهای خود در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو را در هفته اول جون لغو کرد

ایر کانادا تقریبا ۱۰ درصد از پروازهای تورنتو پیرسون را در هفته اول جون لغو کرد

ایر کانادا تقریبا ۱۰ درصد از پروازهای خود در فرودگاه بین المللی پیرسون تورنتو را در هفته اول جون لغو کرد.

در مجموع، حدوداً ۳۶۰ پرواز ایر کانادا بین ۱ تا ۷ جون لغو شده است.

سیریوم (Cirium) یک شرکت تهیه داده‌های هوانوردی روز پنجشنبه به سی تی وی نیوز تورنتو گفت پروازهای لغو شده در بازه زمانی هفت روزه شامل پروازهای خروجی و پروازهای ورودی به این فرودگاه بوده است.

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو که اکنون به خاطر تاخیرها و لغو پروازها شهرت منفی پیدا کرده به کانون انتقادات تبدیل شده است. این هفته پس از اینکه یکی از بازیکنان سابق ان‌اچ‌ال (NHL) فرودگاه پیرسون را «بدترین مکان روی زمین» اعلام کرد، شهردار تورنتو وضعیت در فرودگاه پیرسون را «غیرقابل قبول» خواند.

پیتر فیتزپاتریک (Peter Fitzpatrick) سخنگوی ایر کانادا به سی تی وی نیوز تورنتو گفت فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو به طور خاص تحت تأثیر مسائل گسترده تری قرار گرفته است که مانع جریان منظم در فرودگاه ها و عملیات ایرلاین ها شده اند. 

این چالش ها شامل کمبود نیروی انسانی، زمان طولانی تر بازرسی های امنیتی و گمرکی و محدودیت های مکرر کنترل ترافیک هوایی است.

فیتزپاتریک گفت «این‌ مسائل نه تنها به طور زنجیره وار مشتریان ما را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه می‌توانند بر منابع و عملیات کارکنان ما نیز تأثیر بگذارند.»

در حالی که فیتزپاتریک اذعان داشت که این مسائل چالش هایی را ایجاد کرده، گفت که ایر کانادا در حال حاضر روزانه بیش از ۱۰۰،۰۰۰ مسافر را جابجا می کند.

در همین حال داده‌های ایرلاین وست جت (WestJet) نشان می‌دهد که حدود دو درصد از پروازهای خروجی این شرکت و سه درصد از پروازهای ورودی به پیرسون در هفته اول ژوئن لغو شده‌اند.

لغو پروازها در شرایطی انجام می شود که درخواست‌هایی از دولت فدرال برای لغو محدودیت‌های مسافرتی باقی‌مانده کووید-۱۹مطرح شده است تا برخی از تدابیر و اقدامات اضافه شده براساس این محدودیت ها که باعث کاهش سرعت خدمات می‌شوند، حذف شوند. با این حال، این قوانین حداقل تا پایان ماه تمدید شده است.

اوایل این هفته عمر الغبرا وزیر حمل و نقل فدرال به مسائلی که پیرسون را مختل کرده است، پرداخت.

وزیر حمل و نقل فدرال روز سه شنبه گفت «می دانم که کلافه کننده است. ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا منابع مورد نیاز آنها، کمک لجستیکی و پشتیبانی مورد نیازشان را فراهم کنیم.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا