جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا گفت فرستادن مقامات به جشن روز ملی روسیه در سفارت این کشور در اتاوا کار اشتباهی بوده است

ملانی جولی گفت فرستادن نماینده وزارت خارجه به جشن روی ملی روسیه غیرقابل قبول بود

وزیر امور خارجه کانادا: فرستادن مقامات به جشن روز ملی روسیه در سفارت این کشور در اتاوا کار اشتباهی بوده است

ملانی جولی وزیر امور خارجه می گوید که شرکت کردن نماینده کانادا در مراسمی که در سفارت روسیه برگزار شده بود، «غیرقابل قبول» است و قول داده که این اتفاق دیگر تکرار نشود.

همانطور که گلوب‌اندمیل برای اولین بار گزارش داد، یاسمین هاین بکر (Yasemin Heinbecker) معاون رئیس پروتکل امور جهانی کانادا (GAC) روز جمعه در جشن روز ملی روسیه در سفارت این کشور در اتاوا شرکت کرد.

دولت کانادا بارها روسیه را به دلیل تداوم جنگ روسیه علیه اوکراین محکوم کرده و در واکنش به اقدام روسیه تحریم‌هایی بر این کشور اعمال نموده، تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده و از تلاش‌های بین‌المللی برای بررسی جنایات جنگی روسیه در اوکراین حمایت کرده است.

ملانی جولی در توییتر گفت «این غیرقابل قبول است. هیچ نماینده کانادایی نباید در مراسمی که در سفارت روسیه برگزار شد شرکت می کرد و هیچ نماینده کانادایی از این پس در این نوع رویدادها شرکت نمی کند. [کانادا] همچنان به حمایت از [اوکراین] ادامه می‌دهد در حالی که به مبارزه در برابر تهاجم فجیع روسیه ادامه می دهد.»

در بیانیه ای از وزارت امور خارجه کانادا آمده است که تصمیم برای اعزام نماینده [به مراسم روز ملی روسیه] توسط این وزارت گرفته شده است و می افزاید که مقامات روسی به رویدادهای روز کانادا دعوت نخواهند شد.

در پی حمله غیرقانونی روسیه به اوکراین اتاوا برای اخراج اولگ استپانوف (Oleg Stepanov) سفیر روسیه در کانادا تحت فشار قرار گرفت. چندین کشور اروپایی روند برکناری دیپلمات ها را آغاز کرده اند.

کندیس برگن (Candice Bergen) رهبر موقت حزب محافظه کار، حضور مقام وزارت خارجه کانادا در جشن روز ملی روسیه را محکوم کرد.

در بیانیه ای حزب محافظه کار تاکید کرده است «دولت لیبرال به جای مهر تایید زدن بر جشن پر زرق و برق و تحت حمایت کرملین در سفارت روسیه، باید با کشورهایی مانند مصر، پاکستان و کشورهای آفریقایی همکاری کند تا از اینکه جنگ غیرقانونی پوتین به ایجاد بحران جهانی غذایی که بیشترین آسیب را به کشورهای در حال توسعه می زند، جلوگیری کند.»

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا