ایرانجدیدترین اخبارجهان

طی نامه ای به خزانه داری آمریکا، ۲۱ نماینده مجلس خواستار ایجاد سریع مجاری قانونی برای برقراری اینترنت ماهواره‌ای بر فراز ایران شدند

وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده برای تسهیل ارتباطات دیجیتال ایرانیان مجوز می‌دهد

 دولت آمریکا برای تسهیل ارتباطات دیجیتال ایرانیان مجوز داد

نمایندگان مجلس آمریکا خواستار مجوز برای برقراری اینترنت ماهواره‌ای بر فراز ایران شدند

۲۱ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای به وزارت خزانه‌داری این کشور خواستار ایجاد سریع مجاری قانونی برای برقراری اینترنت ماهواره‌ای بر فراز ایران شدند.

به گفته آنها در حالی که حکومت ایران برای قطع ارتباط معترضان و سرکوب اعتراض‌ها به مرگ مهسا امینی تلاش می‌کند، مردم این کشور باید بتوانند از طریق اینترنت با دنیا در تماس باشند.

تام مالینووسکی دموکرات، و کلودیا تنی جمهوری‌خواه تهیه‌کنندگان این نامه هستند و در آن از جنت یلن وزیر خزانه‌داری خواسته‌اند تا با موافقت فوری با درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، تمام توان خود برای حفظ ارتباط اینترنتی مردم ایران به کار گیرد.

ایلان ماسک، مالک اسپیس ایکس و تسلا سه روز پیش در پاسخ به تقاضای یک کاربر در توییتر که خواسته بود دسترسی به اینترنت ماهواره ای از طریق پروژه استارلینک بر فراز ایران را مد نظر قرار دهد، گفت «استارلینک برای کسب مجوزها و معافیت از تحریم‌های ایران اقدام خواهد کرد.»

با اختلال گسترده اینترنت در ایران و محدود شدن دسترسی به شبکه‌های اجتماعی چون اینستاگرام و واتس اپ، ناظران نسبت به تلاش حکومت برای سرکوب خونین معترضان و خاموش کردن اعتراضات نظیر آنچه در آبان ۹۸ روی داد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور به منظور «پیشبرد آزادی‌ اینترنت و جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران» مجوز می‌دهد که تسهیلات و تجهیزات برای دسترسی بهتر ایرانیان به ارتباطات دیجیتال و دور زدن سانسور اینترنت فراهم شود.

رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت «در حالی که دولت ایران دسترسی مردمش به اینترنت جهانی را قطع می‌کند امروز ایالات متحده اقدامی در جهت حمایت از جریان آزاد اطلاعات برای مردم ایران می‌کند.»

مهسا امینی و اعتراضات ایران  آخرین اخبار ایران  مهسا امینی و اعتراضات ایران آخرین اخبار ایران   مهسا امینی و اعتراضات ایران  آخرین اخبار ایران   مهسا امینی و اعتراضات ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا