جدیدترین اخبارکانادا

ایر کانادا در شرایط فروپاشی صنعت پرواز، ۲۰.۰۰۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد

 

یک خبرنامه داخلی برای اعضای اتحادیه کارمندان عمومی کانادا می گوید: ایر کانادا از کارگران می خواهد ساعت کار خود را کاهش دهند، تا دو سال به مرخصی بروند، با امتیاز سفر استعفا دهند یا باز نشسته شوند.

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از کانادا پرس؛

شرکت هواپیمایی ایر کانادا قصد دارد حداقل ۲۰.۰۰۰ کارمند خود را اخراج کند زیرا شیوع ویروس کرونا همچنان به نابودی صنعت هواپیمایی ادامه می دهد.

به گفته ایرکانادا، تا هفتم ژوئن اخراج ها بیش از نیمی از ۳۸.۰۰۰ کارمند این شرکت را تحت تأثیر قرار می دهد.

این حرکت در حالی صورت می گیرد که تعطیلی مرزها و قرنطینه، تقاضای سفر را کاهش داده و باعث شده است که ظرفیت پرواز ۹۵ درصد کاهش یافته و ۲۲۵ هواپیمای ایر کانادا زمین گیر شود.

ایرکانادا عصر جمعه با ارسال یک ایمیل اعلام کرد : با توجه به کاهش چشمگیر عملکرد این شرکت در دوره شیوع ویروس، این موضوع  پیش بینی می شد و ما امروز تصمیم بسیار دشواری گرفتیم؛ متاسفانه مجبور به کاهش نیروی کار خود در حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد هستیم و تخمین می زنیم حدود ۲۰.۰۰۰ نفر تحت تأثیر قرار بگیرند.

حداقل اخراج ها به ۱۹.۰۰۰ نفر – نیمی از حقوق بگیران فعلی می رسد و تعداد آن می تواند به ۲۲.۸۰۰ نیز برسد.

این اتفاق در اعلامیه ایر کانادا در مقیاس بزرگتر تکرار می شود تا تقریباً نیمی از نیروی کار خود را _ در پی کاهش هزینه ها _ اخراج کند. این شرکت هواپیمایی در ماه آوریل با کمک ” یارانه دستمزد اضطراری کانادا ” حدود ۱۶.۵۰۰ خدمه پرواز، مکانیک و کادر خدمات مشتریان را مجددا استخدام کرده، اما متعهد نشده است که کارمندان خود را پس از ششم ماه ژوئن حفظ کند.

یک خبرنامه داخلی برای اعضای اتحادیه کارمندان عمومی کانادا می گوید: ایر کانادا از کارگران می خواهد ساعت کار خود را کاهش دهند، تا دو سال به مرخصی بروند، با امتیاز سفر استعفا دهند یا باز نشسته شوند.

در این یادداشت آمده است که اتحادیه کارمندان عمومی کانادا در مورد ادامه یارانه دستمزد فدرال به ایر کانادا در حال گفتگو هستند.

در نامه ای که توسط رئیس اتحادیه کارمندان عمومی کانادا و دو مقام دیگر اتحادیه امضا شده آمده است که ما می دانیم که این خبر همان چیزی نیست که انتظار آن را داشتیم.

واقعیت این است که COVID-19 طی چند ماه گذشته و در آینده قابل پیش بینی به شدت بر تقاضای سفرهای هوایی تأثیر گذاشته است. به این ترتیب نمی توان انکار کرد که ما با بیشترین اخراج پرسنل سر و کار داریم. 

ایر کانادا مستقیماً به سؤالاتی مبنی بر خروج از برنامه “یارانه دستمزدی” که اتاوا اخیرا تا اگوست تمدید کرده بود پاسخ نداد.

برنامه یارانه ای به کارمندان – از جمله ۶.۸۰۰ خدمه پرواز – امکان استخدام مجدد در ماه گذشته را داد تا ۷۵ درصد از دستمزد ساعتی عادی یا حداکثر ۸۴۷ دلار در هفته را دریافت کنند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق این کارمندان در خانه مانده اند، زیرا لغو پروازها همچنان ادامه دارند.

در حالی که ایر کانادا در حال حاضر در پرداخت بیشتر دستمزد کارمندان مشارکتی ندارد، این شرکت هواپیمایی به پرداخت هزینه ها  _ صندوق های بازنشستگی و مزایای آن _ ادامه داده است. تخلیه مداوم پول در ایر کانادا باعث شده است تا این شرکت بیش از یک میلیارد دلار در سه ماه گذشته از دست بدهد.

ایر کانادا در شرایط فروپاشی صنعت پرواز، 20.000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد
ایر کانادا در شرایط فروپاشی صنعت پرواز، ۲۰.۰۰۰ کارمند خود را اخراج خواهد کرد

ایر کانادا | شرایط فروپاشی صنعت پرواز | ۲۰.۰۰۰ کارمند |اخراج خواهد کرد | تورنتو | کانادا | روزنامه های تورنتو | تهرانتو | tehranto | روزنامه های کانادا | Tehranto | Canada | toronto

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا