جدیدترین اخبارجهان

بیش از ۵۰ نفر در اثر طوفان و گردباد در ایالات متحده کشته شدند و بسیار از ساختمان ها با خاک یکسان شده اند

بیش از ۵۰ نفر در اثر طوفان و گردباد در ایالات متحده کشته شدند و بسیار از ساختمان ها با خاک یکسان شده اند

در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم ۷۰ نفر فقط در کنتاکی کشته شدند

اواخر روز جمعه و اوایل روز شنبه آب و هوای طوفانی باعث وقوع چندین گردباد ویرانگر در کنتاکی و برخی دیگر از بخش های مرکز و جنوب ایالات متحده شد که به گفته فرماندار شمار کشته شدگان پس از «یکی از سخت ترین شب ها در تاریخ کنتاکی» از ۷۰ نفر فراتر خواهد رفت.

دست کم در شش ایالت امریکا بیش از ۳۰ گردباد گزارش شده است. کارشناسان هواشناسی سی ان ان می گویند نواری به وسعت بیش از ۲۰۰ مایل (۳۲۱ کیلومتر) از آرکانزاس تا کنتاکی ممکن است تحت تأثیر یک گردباد خشن با دنباله طولانی قرار گرفته باشد.

از جمله شدیدترین خسارت ها مربوط به فروریختن یک کارخانه شمع سازی بود که عده ای از مردم در آنجا جمع شده بودند، همینطور یکی از انبارهای آمازون در ایلینوی غربی و یک آسایشگاه معلولین و سالمندان در آرکانزاس که در اثر گردبادها یا بادهای شدید آسیب دیدند و چندین نفر از مردم در هر یک از این مکان کشته شدند و امدادگران را به تکاپو برای نجات دیگران واداشت.

گستره خرابی ها تا ساعت ها بعد مشخص نخواهد شد اما ویدئویی که صرفا از این سه ایالات منتشر شده {شامل ساختمان های با خاک یکسان شده، خودروهای واژگون شده و کارگرانی که در حال جستجوی ویرانه ها برای مردم گرفتار شده در زیر آوار هستند}حاکی از خسارت های قابل ملاحظه در برخی از نواحی است. اندی بشیر (Andy Beshear) فرماندار کنتاکی در نشست خبری صبح شنبه گفت «گمان می رود که شمار کشته شدگان ما در اثر این حادثه از ۵۰ شهروند کنتاکی فراتر خواهد رفت، احتمالا نزدیک به ۷۰ تا ۱۰۰ نفر کشته شده باشند.»

مایکل داسِت (Michael Dossett) رئیس مدیریت وضعیت اضطراری کنتاکی گفت «این حادثه یکی از مهم ترین و گسترده ترین فجایعی خواهد بود که کنتاکی تا به حال با آن روبرو شده است» و اضافه کرد که این «یکی از تاریک ترین روزها در طول تاریخ این ایالت بوده است.»

علاوه بر کنتاکی وقوع گردباد در برخی از بخش های میزوری، تنسی و می سی سی پی نیز گزارش شده است. بشیر گفت یکی از مناطقی که بیشتر از همه ویران شده است شهر میفیلد (Mayfield) در جنوب غربی کنتاکی است که گردباد شب جمعه یک کارخانه شمع سازی را فروریخت در حالی که ۱۱۰ نفر از مردم در آنجا جمع شده بودند.

فرماندار کنتاکی گفت «گمان می رود که دست کم ده ها نفر از مردم را در این حادثه از دست داده باشیم.»

ویدئو منتشر شده از میفیلد بقایای یک کارخانه را نشان می دهد که به یک میدان عظیم نخاله و آوار قطعات فلزی پیچ و تاب خورده به ارتفاع چندین فوت تبدیل شده است.

مایکل گوردون (Michael Gordon) که یک تعقیب گر طوفان است صبح شنبه در مورد این صحنه به سی ان ان (CNN) گفت نیروهای امدادی تعداد «بسیار، بسیار زیادی» از مردم را از زیر آوار بیرون کشیدند که برخی از آنها زنده بودند و برخی دیگر ظاهرا کشته شده بودند.

گوردون گفت «صحبت کردن در مورد این موضوع به نوعی کار دشواری است، آنها در حال حاضر مشغول کندن و کنار زدن آوار با دست های خالی هستند.»

سایر ساختمان های آسیب دیده در میفیلد که دارای جمعیتی در حدود ۱۰،۰۰۰ نفر است شامل دادگاه شهرستان گریوز (Graves) و بازداشتگاه همجوار دادگاه است.

ستوان دین پترسون (Dean Patterson) پلیس ایالتی کنتاکی گفت «این طوفان در میفیلد افق شهر را تغییر داد.»«ما (ویرانی هایی را) می بینیم که هیچ کدام از ما قبلا هرگز ندیده بودیم.» مرکز پیش بینی طوفان سازمان ملی هواشناسی گفت هنوز امکان وقوع طوفان های تندری شدید در روز شنبه از سمت ایالت های خلیج شمالی به داخل اپلاچینز (Appalachians) جنوب مرکزی وجود دارد. برای صبح شنبه در سراسر این منطقه هشدار گردباد صادر شده بود. در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم ۷۰ نفر فقط در کنتاکی کشته شدند

در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم 70 نفر فقط در کنتاکی کشته شدند
در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم ۷۰ نفر فقط در کنتاکی کشته

کشته شدن مردم در ایلینوی و آرکانزاس، طبق گزارش مسئولان

در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم ۷۰ نفر فقط در کنتاکی کشته شدند

در ایلینوی و آرکانزاس نیز کشته شدن شماری از مردم گزارش شده است.

مایک فیلبک (Mike Fillback) رئیس پلیس گفت در انبار فروریخته آمازون در شهر ادواردزویل در ایلینوی خارج از سنت لوییز دست کم دو نفر کشته شده اند و روز شنبه تلاش های امداد و نجات در جریان بود.

فیلبک گفت ده ها نفر از مردم موفق شدند بدون هیچ جراحتی فرار کنند. یکی از شهروندان به کی ام او وی (KMOV) خبرگزاری وابسته به سی ان ان گفت که یکی از اعضای خانواده او و کارمند این انبار در داخل ساختمان گیر افتاده بود و سایر افراد در داخل انبار آرامش خود را حفظ کرده بودند و برای بیرون رفتن از انبار با یکدیگر همکاری می کردند.

به گفته سخنگوی CSX اوایل صبح شنبه در نزدیکی مدیسون ویل (Madisonville) در کنتاکی در پی عبور هوای طوفانی از داخل منطقه یک قطار از ریل خارج شد. گزارشی از مجروح شدن خدمه قطار دریافت نشده است.

طبق اعلام وبسایت poweroutage.us تا ساعت ۷:۴۵ صبح روز شنبه برق بیش از ۳۴۰،۰۰۰ خانه و مکان تجاری { از جمله بیش از ۱۳۷،۰۰۰ ساختمان در تنسی و بیش از ۷۰،۰۰۰ ساختمان در کنتاکی } در سراسر هفت ایالت قطع شده بود. در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم ۷۰ نفر فقط در کنتاکی کشته شدند

در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم 70 نفر فقط در کنتاکی کشته شدند
در پی وقوع طوفان در مرکز و جنوب ایالات متحده دست کم ۷۰ نفر در کنتاکی کشته شدند

طوفان و گردباد  گردباد ویرانگر طوفان و گردباد گردباد ویرانگر طوفان و گردباد    گردباد ویرانگر  طوفان و گردباد  گردباد ویرانگر  ایالت کنتاکی ایالت کنتاکی  ایالت کنتاکی        ایالت کنتاکی ایالت کنتاکی طوفان جنوب ایالات متحده  طوفان جنوب ایالات متحده طوفان جنوب ایالات متحده  طوفان جنوب ایالات متحده  طوفان جنوب ایالات متحده 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا