ایرانجدیدترین اخبار

پدر و مادر بهنام موسیوند مقابل زندان رجایی‌شهر تحصن کردند/ پلیس تهدید به بازداشت کرد

درپی وخیم شدن وضعیت جسمانی بهنام موسیوند، پدر و مادرش تحصن کردند

پدر و مادر بهنام موسیوند در مقابل زندان رجایی‌شهر تحصن کردند/ پلیس تهدید به بازداشت کرد

در پی وخامت وضعیت جسمانی بهنام موسیوند، کنشگر مدنی زندانی در ایران، پدر و مادرش در اعتراض به برخوردار نبودن وی از خدمات درمانی در مقابل زندان محل نگهداری او در کرج تحصن کردند.

پدر و مادر بهنام موسیوند در مقابل زندان رجایی‌شهر تحصن کردند/ پلیس تهدید به بازداشت کرد
پدر و مادر بهنام موسیوند مقابل زندان رجایی‌شهر تحصن کردند/ پلیس تهدید به بازداشت کرد

در همین حال ویدئویی از اعتراض پدر و مادر آقای موسیوند در مقابل زندان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می دهد این دو از بی‌توجهی مسئولان زندان به وضعیت فرزندشان علی‌رغم نامه دادستان در این باره معترض‌اند.

پدر بهنام در این ویدئو «جرم» پسر خود را «کنشگری مدنی» بودن و «اختلاس، قتل و دزدی» نکردن را عامل زندانی شدن فرزندش عنوان می کند.

در همین حال کمپین حقوق بشر در ایران در رابطه با به خطر افتادن جان بهنام موسیوند و ابراز نگرانی جدی درباره تکرار یک «جنایت عمدی» دیگر در زندان‌های ایران، آزادی فوری و بی‌قید و شرط موسیوند را خواستار شد .

بهنام موسیوند شهریور ۱۳۹۸ به‌ اتهام‌ «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» از سوی دادگاه انقلاب تهران در مجموع به شش سال حبس قطعی محکوم شد.

او در ۳۰ فروردین امسال به دلیل امتناع از زدن دستبند و پابند برای دریافت خدمات درمانی خارج از زندان مورد ضرب و شتم ماموران زندان قرار گرفت و در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب غذا زد و هشتم اردیبهشت در پی وخامت حالش از زندان به بیمارستان منتقل شد.

در پی وخیم‌تر شدن حال این زندانی و احتمال مرگ او، نمایندگان قوه قضاییه با وعده پیگیری خواسته‌ها و روشن شدن وضعیتش او را آرام و متقاعد برای پایان دادن به اعتصاب غذا کردند.

موسیوند، از نهم شهریور در پی انتقال به زندان رجایی‌شهر با وجود وخامت وضعیت جسمانی‌اش بار دیگر اعتصاب غذا کرد.

خواهر بهنام روز پنجشنبه، ۱۷ شهریور با انتشار توئیتی در این رابطه نوشت: «به دستور مسئولین زندان تعدادی از مامورین کلانتری برای بازداشت پدر و مادر اقدام کردند که با مقاومت خانواده مواجه شدند.»

کنشگر مدنی  حقوق بشر در ایران   کنشگر مدنی  حقوق بشر در ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا