جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند

بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند

بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند

بازار درهم‌شکسته رمزارز با ورود سرمایه‌گذاران ثروتمندی که در پی شکار معاملات زیر قیمت هستند، علائمی از حیات نشان می‌دهد.

بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند
بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

بازار رمزارز روز دوشنبه، در شرایطی که پس از شکست سنگین هفته پیش قیمت سکه‌های اصلی بازار با کمک پدیده شکار معاملات زیر قیمت در حال بازیابی توازن هستند، وارد یک رالی بهبود شد.

بیت‌کوین (Bitcoin) که برترین رمزارز ازلحاظ ارزش بازار است، در زمان انتشار این خبر با قیمت نزدیک به ۳۶،۵۰۰ دلار در حال دست‌به‌دست شدن بود، که بیانگر افزایش ۵% در امروز است. بر اساس داده‌های CoinDesk 20، این افزایش در پی کاهش ۲۵ درصدی در طول هفته منتهی به ۲۳ ماه مه {یعنی دومین هفته متوالی زیان و بزرگ‌ترین زیان از ماه مارس ۲۰۲۰} به ثبت رسید.

اتر (Ether)، دومین رمزارز بزرگ بازار، با ۸% افزایش به قیمت ۲،۲۵۷ دلار (صعود۷.۶%) معامله شد، که در طول بازه زمانی مشابه با بیت کوین ۴۱% کاهش یافته بود، که مهم‌ترین کاهش هفتگی ثبت‌شده اتر تابه‌حال بوده است.

سایر سکه‌های برتر بازار شامل توکن BNB بینانس (Binance)، پروتکل اینترنتی کامپیوتر آی‌سی‌پی (ICP)، بیت‌کوین کش و پولکادات (polkadot) شاهد افزایش ۸% تا ۱۰% بودند. سکه‌های متصل به دارایی‌های تمرکززدایی شده (DeFi) ازجمله LINK و UNI نیز به ترتیب با ۲۲% و ۱۳% افزایش قیمت معامله شدند.

به نظر می‌رسد تقاضا از طرف سرمایه‌گذاران ثروتمند موجب بهبود بازار درهم‌شکسته رمزارز شده باشد. شرکت امبر گروپ، ارائه‌دهنده خدمات مالی رمزارز اوایل دوشنبه در توییتی نوشت، «صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارز، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ماکرو جهانی، سرمایه‌گذاران فرصت‌طلبی خطرپذیر از طریق ثبت حجم سنگین و حیرت‌انگیزی از «سفارش‌های محدود» و اجرای الگوریتم‌های طولانی‌تر میانگین موزون زمان قیمت در حال اقدام به خریدهای کف قیمت در بازار بیت‌کوین، ETH و همین‌طور بلوچیپ‌هایی (سهام ابر شرکت‌ها) مانند DeFi هستند.»

خرید کف قیمت نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ پس از نگرانی‌های اخیر زیست‌محیطی و نظارتی هنوز به دورنمای گاوی (صعودی) بلندمدت رمزارز اطمینان دارند.

بالاجی سرینیواسان، سرمایه‌گذار (شخصی) فرشته و کارآفرین در توییتی نوشت، «نظریه بلندمدت در مورد رمزارز همچنان بدون تغییر باقی مانده است. تورم، تمرکززدایی، حریم خصوصی، قابلیت برنامه‌پذیری، مقاوم در مقابل تصرف دارایی و مقاوم در مقابل سانسور … ازجمله محرک‌های بلندمدت برای پذیرش رمزارزهاست.».

احوال بازار در اوایل این ماه پس از اینکه سازنده آمریکایی خودروهای الکتریکی تسلا با استناد به مصرف بالای سوخت‌های فسیلی توسط ماینرها خرید خودرو با بیت‌کوین را به تعلیق درآورد، رو به تلخی و دشواری گذاشت. امید به پذیرش هر چه بیشتر رمزارز توسط شرکت‌ها، که پس از اعلام تصمیم تسلا در مورد ثبت بیت‌کوین به‌عنوان شیوه پرداخت جایگزین در فوریه بالاگرفته بود، با این حرکت غافلگیرانه تضعیف شد.

در ادامه، چین که از قرار معلوم بزرگ‌ترین اختصاص دهنده انرژی برق محاسباتی به بلاک چین بیت‌کوین محسوب می‌شود، هفته گذشته ممنوعیت‌های خود نسبت به استخراج رمزارز را افزایش داد و فشار فروش بیشتری به سمت این رمزارز روانه کرد.

هفته گذشته بیت‌کوین با سقوط به پایین‌ترین قیمت سه و نیم ماه گذشته خود و رسیدن به ۳۰،۰۰۰ دلار، یک کاهش ۵۳ درصدی نسبت به بالاترین قیمت تاریخی خود با ۶۴،۸۰۱ دلار در ۱۴ اپریل را به ثبت رساند.

سیر نزولی به وجود آمده تا حد زیادی نتیجه فروش توسط «دست‌های ضعیف» و معامله‌گران کوتاه-مدت بود. نشریه دفیانت (Defiant Newslette) روز ۱۸ ماه مه گفت، «از پایان اپریل تابه‌حال، آدرس‌های کیف پول رمزارز که به مدت کمتر از یک ماه موجودی بیت‌کوین داشتند با از دست دادن ۶۹۰،۰۰۰ آدرس از ۵.۰۶ میلیون آدرس به ۴.۳۷ میلیون کاهش یافت.»

بااین‌حال، تعداد آدرس‌های کیف پول با بیش از یک سال موجودی بیت‌کوین، که توسط شرکت IntoTheBlock به «نگه‌دارندگان» ملقب شد، با ۱۲۰،۰۰۰ افزایش از ۲۱.۸۱ میلیون به ۲۱.۹۳ میلیون آدرس کیف پول رمزارز رسید.

بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند
بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند

در ادامه بحث، وقوع یک بهبود V شکل تا رسیدن به ۵۰،۰۰۰ دلار ممکن است همچنان فرار و صعب‌الحصول باقی بماند، زیرا فروش‌های یکجا و ارزان اخیر اطمینان سرمایه‌گذاران را متزلزل ساخته است. علاوه بر این، طبق اظهارات برخی از ناظران، بازار ممکن است به‌زودی خبرهای منفی بیشتری از طرف چین دریافت کند. روز جمعه، یکی از مجموعه نهادهای دولتی ارشد چین خواستار اقدامات سخت‌گیرانه‌تر علیه استخراج رمزارز شد، که نگرانی‌های ناشی از افزایش نظارت‌ها و مقررات را تقویت کرد. بیت‌کوین و اتر پس از یک هفته فاجعه‌آمیز برای بازار رمزارز در مسیر برگشت قرار گرفتند

برخی از کارشناسان صنعت رمزارز بر این باورند که خبرهای منفی در قیمت‌های فعلی منعکس شده است و به‌احتمال‌زیاد سطح حمایت روانی در ۳۰،۰۰۰ دلار حفظ می‌شود.

جو دیپاسکوال، مدیرعامل شرکت بیت‌بال‌کپیتال گفت، «از منظر تاریخی چنین اخباری از چین (در ارتباط با ممنوعیت استخراج و معاملات) همواره منجر به سقوط‌های عمده در قیمت BTC شده است و این بار هم تفاوتی با گذشته ندارد.». «بااین‌حال، همانند مواقع قبلی، قیمت BTC دوباره بهبود می‌یابد و خبرهای اخیر به‌خودی‌خود نشان‌دهنده هیچ نوع تحولات جدیدی نیستند.»

دی‌پاسکوال اضافه کرد، «در ادامه روند بازار، ۳۰،۰۰۰ دلار یک سطح حمایت قوی است و می‌توان انتظار داشت که این سطح حمایت فعلاً حفظ شود.»

اتریوم  ارزش بازار بیت‌کوین  اتریوم    ارزش بازار بیت‌کوین  اتریوم      ارزش بازار بیت‌کوین

  اتریوم    ارزش بازار بیت‌کوین  اتریوم  ارزش بازار بیت‌کوین   اتریوم  ارزش بازار بیت‌کوین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا