انتاریوجدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا و آلمان قراردادی برای انتقال هیدروژن امضا کردند که اولین تحویل آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

کانادا علاوه بر توافقنامه انتقال هیدروژن به آلمان، قراردادهایی را نیز با دو خودروساز مرسدس بنز و فولکس واگن در زمینه خودروهای الکتریکی امضا کرد

کانادا و آلمان قراردادی برای انتقال هیدروژن امضا کردند که اولین تحویل آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

کانادا و آلمان می گویند که پیمان جدید انتقال هیدروژن یک زنجیره تامین هیدروژن فراآتلانتیک را راه اندازی خواهد کرد که پیش‌بینی می شود اولین تحویل محموله هیدروژن آن ظرف تنها سه سال آینده آغاز شود.

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا و اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه با حضور در نمایشگاه تجاری هیدروژن در شهر بندری استفن‌ویل (Stephenville) در استان نیوفاندلند و لابرادور این توافقنامه را امضا کردند.

در حالی که در این توافقنامه نامی از روسیه برده نشده اما این پیمان به همان اندازه که در مورد انرژی است، حاوی پیامی به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر اینکه دوران ابرقدرت بودن کشورش در حوزه انرژی در معرض خطر است.

آلمان به دنبال انرژی های جایگزین بلند مدت برای سوخت های فسیلی است تا از طرفی تعهدات اقلیمی خود عمل کند و از طرف دیگر وابستگی انرژی خود به روسیه را پایان دهد.

جاناتان ویلکینسون وزیر منابع طبیعی کانادا روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت که بدون شک این توافق اکنون به دلیل پوتین و حمله به اوکراین اتفاق می افتد.

اگرچه کانادا در حال حاضر تقریباً هیچ هیدروژنی در سطح اهداف این توافق تولید نمی کند، اما هر دو کشور بر این باورند که کریدور تجاری جدید انتقال هیدروژن می تواند «مدتها قبل از سال ۲۰۳۰» راه اندازی شود و اولین تحویل آن در سال ۲۰۲۵ امکان پذیر است.

آلمان شهرت قابل توجهی در زمینه اولویت قایل شدن برای هیدروژن «سبز» دارد که از طریق تجزیه مولکول‌های آب با استفاده از الکترولیز و با مصرف انرژی های تجدیدپذیر تولید می‌شود.

اما کانادا علاوه بر این به دنبال تولید مقادیر فراوانی از هیدروژن «آبی» است، که از گاز طبیعی به دست می‌آید اما آلایندگی دی اکسید کربن همراه آن از طریق جذب کربن به دام می افتد و در زیر زمین ذخیره می‌شود.

آلمان هیدروژن آبی را ممنوع نکرده است، اما دولت پولی برای آن اختصاص نخواهد داد. مقصد هر مقدار هیدروژن آبی که از غرب کانادا صادر شود بازارهای آمریکا یا آسیا خواهد بود.

کانادا و آلمان قراردادی برای انتقال هیدروژن امضا کردند که اولین تحویل آن از سال 2025 آغاز خواهد شد
کانادا و آلمان قراردادی برای انتقال هیدروژن امضا کردند که اولین تحویل آن از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد

اتاوا در زمینه تولید خودروهای الکتریکی و باتری با مرسدس بنز و فولکس واگن قرارداد امضا کرد

دولت فدرال روز سه شنبه قراردادهای جداگانه ای با فولکس واگن و مرسدس بنز امضا کرد که به موجب آن دسترسی ایمن به مواد خام کانادایی برای ساخت باتری خودروهای الکتریکی را برای دو خودروساز آلمانی تضمین می کنند.

مراسم امضای قرارداد در حضور جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و اولاف شولتس صدراعظم آلمان در تورنتو در رویدادی به میزبانی اتاق صنعت و بازرگانی کانادا و آلمان انجام شد.

اتاوا در بیانیه ای اعلام کرد که این توافقنامه ها «به تثبیت موقعیت کانادا به عنوان یک مرکز پیشرو متعالی برای تولید خودروهای الکتریکی و باتری خودروهای الکتریکی کمک می کند.»

این قراردادها شامل تامین کبالت، گرافیت، نیکل و لیتیوم کانادایی است.

قرارداد فولکس واگن بر تعمیق همکاری در تولید باتری های زیست پایدار، تولید مواد فعال کاتدی و تامین مواد معدنی حیاتی تمرکز دارد.

توافق مرسدس بنز بر تقویت همکاری با شرکت های کانادایی در زمینه زنجیره تامین خودروهای الکتریکی و باتری و حمایت از توسعه زنجیره تامین مواد معدنی زیست پایدار در کانادا متمرکز است.

جیسون مایرز (Jayson Myers) مدیر عامل سازمان تولید پیشرفته ان‌جن (NGen)، در مصاحبه ای گفت «[غیر از کانادا] شمار معدودی از کشورهای دارای این نوع مواد معدنی در جهان توسط حکومت های دموکرات اداره می شوند که واقعا به محیط زیست اهمیت می دهند.»

مایرز علاوه بر این فکر می کند که این توافقنامه ها «فرصت های فوق العاده ای را برای شرکت های تکنولوژی و تولیدکنندگان کانادایی در سراسر زنجیره ارزش فراهم می کند.»

قرارداد خودروهای الکتریکی کانادا و انتقال هیدروژن    قرارداد خودروهای الکتریکی کانادا و انتقال هیدروژن  قرارداد خودروهای الکتریکی کانادا و انتقال هیدروژن

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا