جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا در توصیه های مسافرتی خود علیه هر گونه سفر به ایران هشدار داد

کانادا_به شهروندانش هشدار داد از هرگونه سفر به ایران خودداری کنند

کانادا در توصیه های مسافرتی خود علیه هر گونه سفر به ایران هشدار داد

کانادا با استناد به نگرانی های امنیتی کلی و «احتمال بازداشت خودسرانه» توصیه های مسافرتی خود را علیه هر گونه سفر به ایران به روزرسانی کرد. کانادادر توصیه های مسافرتی خود علیه هر گونه سفر به ایران هشدار داد

کانادا در توصیه های مسافرتی خود علیه هر گونه سفر به ایران هشدار داد
کانادادر توصیه های مسافرتی خود علیه هر گونه سفر به ایران هشدار داد

این بالاترین سطح ریسک صادر شده توسط کانادا است و جدی تر از توصیه عمومی فعلی در مورد اجتناب از هر گونه سفر خارجی «غیر ضروری» به دلیل پاندمی کووید-۱۹ می‌باشد. وبسایت دولت کانادا در مورد سفر به ایران متذکر می شود که «شما نباید به این کشور، این قلمرو، یا منطقه سفر کنید.» «اگر در حال حاضر در این کشور، قلمرو یا منطقه حضور دارید باید امکان ترک کشور را در صورت امن بودن این کار بررسی کنید.»

وبسایت دولت کانادا به فقدان استقرار دفتر دولتی‌کانادا در ایران اشاره می کند و یادآور می شود که توانایی مسئولان کانادایی در سایر نقاط برای ارائه کمک های کنسولی به شدت محدود است.

کانادا_با استناد به پشتیبانی ایران از دولت سوریه، عدم پیروی ایران از قطعنامه های سازمان ملل در مورد برنامه هسته ای و نگرانی در مورد دیپلمات های کانادایی پس از هجوم معترضان به سفارت انگلیس در سال ۲۰۱۲ روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد. با وجود لغو اکثر تحریم های اتاوا علیه ایران پس از توافق هسته ای ۲۰۱۵ روابط با ایران به حالت عادی بازگردانده نشد.

طبق این توصیه مسافرتی ممکن است کانادایی‌ها در ایران هدف آدم ربایی و بزهکاری قرار بگیرند و زنان بازدید کننده از ایران با آزارهای جنسی مواجه شوند. توصیه مسافرتی کانادا در ادامه اضافه می کند که کانادایی ها ممکن است به دقت تحت نظر باشند و رفتارهای بی غرض مانند عکس گرفتن از مکان های عمومی یا سفر به نقاطی فراتر از جاذبه های گردشگری ممکن است به بازجویی منجر شود.

بازداشت خودسرانه    بازداشت خودسرانه      بازداشت خودسرانه    بازداشت خودسرانه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا