آلبرتاانتاریوبریتیش کلمبیاپرنس ادوارد آیلندجدیدترین اخباردولت فدرالسسکچوانقلمروهای شمال غربکاناداکِبِکمنیتوبانوناووتنووااسکوشیانیوبرانزویکنیوفاندلند و لابرادوریوکان

اداره درآمد کانادا سری جدیدی از نامه های استعلام واجد شرایط بودن به دریافت کنندگان کمک هزینه پاندمی ارسال می کند

اداره درآمد کانادا قصد دارد با ارسال چندین هزار نامه افرادی را که درآمد بیشتر از حد مجاز برای دریافت کمک هزینه پاندمی داشته اند را شناسایی کند

اداره درآمد کانادا از دریافت کنندگان کمک هزینه پاندمی استعلام واجد شرایط بودن می کند

اداره درآمد کانادا مجموعه جدیدی از نامه های استعلام شرایط را برای دریافت کنندگان کمک هزینه پاندمی ارسال می کند تا واجد شرایط بودن آنها برای دریافت کمک هزینه تایید شود و در مورد الزامی بودن احتمالی بازپرداخت کمک هزینه ها به دریافت کنندگان هشدار دهد.

این دومین بار است که اداره درآمد نامه هایی را برای دریافت کنندگان کمک هزینه پاسخ اضطراری کانادا (Canada Emergency Response Benefit) ارسال می کند که ارسال این نامه ها بخشی از  فرآیند تایید اعتبار واجد شرایط بودن میلیونها کانادایی است که هفته ای ۵۰۰ دلار کمک دریافت می کنند.

اداره درآمد کانادا (CRA) اواخر سال ۲۰۲۰ بیش از ۴۴۱،۰۰۰ نامه برای دریافت کنندگان کمک هزینه (CERB) ارسال کرد تا واجد شرایط بودن آنها برای پرداختی ها را استعلام کند.

از روز پنجشنبه هزاران نامه دیگر ارسال خواهد شد که این بار قرار است به دست عده ای از دریافت کنندگان کمک هزینه ها برسد که بیش از ۱،۰۰۰ دلار در ماه {که مبلغ مجاز تعیین شده توسط دولت لیبرال در اواسط اپریل ۲۰۲۰ است} دریافت کرده اند.

اداره درآمد می گوید که برخی اطلاعات مالیاتی در مورد گیرندگان مجموعه جدید نامه ها وجود دارد که نشان می دهد درآمد آنها در طول بازه زمانی دریافت کمک هزینه ها بیش از حد مجاز برای دریافت کمک هزینه بوده است. 

در این نامه ها اعلام شده که اداره درآمد داخلی در حالی تدوین برنامه های بازپرداخت انعطاف پذیر برای افرادی است که باید مقداری از پولی که دریافت کرده اند را (بدون بهره) بازگردانند اما هشدار می دهد که این برنامه شامل حال کسانی که به نامه رسمی دولت پاسخ ندهند نخواهد شد.

دولت فدرال اجرای سراسری کمک هزینه CERB را در ابتدای شروع پاندمی به سرعت آغاز کرد و صرفا از متقاضیان خواست که تصدیق کنند که واجد شرایط هستند.

دولت به منظور سرعت بخشیدن به پرداخت کمک هزینه ها در طول دوره منع آمد و شد در بازه زمانی مارس تا اپریل ۲۰۲۰ {که سه میلیون شغل از بین رفت} تصمیم گرفت تنها تعداد محدودی مراحل اعتبارسنجی مقدماتی در نظر بگیرد.

در نهایت طرح CERB مجموعا ۸۱.۶۴ میلیارد دلار به ۸.۹ میلیون نفر از دریافت کنندگان این کمک هزینه پرداخت کرد.

دولت مدتهاست اعلام کرده که مسئولان ادعاهای واجد شرایط بودن را پس از پرداخت وام ها بازنگری خواهند کرد تا پرداخت های غیرقانونی را به نوعی پس بگیرند.

پس از یک بازنگری انتقادی درباره فرصتهای پیشگیری از کلاهبرداری و پرداخت های غیرقانونی که توسط کارن هوگان حسابرس کل در ماه مارس گذشته انجام شد دولت گفت که مدت چهار سال را صرف ردیابی تمامی پرداخت های غیرقانونی خواهد کرد.

مارک لمیو (Marc Lemieux) دستیار رئیس اداره درآمد کانادا که مسئول وصول مطالبات و اعتبارسنجی می‌باشد گفت «چندهزار نامه ای که این هفته ارسال خواهد شد شروع کار است. ما با چند هزار نامه شروع خواهیم کرد.»  اداره درآمد کانادا از دریافت کنندگان کمک هزینه پاندمی استعلام واجد شرایط بودن میکند

اداره درآمد کانادا از دریافت کنندگان کمک هزینه پاندمی استعلام واجد شرایط بودن می کند
اداره درآمد کانادا از دریافت کنندگان کمک هزینه پاندمی استعلام واجد شرایط بودن میکند

نامه هایی که در اواخر ۲۰۲۰ برای برخی از دریافت کنندگان ارسال شد از آنها خواسته بود که ثابت کنند که تنها شرط تعیین شده برای دریافت کمک هزینه CERB را دارند: اینکه حداقل ۵،۰۰۰ دلار در ۱۲ ماه گذشته درآمد داشته‌اند.

اگرچه این نامه ها باعث تشویش افراد کم درآمد شد که از عدم توانایی بازپرداخت کمک هزینه ها نگران بودند و پیام اداره درآمد کانادا را به عنوان تعیین مهلت بازپرداخت تا پایان سال تفسیر کردند. مارک لمیو گفت که این بار نامه ها اعلام می کنند که اداره درآمد برخی از اطلاعات را در اختیار دارد (و کلا فاقد اطلاعات نیست) و خواستار دریافت جزییات اضافی برای تصدیق اعتبار کمک هزینه CERB پرداخت شده به افراد است.

لمیو گفت «مردم ممکن است اشتباه کرده باشند، وضعیت آنها ممکن است در طول بازه دریافت کمک هزینه تغییر کرده باشد.»

در حال حاضر هنوز از هیچ کسی خواسته نشده است که مبلغی را بازگرداند. افراد گیرنده نامه ها ۴۵ روز برای تماس با اداره درآمد کانادا (CRA) فرصت دارند که پس از این مهلت اداره درآمد ممکن است تصمیم بگیرد که یک شخص مبلغی پول را باید به دولت بازگرداند. لمیو گفت که اداره درآمد کانادا قصد دارد که در مورد طرح های بازپرداخت برای هر میزان مبلغ بدهی انعطاف پذیر باشد.

لمیو گفت «ممکن است که ما به برخی از اطلاعات در مورد وضعیت مالی آنها نیاز داشته باشیم و سپس در مورد آنها بررسی می‌کنیم که چه برنامه ای امکان پذیر است و بررسی خواهیم کرد که آیا می توان شرایط آنها را تطبیق داد یا خیر.»

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا