آلبرتاانتاریوجدیدترین اخباردولت فدرالکاناداکِبِک

جامعه مشاغل کانادا به‌طور گسترده‌ای از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند

کسب‌وکارهای کانادا از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند

جامعه مشاغل کانادا به‌طور گسترده‌ای از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند

جامعه مشاغل کانادا ظاهراً به‌طور گسترده از اقدام دولت کبک مبنی بر اجرای اولین سیستم گذرنامه کشور حمایت می‌کند. جامعه مشاغل کانادا به‌طور گسترده‌ای از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

اتاق بازرگانی کانادا می‌گوید گذرنامه‌های واکسن یا گواهینامه‌های دیجیتال واکسیناسیون با فراهم‌سازی امکان مشارکت در رویدادها و رفت‌وآمد آزادانه و پرداختن به زندگی روزمره برای افراد دارای ریسک پایین می‌تواند به بازداشتن موج‌های بعدی پاندمی از تحمیل منع آمدوشدهای ویرانگر مالی کمک کند.

پرین بیتی (Perrin Beatty) ریاست اتاق بازرگانی پیش از اینکه استان کبک سیستم جدید مهار گسترش کووید- ۱۹ را اعلام کند در مصاحبه‌ای گفت «بدون گذرنامه آنچه برای ما باقی می‌ماند مردمی هستند که گروگان گرفته‌شده‌اند.»

بیتی یادآور شد که بیش از ۸۰ درصد از کانادایی‌های بزرگ‌تر از ۱۲ سال تابه‌حال تمایل خود برای واکسیناسیون را نشان داده‌اند اما این میزان برای رسیدن به ایمنی گله‌ای بسیار پایین است.

«بخش خصوصی همچون کل جامعه کانادایی متنوع و گوناگون است؛ اما آنچه بخش خصوصی کاملاً در مورد آن اتفاق‌نظر دارد این است که ما بیش از این از عهده روبرو شدن با منع آمدوشدهای سرتاسری برنخواهیم آمد.»

کبک هفته گذشته اعلام کرد که از سپتامبر شهروندان کبکی برای دسترسی به خدمات غیرضروری در بخش‌هایی از استان که سرایت کووید-۱۹ بالا است، موظف به ارائه گواهی واکسیناسیون خواهند بود.

نخست وزیر فرانسوا لوگو (Francois Legault) گفت که به نظر می‌رسد استان کبک در حال ورود به موج چهارم افزایش موارد ابتلا است و او قصد ندارد دوباره به سراغ اجرای منع آمدوشد برگردد.

به‌کارگیری گذرنامه واکسن موردتوافق تمامی استان‌ها نیست: داگ فورد نخست وزیر انتاریو روز پنج‌شنبه دوباره تأکید کرد که این استان قصد ندارد برای امکان دسترسی به برخی از فعالیت‌های بخصوص سیستم «گذرنامه واکسن» را اجرا کند، جیسون کنی (Jason Kenney) نخست‌وزیر آلبرتا نیز ایده گذرنامه واکسن را رد کرده است.

بیتی گفت هدف اتاق بازرگانی پیشگیری از منع آمدوشدهای گسترده از طریق کنترل ریسک‌های ناشی از واریانت دلتا و سایر واریانت‌های احتمالی است.

بیتی گفت که گواهینامه‌های دیجیتال برای مسافرت‌های بین‌المللی نیز ازلحاظ فراهم کردن اثبات وضعیت واکسیناسیون برای سایر کشورهایی که می‌خواهد از انطباق وضعیت بازدیدکنندگان با الزامات واکسیناسیون خود اطمینان پیدا کنند اهمیت حیاتی دارد.

بیتی یادآور شد اسناد کاغذی به‌راحتی قابل جعل است بنابراین اسناد قابل خوانش در دستگاه‌ها برای برآوردن استانداردهای پذیرفته‌شده جهانی لازم است.

هیئت تجارت منطقه تورنتو ماه گذشته از دولت انتاریو خواست که سیستم گذرنامه واکسن را برای فعالیت کسب‌وکارهای غیرضروری اجرا کند.

مدیرعامل هیئت تجارت منطقه تورنتو، جان دی سیلوا (Jan De Silva) گفت که واکسینه شدن یک تصمیم شخصی است اما دسترسی به رویدادهای بزرگ و غذاخوری‌های فضای داخلی نیازمند مسئولیت‌پذیری اخلاقی است. کسب‌وکارهای کوچک از پس یک منع آمدوشد دیگر برنمی‌آیند. جامعه مشاغل کانادا به‌طور گسترده‌ای از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند

جامعه مشاغل کانادا به‌طور گسترده‌ای از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند
جامعه مشاغل کانادا به‌طور گسترده‌ای از سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند

بیتی گفت که گذرنامه‌های واکسن بی‌شباهت به گذرنامه نکسوس (Nexus Pass) نیست؛ نکسوس یک سیستم داوطلبانه است که به مسافران کانادایی و آمریکایی اجازه می‌دهد با سرعت بیشتری از مرزها عبور کنند.

یکی از نظرسنجی‌های اخیر لجر (Leger) نشان داد که ۵۸ درصد از کانادایی‌ها و ۳۷ درصد از آمریکایی‌ها از اجرای گذرنامه واکسن برای تمامی فعالیت‌های ضروری و غیرضروری حمایت می‌کنند.

رئیس هیئت تجارت مونترال می‌گوید تقریباً ۷۸ درصد از اعضای کسب‌وکارها که در نظرسنجی هیئت تجارت مونترال شرکت کردن از به‌کارگیری گذرنامه واکسن حمایت می‌کنند.

مایکل لبلانک (Michel Leblanc) رئیس هیئت تجارت مونترال گفت «که نتایج این نظرسنجی سیگنال واضحی از جانب بخش خصوصی است مبنی بر این‌که گذرنامه واکسن را ابزاری می‌داند که باید مورداستفاده قرار گیرد و مسلماً از دید آنها لزوم استفاده از این ابزار از این لحاظ است که نمی‌خواهند دوباره اقتصاد را تعطیل کنند.»

هیئت تجارت یکی از نهادهایی بود که برای به اجرا گذاشتن سیستم گذرنامه در مقابل دولت کبک پافشاری کرده بود.

فرانسه در حال اتخاذ یکی سیستم گذرنامه واکسن است و شهر نیویورک قصد دارد مردم را موظف کند که پیش از آنکه بتوانند در فضاهای داخلی در رستوران‌ها غذا بخورند، یا به تماشای نمایش‌ها بنشینند یا به باشگاه‌های ورزشی بروند باید گواهی واکسیناسیون کووید-۱۹ خود را نشان دهند.

نخست وزیر جاستین ترودو گفت که از اقدام کبک برای اجرای یک سیستم گذرنامه واکسن حمایت می‌کند بااین‌حال اضافه کرد که در این مورد هر استان باید برای خودش تصمیم‌گیری کند.

بناتر گزارش‌ها دولت فدرال در حال کار روی گواهی‌نامه واکسیناسیون ایمن برای مسافران بین‌المللی است.

درحالی‌که لابی‌های بزرگ کسب‌وکارها به‌شدت برای تغییر تلاش می‌کنند، بسیاری از گروه‌های صنعتی هنوز در مراحل اولیه مطالعه این مسئله هستند.

دنیس آلن (Denise Allen) ریاست سازمان فرآوری غذای کانادا گفت «ما در حال حاضر صرفاً در موقعیت گردآوری اطلاعات هستیم.»

آلن اضافه کرد که نگرانی‌های عمیقی در مورد چگونگی محدود شدن آزادی‌های مدنی توسط الزامات گذرنامه واکسن و نحوه عملکرد سیستم این گذرنامه، احتمال پذیرفته شدن آن در سراسر دنیا و چگونگی مدیریت آن وجود دارد.

انجمن خرده‌فروشی کانادا گفت استفاده از گذرنامه‌های واکسن ممکن است در برخی از شرایط مفید باشد اما نه در محیط‌های خرده‌فروشی که از ظرفیت احتیاطی و زمان‌بندی بسیار کمتری برخوردارند و خانواده‌ها را همراه با کودکان زیر ۱۲ سال که در حال حاضر امکان واکسیناسیون آنها وجود ندارد، جذب می‌کنند.

نگرانی‌های این گروه در مورد گذرنامه‌های واکسن بسیار شبیه به مقررات پوشیدن ماسک است.

میشل واسیلیشن (Michelle Wasylyshen) سخنگوی این انجمن گفت «پلیس واکسن بودن برای کسب‌وکارها بسیار دشوار خواهد بود، دقیقاً همان‌طور که قبلاً پلیس پوشیدن ماسک بودن برای آنها دشوار بود.»

اتاق بازرگانی کانادا    گواهینامه‌های دیجیتال واکسیناسیون  اتاق بازرگانی کانادا      گواهینامه‌های دیجیتال واکسیناسیون  نخست وزیر جاستین ترودو

گواهینامه‌های دیجیتال واکسیناسیون  نخست وزیر جاستین ترودو   اتاق بازرگانی کانادا      نخست وزیر جاستین ترودو      اتاق بازرگانی کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا