انتاریوبریتیش کلمبیاجدیدترین اخباردولت فدرالکاناداکِبِک

فروش خانه های کانادایی : قیمت ها در ماه مارس افزایش و به رکورد جدیدی رسیدند

فروش مسکن در کانادا ، صعود قیمتها در ماه مارس

فروش خانه های کانادایی : قیمت ها در ماه مارس افزایش و به رکورد جدیدی رسیدند

انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) روز پنجشنبه گفت، متوسط قیمت فروش مسکن در کانادا با صعود بهت آور ۳۱.۶ درصدی سالیانه در مارس، سقف قیمتی جدیدی را شکست در حالی که تعداد فروش نیز رکورد بی سابقه ای را به ثبت رساند.

فروش خانه های کانادایی ، قیمت ها در ماه مارس افزایش و به رکورد جدیدی دست یافت
فروش خانه های کانادایی ، قیمت ها در ماه مارس افزایش و به رکورد جدیدی دست یافت

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

فروش مسکن از ماه فوریه تا مارس در حالی که با عرضه بیشتر مسکن به بازار شاهد افزایش ۵.۲درصدی بود، به سرعت نیز با هجوم خریداران فروخته شد. فروش واقعی بدون تنظیم فصل به فصل، ۷۶.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

در همین حین تعداد مسکن تازه فهرست شده با صعود ۷.۵ درصدی در ماه مارس نسبت به فوریه، رکورد جدیدی به جا گذاشت. اطلاعات انجمن املاک و مستغلات کانادا نشان می دهد که عرضه مسکن نسبت به دو ماه گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است.

کلیف استیونسن، ریاست انجمن املاک و مستغلات کانادا در بیانیه گفت، «جهش بزرگ در سری جدید عرضه مسکن برای شروع بازار بهار، همان سوپاپ اطمینانی است که بیشتر از هر چیزی به آن نیاز داریم.»

او افزود، «به نظر می رسد که بالاخره در حال پشت سر گذاشتن اوج شرایط نامتوازن بازار مسکن هستم که خبر بسیار خوبی برای خریداران خسته و سرخورده است. »

البته حتی با موج جدید عرضه مسکن، متوسط قیمت فروش خانه در کانادا در ماه مارس با ۷۱۶،۸۲۸ دلار کانادا ۵.۷ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرد و رکورد جدیدی را به ثبت رساند.

بزرگترین افزایش سالیانه همچنان در شهرهای کوچک و نواحی روستایی انتاریو در جریان است و در رتبه بعد، بازار مسکن بریتیش کلمبیا، کبک و نیوبرنزویک فرار دارند.

خانه های مستقل، به دلیل تمایل مردم به فضای بیشتر در دوران پاندمی کووید-۱۹ و پیش بینی بلند مدت برای کار از خانه، در صدر بالاترین افزایش قیمت ها باقی مانده اند.

گروه صنعتی مسکونی گفت، شاخص تغییرات قیمت مسکن -که با حذف نوسانات شدید متوسط قیمت محاسبه شده- از مارس سال گذشته تا به حال ۲۰.۱ درصد و از فوریه تا به حال ۳.۱ درصد افزایش داشته است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا