جدیدترین اخبارجهان

گرامی داشت عباس کیارستمی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری ژرژ پمپیدو در پاریس برگزار میشود

پاریس میزبان فیلم ها، عکس‌ها و طرح‌های نادیده عباس کیارستمی

گرامی داشت عباس کیارستمی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری ژرژ پمپیدو در پاریس برگزار میشود

به مناسبت بازگشایی مرکز ملی فرهنگی هنری ژرژ پمپیدو در پاریس، این مرکز پس از اپیدمی کرونا برنامه ای مفصل برای بزرگداشت عباس کیارستمی هنرمند فقید ایرانی ترتیب می دهد. گرامی داشت عباس کیارستمی به میزبانی مرکزفرهنگی هنری ژرژ مپیدو در پاریس برگزار میشود

گرامی داشت عباس کیارستمی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری ژرژ پمپیدو در پاریس برگزار میشود
گرامی داشت عباس کیارستمی مرکز فرهنگی هنری ژرژپمپیدو در پاریس

به گزارش تهرانتو نیوز؛

این برنامه که از ۱۹ می تا ۲۶ جولای ادامه دارد، مروری بر فیلم و دستاوردهای هنری عباس کیارستمی می باشد که در سال ۲۰۱۶ درگذشته است.

او در سال ۱۹۹۷ با “طعم گیلاس” برنده نخل طلای جشنواره کن شد. کیارستمی یکی از چهره های جهانی سینمای ایران است که در فرانسه بسیار محبوب می باشد.

این برنامه با عنوان “مسیرهای آزادی” قرار بود در آوریل سال گذشته برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرکز فرهنگی و هنری ملی ژرژ پمپیدو به تعویق افتاد.

برنامه «مسیرهای آزادی» با همکاری شرکت ام‌کا۲، پخش‌کننده فیلم‌های کیارستمی در ۲۰ سال گذشته و بنیاد عباس کیارستمی برگزار می‌شود و قرار است در آن ۴۶ فیلم کوتاه و بلند و مستند این سینماگر فقید به نمایش درآید که برخی از آنها با استفاده از فناوری دیجیتال ترمیم شده و کیفیت بسیار بهتری نسبت به گذشته دارند.

همچنین بخشی از این فیلم‌ها از ایران به دست مدیران مرکز ژرژ پمپیدو رسیده و در دو سال اخیر در دست بهسازی کیفیت بوده است. نمایش طراحی‌ها و عکس‌های کیارستمی هم بخش دیگر این برنامه مرور و بزرگداشت است.

کیارستمی با نگاه ساده، فلسفی و شاعرانه خود از چهره های تأثیرگذار موج جدید سینمای ایران بود و آثار وی در جشنواره های بین المللی با استقبال خوبی روبرو شد.

علاوه بر نمایش فیلم، نمایشگاهی با عنوان “خانه دوست کجاست” در مرکز فرهنگی هنری ملی ژرژ پمپیدو برگزار می شود که شامل مجموعه ای از عکس ها و تنظیمات دیده نشده توسط این هنرمند خواهد بود.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا