انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

پرتره معروف وینستون چرچیل ۸ ماه پیش از هتل شاتو لوریردر اتاوا به سرقت رفته است

پرتره معروف چرچیل که از هتلی در اتاوا به سرقت رفته ممکن است به قیمت چندصدهزار دلار در حراجی ها فروخته شده باشد

پرتره معروف وینستون چرچیل ۸ ماه پیش از هتل شاتو لوریردر اتاوا به سرقت رفته است

مقامات هتل روز سه شنبه گفتند که عکس سِر وینستون چرچیل که در هتل شاتو لوریر (Chateau Laurier) اتاوا گرفته شده بود حدود هشت ماه پیش به سرقت رفته و با یک کپی جایگزین شده است.

پرتره نمادین یوسف کارش (Yousuf Karsh) عکاس کانادایی دارای یکی از بالاترین تیراژهای چاپ مجدد در میان عکس‌های قرن بیستم است. مقامات هتل در آخر هفته متوجه شدند که این عکس از جای خود برداشته شده و با یک کپی جایگزین شده است.

مقامات هتل روز سه‌شنبه گفتند که تصاویر پرتره چرچیل در پس‌زمینه عکس های ارسال شده توسط مردم را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده‌اند تا مشخص کنند که آیا این عکس‌های ارسالی شامل نسخه اصل یا کپی بوده است. آنها مشخص کردند که عکس وینستون چرچیل حدود هشت ماه پیش در اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ به سرقت رفته است.

جنویو دوماس (Geneviève Dumas) مدیر کل هتل در مصاحبه ای گفت «ما توانستیم تاریخ [سرقت] را با دقتی بین ۲۵ دسامبر و ۶ ژانویه ۲۰۲۲ تعیین کنیم.» «ما یک بازه زمانی چند روزه را برای تعیین تاریخی که جایگزینی پرتره واقعا اتفاق افتاده است به دست آوردیم.»

مقامات هتل در این آخر هفته متوجه شدند که عکس به درستی آویزان نشده است. سپس متوجه شدند که قاب پرتره با سایر قاب‌های کارش که در سالن مطالعه هتل آویزان شده‌اند، مطابقت ندارد.

دوما گفت «من تقریباً هر روز این عکس را به مهمانان نشان می‌دهم و ممکن بود هرگز متوجه نشویم.» «این تعویض به صورت حرفه ای انجام شده، [نسخه کپی] بسیار شبیه به اصلی بود.»

پلیس اتاوا نیز در حال انجام تحقیقات در مورد این سرقت است.

این عکس در دسامبر ۱۹۴۱ گرفته شده و معروف ترین پرتره اثر یوسف کارش است. این پرتره هنوز روی اسکناس های پنج پوندی بریتانیا باقی مانده و زینت بخش تمبرها و جلد مجلات است.

پرتره معروف وینستون چرچیل 8 ماه پیش از هتل شاتو لوریردر اتاوا به سرقت رفته است
پرتره معروف وینستون چرچیل ۸ ماه پیش از هتل شاتو لوریردر اتاوا به سرقت رفته است

این پرتره به خاطر حالت و ژست قاطعانه چرچیل معروف است به طوری که بسیاری آن را بازتابی از احساسات دوران جنگ در بریتانیا می‌دانستند که حاکی از موضع‌گیری در برابر تهدید متجاوزانه نازیسم است.

یوسف کارش دقیقاً قبل از جلسه عکس در پارلمان هیل سیگار چرچیل را از او گرفت که باعث شد نخست وزیر جلوی دوربین اخم کند.

اوایل روز سه‌شنبه یک کارشناس بازیابی آثار هنری قبل از تعیین بازه زمانی سرقت گفت هر کسی که عکس را دزدیده احتمالاً سعی می‌کند آن را به سرعت بفروشد و اضافه کرد که این عکس می‌تواند با یک قیمت شش رقمی در حراج به فروش برسد.

اسکناس پنج پوندی انگلیس  اسکناس پنج پوندی انگلیس  اسکناس پنج پوندی انگلیس

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا