ایرانجدیدترین اخبار

تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران

حداقل ده تجمع صنفی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد که شامل بازنشستگان، کارگران و پرستاران بودند

تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران

یک تجمع اعتراضی توسط ده‌ها نفر از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی تهران و کادر درمان بیمارستان امام خمینی برگزار شد. در این تجمع، آنها خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند، از جمله مشکلات معیشتی و عدم پرداخت معوقات. پرستاران با سر دادن شعارهایی مانند «تعرفه ما کجاست؟ ببین تو جیب کیاست»، «پرستار داد بزن، حقتو فریاد بزن» و «مسئول بیا بیرون»، اعتراض خود را بیان کردند.

تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران
تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران

در هفته‌های اخیر، پرستاران در شهرهای ارومیه، سنندج، سقز، مشهد، قزوین، اسلامشهر، اراک، صومعه‌سرا و تهران تجمع‌های اعتراضی برگزار کرده‌اند. مشکلاتی مانند موج مهاجرت، قراردادهای کاری، شیفت‌های طولانی و سنگین و حقوق پایین به عنوان معضلاتی که این روزها درباره شرایط پرستاران در ایران شنیده می‌شود، بیان شده‌اند.

تجمع‌های اعتراضی بازنشستگان در ایران همچنان در شهرهای مختلف ادامه دارد.

در روز یکشنبه، ۵ آذر (۲۶ نوامبر)، گروهی از بازنشستگان صنایع فولاد اصفهان به خاطر عدم رسیدگی به مطالبات خود، در مقابل صندوق بازنشستگی فولاد این شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

بازنشستگانی از صنایع فولاد در شهر تهران نیز همچنین تجمع اعتراضی خود را در مقابل صندوق فولاد کشور واقع در خیابان وزرا برگزار کردند.

در شهر اراک، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی روز یکشنبه، تجمع اعتراضی خود را مقابل سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع با سر دادن شعار «حسین حسین شعارشون، دروغ و دزدی کارشون» اعتراض خود را بیان کردند.

بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در شهر اهواز نیز تجمع اعتراضی خود را مقابل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان برگزار کردند. شرکت‌کنندگان در این تجمع با سر دادن شعار هم مجلس، هم دولت، ظلم می‌کنن به ملت، اعتراض خود را بیان کردند.

تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران
تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران

در استان کرمانشاه، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی تجمع اعتراضی خود را در برابر سازمان تامین اجتماعی این استان برگزار کردند.

در شهر شوش نیز، بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی روز یکشنبه، ۵ آذر، اعتراض خود را به سختی گذران زندگی و پایمال شدن حقوق خود، با برگزاری تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی شهرستان  اعلام کردند. آنها با سر دادن شعار «کشوری، لشکری، تامین اجتماعی، اتحاد! اتحاد!» خواستار اتحاد بین این گروه‌های بازنشستگان شدند و درخواست کردند که اعتراضات آنها هماهنگ شود.

کارگران ذوب‌آهن اصفهان نیز در روز یکشنبه اقدامی اعتراضی را به اجرا درآوردند. کارگرانی که در بخش‌های مختلف فولادسازی، کنورتور، ریخته‌گری و کوره بلند ذوب‌آهن اصفهان مشغول به کار بودند، به منظور اعتراض و ارسال هشدار، از رفتن به رستوران برای دریافت غذا خودداری کردند.

این کارگران اعتراض خود را به دستمزدهای پایین نسبت به سایر شرکت‌های فولادی، اجرای نادرست طرح طبقه‌بندی مشاغل و تبعیض‌ها اعلام کرده‌اند. آنها در سال‌های اخیر، از جمله سال گذشته، اعتراضات و درخواست‌های خود را در این زمینه مطرح کرده و هشدار داده‌اند که اگر به این درخواست‌ها توجه نشود، به مبارزه و اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

همچنین، کارگران رسمی شرکت نفت فلات قاره سیری و شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری نیز روز یکشنبه، ۵ آذر، همانند هفته‌های گذشته، در اعتراض به مشکلات معیشتی و عدم رسیدگی به مطالبات خود، تجمع کردند و برای دستیابی به این خواسته‌ها، به مبارزه خود ادامه دادند.

تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران
تداوم اعتراضات صنفی در شهرهای مختلف ایران

در این چند هفته اعتراض، حذف کامل سقف‌حقوق، لغو محدودیت حق‌سنوات بازنشستگی، بازگشت کسورات مازاد مالیات، اجرای کامل ماده ۱۰ از قانون کار، افزایش درصد گرید و اپریزال، و عدم رسیدگی به صندوق بازنشستگی، از مطالبات اصلی کارگران در اعتراضات مطرح شده است.

کارکنان شرکت نورد و لوله اهواز نیز در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و حقوق و مزایای کمتر خود، در مقابل این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کارکنان این شرکت، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل به همان شکلی که در سایر شرکت‌های صنعتی اعمال می‌شود، است.

خبرگزاری حکومتی ایلنا به نقل از یک کارمند این شرکت نوشت، میزان حقوق و مزایای این افراد به طور قابل توجهی کاهش یافته و در نتیجه شرایط اقتصادی، به بروز مشکلات معیشتی برای آنان منجر شده است.

ایلنا در پایان نوشت: کارگران شرکت نورد و لوله اهواز تجمع اعتراضی خود را به صورت مسالمت‌آمیز برگزار کرده‌اند و برای پیگیری مطالبات خود اقدام نموده‌اند. آنها خواستار احترام و رعایت حقوق خود بر اساس قوانین مربوطه هستند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا