جدیدترین اخبارجهانکریپتوکارنسی

سقوط کریپتو باعث از بین رفتن بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش کل بازار رمزارزها شده است

بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش بازار کریپتو از بین رفت

سقوط کریپتو باعث از بین رفتن بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش کل بازار رمزارزها شده است

  • دولت بایدن کریپتو را هدف گرفته است.

  • بیت کوین برای اولین بار از ماه جولای به زیر ۳۶۰۰۰ دلار سقوط کرد.

سقوط کریپتو باعث از بین رفتن بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش کل بازار رمزارزها شده است
سقوط کریپتو باعث از بین رفتن بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش کل بازار رمزارزها شده است

برای بیت کوین اخیراً فقط یک چیز ثابت وجود داشته است؛ افت پس از افت. 

با توجه به اینکه فدرال رزرو قصد دارد محرک ها را از بازار خارج کند، دارایی های پرریسک تر در سراسر جهان آسیب دیده اند.

بیت کوین، بزرگترین دارایی دیجیتال روز جمعه بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد و به زیر ۳۶,۰۰۰ دلار سقوط کرد و به پایین ترین سطح خود از ماه جولای رسید. بیت‌کوین از زمان اوج خود در ماه نوامبر بیش از ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده و سایر ارزهای دیجیتال نیز به همان اندازه آسیب دیده اند.

کاهش قیمت بیت کوین از اوج خود در ماه نوامبر باعث از بین رفتن بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار از ارزش بازار بوده است اما در کل بازار ارزهای دیجیتال بیش از ۱ تریلیون دلار ارزش خود را از دست داده‌اند.

به گفته گروه سرمایه گذاری بیسپوک (Bespoke Investment Group) در حالی که درصد کاهش بسیار بیشتری هم برای بیت کوین و هم برای بازار کل وجود داشته، این دومین کاهش بزرگ دلاری برای هر دو بوده است.

تحلیلگران بیسپوک در یادداشتی نوشتند: این ایده ای از مقیاس تخریب ارزش را ارائه می کند که درصد کاهش می تواند پنهان شود. البته کریپتو با توجه به نوسانات طبیعی بالاتر که در سابقه خود دارد در برابر این نوع فروش‌ها آسیب‌پذیر است، اما با توجه به اینکه ارزش بازار چقدر بزرگ شده این نوسانات هم از نظر دلاری و هم از نظر درصدی قابل تامل است. 

فدرال رزرو با نیات و تصمیمات خود هم بازار سهام و هم بازارهای ارزهای دیجیتال را تکان می‌دهد و این بعنوان یک موضوع غالب در فضای دارایی دیجیتال پدیدار شده است: کریپتوها تقریباً به همان شکلی که اوراق بهادار می‌چرخند و پیچ می‌خورند متزلزل شده‌اند.

استفان اوئلت (Stephane Ouellette) مدیر اجرایی و یکی از بنیانگذاران پلتفرم رمزنگاری نهادی اف‌-آر-ان-تی فایننشیال (FRNT Financial) گفت کریپتو به همان نوع پویایی واکنش نشان می‌دهد که بر دارایی‌های ریسک پذیر در سطح جهانی تأثیر می‌گذارد. متأسفانه برای برخی از پروژه‌های بزرگ مانند بیت‌کوین همبستگی متقابل زیادی در کلاس دارایی‌های کریپتو وجود دارد که تقریباً [حداقل به طور موقت] در یک انقباض گسترده‌، ارزش‌گذاری آلت کوین سقوط می‌کند.

داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد که سهام کریپتومحور در روز جمعه نیز کاهش یافت، به طوری که کوین‌بیس گلوبال اینک (Coinbase Global Inc) در یک نقطه نزدیک به ۱۶ درصد از ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین سطح خود از زمان عرضه عمومی خود در بهار ۲۰۲۱ سقوط کرد.

شرکت مایکرو-استراتژی اینک (MicroStrategy Inc) 18 درصد سقوط کرد در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که این شرکت نمی تواند نوسانات افسارگسیخته بیت کوین را از اقدامات حسابداری غیررسمی که برای سرمایه گذاران ارائه می کند حذف کند.

در همین حال طبق گفته منابع خبری، دولت بایدن در حال آماده شدن برای انتشار یک استراتژی اولیه در سراسر دولت برای دارایی‌های دیجیتال در ماه آینده است و آژانس‌های فدرال را موظف می‌کند تا خطرات و فرصت‌هایی را که ایجاد می‌کنند را ارزیابی نمایند.

سقوط کریپتو باعث از بین رفتن بیش از ۱ تریلیون دلار از ارزش کل بازار رمزارزها شده است

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا