انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو می گوید واکسیناسیون کامل باید به معنای سه دوز باشد

مطالعات نشان می دهد که با تکامل ویروس کرونا دو دوز واکسن در پیشگیری از ابتلا به بیماری چندان موثر نیست

رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو می گوید واکسیناسیون کامل باید به معنای سه دوز باشد

رئیس هیئت مشاور علمی کووید-۱۹ انتاریو از دولت استانی خواسته است که تعریف اصطلاح «کاملا واکسینه» را از دو به سه دوز تغییر دهد، اگرچه نخست وزیر داگ فورد این هفته گفته بود که دولت هنوز برای انجام این کار برنامه‌ای ندارد.

دکتر پیتر جونی (Peter Jüni) مدیر هیئت مشاور علمی در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز (CBC News) گفت «تزریق دو دوز واکسن همچنان به خوبی در مقابل نیاز به بستری در بیمارستان و بخش مراقبت های ویژه محافظت می کند اما واقعا هیچ محافظت قابل توجهی در مقابل ابتلا به بیماری فراهم نمی کند.»

دکتر پیتر جونی اشاره می کند که هدف از راه اندازی مدارک گواهی واکسیناسیون انتاریو نه تنها برای پیشگیری از بستری شدن مردم در بیمارستانها بلکه برای پیشگیری از انتقال بیماری در محیط های دارای ریسک بالا بوده است؛ هدفی که با وجود واریانت بسیار انتقال پذیر اومیکرون که در ماه گذشته ناگهان موجی از موارد ابتلا، بستری در بیمارستان، پذیرش در بخش مراقبت های ویژه و مرگ و میر به راه انداخت، بسیار چالش برانگیزتر شده است.

اظهارات رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو پس از آن مطرح می شود که نخست وزیر داگ فورد روز پنجشنبه برنامه ای برای بازگشایی انتاریو اعلام کرد. از روز ۳۱ ژانویه بسیاری از محیط های دارای فضای داخلی شامل رستورانها، میکده ها، باشگاه های ورزشی با محدودیت ظرفیت ۵۰ درصد بازگشایی خواهند شد.

از روز ۲۱ فوریه محدودیت ظرفیت در فضاهای داخلی که ارائه گواهی واکسیناسیون در آنها الزامی است لغو خواهد. در محیط های دارای ریسک بالا که نیازمند ارائه گواهی واکسیناسیون است مانند کلاب های شبانه محدودیت ظرفیت ۲۵ درصدی برقرار خواهد شد و در نهایت از ۱۴ مارس تمام محدودیت ظرفیت ها در فضاهای داخلی لغو خواهد شد. الزامات گواهی واکسیناسیون در محیط هایی که از قبل ملزم به رعایت این الزامات هستند همچنان برقرار خواهد ماند. رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو می گوید واکسیناسیون کامل باید به معنای سه دوز باشد

رئیس هیئت علمی کووید-19 انتاریو می گوید واکسیناسیون کامل باید به معنای سه دوز باشد
رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو: واکسیناسیون کامل باید به معنای سه دوز باشد

دولتهای استانی و فدرال فعلا تعریف واکسیناسیون کامل راتغییر نمیدهند

رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو می گوید واکسیناسیون کامل باید به معنای سه دوز باشد

داگ فورد در جریان اعلام برنامه بازگشایی در روز پنجشنبه گفت که استان انتاریو فعلا دستورالعمل های مربوط به تعریف واکسیناسیون کامل را به سه دوز تغییر نخواهد داد. در اوایل ژانویه، دکتر ترزا تام کارشناس ارشد پزشکی گفت که مسئولان بهداشت فدرال نیز قصد ندارند این تعریف را تغییر دهند.

اما رئیس هیئت علمی کووید-۱۹ انتاریو می گوید که تغییر دادن تعریف واکسیناسیون کامل «با توجه به غالب شدن واریانت اومیکرون گام منطقی بعدی می‌باشد که لازم است انجام شود.»

سه پژوهش جدید که روز جمعه در ایالات متحده آمریکا منتشر شدند نشان می دهند که تزریق سه دوز واکسن می تواند اثربخشی بیشتری در پییشگیری از ابتلا به اومیکرون و نیاز به بستری در بیمارستان بر اثر این بیماری داشته باشد. این مقاله ها بازتابی از پژوهش های قبلی است که در آلمان، افریقای جنوبی و انگلستان انجام شده بود.

دولت استانی و فدرال       دولت استانی و فدرال    دولت استانی و فدرال          دولت استانی و فدرال

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا