جدیدترین اخبارجهان

نتانیاهو می گوید تاریخ حمله زمینی به رفح تعیین شده است

نتانیاهو می گوید هیچ نیرویی در جهان عملیات اسرائیل در رفح را متوقف نخواهد کرد

نتانیاهو می گوید تاریخ حمله زمینی رفح تعیین شده است

بر اساس ویدئویی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در حساب کاربری رسمی خود در تلگرام منتشر کرد، روز دوشنبه گفت که تاریخ حمله زمینی به رفح تعیین شده است. نتانیاهو نگفت چه تاریخی است وی همچنین گفت که ورود به رفح برای پیروزی کامل بر حماس ضروری است.

نتانیاهو می گوید تاریخ حمله زمینی رفح تعیین شده است
نتانیاهو می گوید تاریخ حمله زمینی رفح تعیین شده است

روز دوشنبه، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی اسرائیل گفت که اگر نتانیاهو از طرح های حمله زمینی به رفح دست بردارد، ممکن است حمایت ائتلافی را که او را در قدرت نگه داشته است، از دست بدهد.

وزارت امور خارجه ایالات متحده بعداً اعلام کرد که اسرائیل تاریخ تهاجم اعلام شده به رفح را به آمریکا اطلاع نداده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه، بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده معتقد است حمله زمینی تأثیر بسیار مضری بر غیرنظامیان خواهد داشت و در نهایت به امنیت اسرائیل آسیب می رساند.

میلر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ما هنوز ندیده‌ایم که آنها یک طرح معتبر برای برخورد با ۱.۴ میلیون غیرنظامی که در رفح هستند، ارائه دهند، که برخی از آنها بیش از یک بار جابجا شده‌اند، برخی از آنها بیش از دو بار نقل مکان کرده‌اند.

میلر گفت که ایالات متحده در روزهای آتی و هفته های آتی، گفتگوهای بیشتری با مقامات اسرائیلی درباره عملیات احتمالی رفح خواهد داشت و اینکه چگونه آنها می توانند به روشی بهتر به آن دست یابند.

نتانیاهو می گوید تاریخ حمله زمینی رفح تعیین شده است
نتانیاهو می گوید تاریخ حمله زمینی رفح تعیین شده است

بنیامین نتانیاهو، روز سه شنبه گفت که هیچ نیرویی در جهان مانع از ورود نیروهای اسرائیلی به رفح در جنوب غزه برای از بین بردن واحدهای حماس که گفته می شود در آنجا حضور دارند، نخواهد شد.

نتانیاهو در یک مراسم استخدام در یک پایگاه نظامی گفت ما نابودی گردان های حماس از جمله در رفح را کامل خواهیم کرد. هیچ نیرویی در جهان وجود ندارد که ما را متوقف کند.

نتانیاهو افزود نیروهای زیادی تلاش می‌کنند این کار را انجام دهند، اما کمکی نمی‌کند، زیرا این دشمن بعد از کاری که انجام داده است، دیگر این کار را نخواهد کرد، دیگر وجود نخواهد داشت.

نتانیاهو همچنین در این مراسم گفت ما سه هدف داریم، یکی بازگرداندن ربوده شدگان. همه ناظران و نه تنها آنها، همه با هم. ما همه آنها را پس خواهیم گرفت. هدف دوم، حذف حماس است. هدف سوم این است که اطمینان حاصل شود که غزه دیگر تهدیدی برای اسرائیل نیست.

نتانیاهو ادامه داد هدف چهارمی هم وجود دارد، حماس بخشی از محور شیطانی جمهوری اسلامی است که قصد دارد ما را نابود کند. وقتی ما حماس را شکست می دهیم، فقط شکست دادن حماس نیست، بلکه شکست دادن محور است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا