بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

نوبت نگیرید : از مردم بریتیش کلمبیا خواسته شد که برای دوز اول واکسن کووید-۱۹ وقت مجدد نگیرند

مردم بریتیش کلمبیا برای دوز اول واکسن کووید-۱۹ وقت مجدد نگیرند

نوبت نگیرید : از مردم بریتیش کلمبیا خواسته شد که برای دوز اول واکسن کووید-۱۹ وقت مجدد نگیرند

وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا از کسانی که واکسن آسترازنکا را از داروخانه دریافت کرده اند خواست که اطلاعیه های سیستم ثبت نام واکسن استان که از نظر سیستم ثبت نام واکسن اولین نوبت تزریق افراد قلمداد می‌شود را نادیده بگیرند.  نوبت نگیرید : از مردم بریتیش کلمبیا خواسته شد که برای دوز اول واکسن کووید-۱۹ وقت مجدد نگیرند

بیش از ۲۰۰،۰۰۰ نفر از شهروندان بریتیش کلمبیا از طریق داروخانه و طی فرایندی بدون نیاز به تعیین نوبت در سیستم ثبت نام واکسن استان، واکسن آسترازنکا دریافت کرده اند.

حالا، ظاهرا بر اثر بروز اشکال موقت در سیستم، ممکن است برای بسیاری از این افراد دعوتنامه الکترونیک تعیین نوبت اولین دوز واکسن فایزر یا مدرنا توسط نهاد ثبت مرکزی ارسال شده باشد.

اما وزارت بهداشت بریتیش کلمبیا از کسانی که واکسن آسترازنکا تزریق کرده اند خواسته است که نوبت تزریق ثبت نکنند. نوبت نگیرید مردم بریتیش کلمبیا برای دوز اول واکسن کووید-۱۹ وقت مجدد نگیرند

نوبت نگیرید : از مردم بریتیش کلمبیا خواسته شد که برای دوز اول واکسن کووید-19 وقت مجدد نگیرند
نوبت نگیرید : مردم بریتیش کلمبیا برای دوز اول واکسن کووید-۱۹ وقت مجدد نگیرند

در بیانیه وزارت بهداشت آمده است که «اگر اولین دوز واکسن آسترازنکا خود را در داروخانه دریافت کرده اید و از شما دعوت شده تا اولین تزریق خود را از طریق سیستم استانی ثبت کنید، نوبت تزریق نگیرید.»

نحوه پیگیری استان در مورد کسانی که واکسن خود را از داروخانه ها دریافت کرده اند و چگونگی اضافه شدن اطلاعات آنها به نهاد ثبت مرکزی نامشخص است.

هایدی توورک (Heidi Tworek)، دانشیار دانشکده بهداشت و درمان در UBC گفت، «اگر عده ای از مردم را به جای یکی از برنامه ها از طریق برنامه دیگری واکسن زده اید و راهی برای اطمینان از تطبیق فهرست افراد واکسن زده در زمان صحیح دارید، از نظر من مسئله تدارکاتی وجود دارد.»

برنامه ایمن سازی بریتیش کلمبیا در آستانه ورود به حجم بالاتر است. در ماه مه قرار است که این استان بیش از یک میلیون دوز واکسن دریافت کند، رقمی که رکورد دوره یک ماهه محسوب می شود.

هفته گذشته، آدرین دیکس وزیر بهداشت گفت که کلید پیشبرد سریع برنامه، ثبت نام در وبسایت استانی Get Vaccinated website دریافت واکسن است.

او گفت، «ما می خواهیم تمامی شهروندان آماده ثبت نام باشند، پس ثبت نام کنید، ثبت نام کنید، ثبت نام کنید.»

تمامی افراد ۱۸ سال و بزرگتر می توانند ثبت نام کنند. کسانی که سن بالاتر از ۵۰ سال دارند نیز این هفته می‌توانند از طریق پرتال مرکزی نوبت تزریق بگیرند.

توورک گفت، «امیدوارم آنچه شاهد خواهیم بود توزیع کاملا بدون اشکال باشد در حالی که … تزریق واکسن را از گروه های سنی واجد شرایط رو به سنین پایین تر اجرا می کنیم.» «شرایط ایده آل، این است.»

توزیع واکسن آسترازنکا از طریق داروخانه ها بر مبنای ارائه خدمات به ترتیب زمان مراجعه و در ابتدا برای افراد ۵۵ ساله و بزرگتر و سپس برای گروه های سنی جوان تر بود. علاوه بر این واکسن آسترازنکا در کلینیک های واکسن سیار در محله های دارای نرخ بالای انتقال بیماری ارائه شد که بدون نیاز به نوبت گرفتن برای شهروندان فراهم شده بود.

توورک گفت، این دسته از برنامه های واکسن آسترازنکا ممکن است تاثیر منفی بر تصور مردم از سیستم توزیع واکسن استان داشته باشد.

منطقه بهداشت فریزر (Fraser Health) گفت، پس از صف های طولانی، ساعت ها انتظار مردم و در نهایت عدم دریافت واکسن و گزارش هایی از افرادی که نباید واجد شزایط دریافت واکسن می بودند، از این به بعد از سیستم های سیار تزریق واکسن استفاده نخواهد کرد.

توورک می پرسد، «چطور برنامه های مختلف واکسیناسیون سیار این تصور را ایجاد کرد که سیستم سیار نوعی سیستم اطلاع رسانی براساس شایعه پراکنی است، در حالی که بخش عمده ای از این برنامه، یک سیستم مبتنی بر سقف سنی و اجرای کارآمد بود؟»

او می گوید، تصور بوجود آمده حتی نگران کننده تر است، زیرا مطالعات انجام شده در ایالات متحده نشان می‌دهد که بسیاری از کسانی که در معرض بالاترین ریسک ابتلا به کووید-۱۹ قرار دارند، نمی دانند چگونه باید به واکسن دسترسی پیدا کنند.

توورک گفت، «اطمینان یافتن از دسترسی مردم (و) آگاهی از چگونگی دریافت واکسن، به نظر من، یکی از بخش‌های حیاتی این مسئله پیچیده است.»

بنا به گفته توورک، کلید رسیدن به این مهم، رساندن اطلاعات به مردم، به زبان های متفاوت در هر محله و احتمالا در زمان های بخصوص، به ویژه برای کارکنان دارای شیفت کاری است.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا