جدیدترین اخبارجهان

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند

پس از یک سری رقابت‌های دیگر، رئیس‌جمهور سابق و رئیس‌جمهور کنونی نمایندگی را که برای مسابقه‌ای که مدت‌ها انتظارش را می‌رفتند، بردند

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن و رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ روز سه شنبه نمایندگی را که برای احراز نامزدی احزاب خود در انتخابات ریاست جمهوری لازم بود، تضمین کردند و این امر باعث تثبیت مجدد انتخابات سراسری در ماه نوامبر شد.

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند
دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند

هم مردان و هم کمپین های آنها مدتهاست که این لحظه را پیش بینی کرده اند. بایدن در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها تنها با مخالفت مشخصی روبرو شد، همانطور که برای یک رئیس‌جمهور فعلی اتفاق می‌افتد، در حالی که ترامپ ماه‌ها نامزد برتر حزبش بود.

بعد از اینکه ترامپ در ژانویه در آیووا به پیروزی قاطع رسید، برخورد ماه نوامبر آنها محتمل تر به نظر می رسید. پیروزی او میدان را از همه رقبای اصلی جمهوری خواهش به جز یکی پاک کرد و او را در مسیر نامزدی حزبش قرار داد. نیکی هیلی، آخرین رقیب انتخاباتی باقی مانده او، هفته گذشته مبارزات انتخاباتی خود را به حالت تعلیق درآورد و مسیری را که پیش از این به طور قابل توجهی عاری از موانع برای نامزدی بود که با مشکلات حقوقی قابل توجهی روبرو بود، باز کرد.

آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه پس از پیش‌بینی پیروزی او در جورجیا، بایدن را به عنوان نامزد احتمالی دموکرات‌ها معرفی کرد، در حالی که ترامپ پس از پیروزی در G.O.P به عنوان نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان انتخاب شد. مسابقات در جورجیا، می سی سی پی و ایالت واشنگتن. بعداً ترامپ مجالس جمهوری خواهان در هاوایی را تصرف کرد.

نتایج روز سه‌شنبه راه را برای کمپین انتخابات عمومی ۲۰۲۴ باز کرد که با کمتر از ۸ ماه، یکی از طولانی‌ترین مبارزات انتخاباتی در تاریخ مدرن آمریکا خواهد بود و اولین مسابقه مجدد ریاست‌جمهوری این کشور در نزدیک به ۷۰ سال اخیر خواهد بود.

پیش از این، ترامپ و بایدن تمرکز خود را از انتخابات مقدماتی تغییر داده بودند. در حالی که رئیس جمهور با هیچ رقیب قابل توجهی روبرو نیست، سخنرانی های بایدن در مبارزات انتخاباتی نه تنها بر سوابق او بلکه بر خطری که او معتقد است توسط ترامپ ایجاد می کند تأکید کرد.

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند
دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند

بایدن در بیانیه‌ای گفت که برای او مفتخر است که رای‌دهندگان دموکرات یک بار دیگر به من ایمان آورده‌اند تا حزب ما و کشورمان را رهبری کنم، در لحظه‌ای که تهدید ترامپ بیشتر از همیشه است.

و حتی زمانی که ترامپ برای اعزام رقبای جمهوری‌خواه خود تلاش می‌کرد، سخنرانی‌های کمپین او بر انتقادات از بایدن و اصرار او بر این بود که انتخابات مقدماتی باید به سرعت پایان یابد تا حزبش بتواند انرژی و منابع خود را در نوامبر متمرکز کند.

ترامپ در ویدئویی که پس از کسب نامزدی توسط کمپین وی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، روز سه‌شنبه را روز بزرگ پیروزی خواند، اما گفت بلافاصله زمان تمرکز بر شکست بایدن در ماه نوامبر فرا رسیده است. او گفت می‌خواهم از همه تشکر کنم، اما مهم‌تر از آن، ما باید دست به کار شویم تا جو بایدن را شکست دهیم.

هیچ یک از این دو نفر تا زمان برگزاری مجمع حزبش در تابستان امسال به طور رسمی انتخاب نمی شوند. اما بایدن قبلاً از دستگاه سیاسی و مالی کمیته ملی دموکرات ها استفاده کرده است. و هفته گذشته، کمپین ترامپ عملاً کمیته ملی جمهوری‌خواهان را تحت کنترل گرفت و در روز دوشنبه اخراج‌های دسته‌جمعی را به دلیل تغییر شکل عملیات حزب اعمال کرد.

رئیس‌جمهور سابق تقریباً در تمام رقابت‌های نامزدی که به نمایندگان اهدا می‌شد، برنده شد و هیلی تنها در ورمونت و واشنگتن دی سی پیروز شد، جایی که او اولین زنی بود که در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان پیروز شد.

دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند
دونالد ترامپ و جو بایدن نامزدهای حزبی خود را قطعی کردند

اما مسیر سریع ترامپ به سمت نامزدی نیز منعکس کننده تلاش پشت سر وی و تیم سیاسی اش برای تغییر قوانین پیرامون انتخابات مقدماتی و نمایندگان به نفع او است. قوانینی که ایالت ها برای اعطای نمایندگان به نامزدهای خاص استفاده می کنند، توسط مقامات حزب ایالتی تعیین می شود و ترامپ و مشاورانش با آن مقامات روابط برقرار کردند تا مسیر او را آسان کنند.

در یک مثال مهم، ستاد انتخاباتی ترامپ برای شکل دادن به قوانین کالیفرنیا کار کرد و مقامات حزبی را در آنجا هدایت کرد تا سیستم برنده همه چیز را بپذیرد که نمایندگان ایالت را به نامزدی که ۵۰ درصد از آرا را در سراسر ایالت به دست آورده است، اعطا کند. این آستانه به نفع ترامپ بود که تنها نامزدی بود که در آن سطح در آنجا بود.

ترامپ در نهایت هفته گذشته در انتخابات مقدماتی کالیفرنیا پیروز شد که یک لحظه مهم در رقابت نمایندگان بود. ۱۶۹ نماینده کالیفرنیا ۱۴ درصد از ۱۲۱۵ نماینده مورد نیاز برای کسب نامزدی را به او دادند.

به طور مشابه، بایدن در راه خود برای نامزدی با مخالفت اندکی روبرو شد و با اختلافات گسترده بر هر رقابتی مسلط شد. رابرت اف کندی جونیور، وکیل سیاسی و وکیل محیط زیست، از رقابت نامزدی دموکرات ها برای شرکت در انتخابات مستقل انصراف داد. نماینده دین فیلیپس از مینه سوتا و گورو خودیاری ماریان ویلیامسون هرگز بیش از کسری از آرا را به خود اختصاص ندادند.

قدرت هر دو مرد در انتخابات مقدماتی ممکن است به دلیل ضعف‌های درون ائتلاف‌هایشان باشد که می‌تواند در ماه نوامبر برای آنها مشکل ایجاد کند، به‌ویژه با توجه به اینکه انتخابات ۲۰۲۰ تنها در تعداد معدودی از ایالت‌ها با حاشیه‌های کم تعیین شد.

در برخی مکان‌ها که ترامپ در رقابت‌های جمهوری‌خواهان به‌طور قانع‌کننده‌ای پیروز شد، همچنان عملکرد نسبتاً ضعیف‌تری نسبت به رای‌دهندگان مناطق حومه شهر و کسانی که میانه‌رو یا مستقل هستند، داشت. چنین گروه‌هایی که ترامپ در سال ۲۰۲۰ حمایتشان را از دست داد، ممکن است در ایالت‌های صحنه نبرد بسیار مهم باشند.

بایدن، به نوبه خود، با کمپینی در چندین ایالت اولیه مواجه شد که از رای دهندگان خواسته شده بود تا با رای دادن بی تعهد به نحوه مدیریت او در جنگ اسرائیل در غزه اعتراض کنند. از دست دادن حمایت این رای دهندگان در پاییز می تواند ائتلافی را که به بایدن در برکناری ترامپ در سال ۲۰۲۰ کمک کرد، تضعیف کند.

در دوره اول ریاست جمهوری بایدن، حتی با بهبود شاخص های اقتصادی، رای دهندگان سن و سابقه او را زیر سوال بردند. رئیس جمهور نسبت به جوانان و رای دهندگان سیاهپوست و اسپانیایی تبار، گروه های کلیدی در ائتلاف که بار گذشته او را به پیروزی رساندند، ضعف نشان داده است.

اکثریت آمریکایی‌ها به بایدن نگاه نامطلوب دارند موقعیتی نامطمئن برای رئیس‌جمهوری که به دنبال انتخاب مجدد است اگرچه ترامپ نیز چنین است.

هر دو کمپین استدلال کرده‌اند که رای‌دهندگانی که در سال‌های گذشته از آن‌ها حمایت کرده‌اند، با متبلور شدن این انتخاب، به آنها بازخواهند گشت.

بایدن و گروه های متحدش نیز نسبت به ترامپ که لوایح حقوقی او آسیب می زند، برتری مالی قابل توجهی دارند.

با پیروزی‌های روز سه‌شنبه، ترامپ نامزدی خود را قبل از محاکمه شدن هر یک از چهار پرونده جنایی او تثبیت کرد. پرونده جنایی او در منهتن، که ناشی از پرداخت پولی به یک ستاره پورن در سال ۲۰۱۶ است، قرار است در ۲۵ مارس محاکمه شود و انتظار می رود شش هفته به طول بینجامد.

وکلای ترامپ به طور ناموفق استدلال کرده بودند که این زمان در کمپین ریاست جمهوری او تداخل خواهد داشت و تا حدی به تقویم اولیه اشاره کردند.

اخیراً، تیم حقوقی ترامپ آخرین تلاش خود را برای به تاخیر انداختن محاکمه قبل از شروع آن انجام داد. در اسناد دادگاهی که روز دوشنبه علنی شد، وکلای او استدلال کردند که محاکمه نباید تا زمانی که دادگاه عالی تصمیم نگیرد که آیا ترامپ از تعقیب در پرونده جنایی خود در واشنگتن مصون است یا نه، که شامل اتهاماتی مبنی بر طرح ریزی وی برای لغو انتخابات ۲۰۲۰ است، برگزار نمی شود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا