ایرانجدیدترین اخبار

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی

صدیقی پیش از این مدعی شده بود که خدا در وجود خامنه‌ای تجلی دارد و رهبر جمهوری اسلامی با امام دوازدهم ارتباط دارد

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار ایرانی در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ در وب‌سایت شخصی خود اعلام کرد که کاظم صدیقی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی و امام‌جمعه موقت تهران، بیش از چهار هزار مترمربع از زمین‌ها و باغ‌های دولتی در منطقه ازگل تهران را به طور غیرقانونی تصرف کرده است.

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی
کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی

بر اساس این گزارش، کاظم صدیقی که هم‌زمان با داشتن مناصبی مهم در حکومت، از جمله امام جمعه پایتخت، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تهران، مدیر حوزه علمیه امام خمینی، مشاور عالی رئیس قوه قضاییه و نایب‌رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران، در تازه‌ترین اقدام خود چهار هزار و ۲۰۰ مترمربع از باغ‌های حوزه علمیه امام خمینی در منطقه گران‌قیمت ازگل در شمال شرق تهران را به‌‌رایگان به شرکت پیروان اندیشه‌های قائم واگذار کرده است.

یاشار سلطانی، که به عنوان افشاگر پرونده‌های اختلاس مالی و حقوق‌ نجومی مدیران شهرداری تهران در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف شناخته می‌شود، اعلام کرده است که شرکت پیروان اندیشه‌های قائم در آذر ۱۴۰۱ توسط کاظم صدیقی، همراه با دو پسر و عروس او تأسیس شده است. این شرکت در واقع، نماینده رهبر جمهوری اسلامی که به عنوان تولیت حوزه علمیه امام خمینی تهران فعالیت دارد، از بخشی از باغ ۲۳ هزار مترمربعی حوزه علمیه امام خمینی، قسمتی با قیمت بالغ بر هزار میلیارد تومان را به نام خود و اعضای خانواده‌اش واگذار کرده است.

در فهرست موسسان شرکت، جواد عزیزی، کارمند شهرداری تهران، و فضل‌الله بیگوردی، سرتیم حفاظت کاظم صدیقی، نیز حضور دارند. این باغ، به نام پیروان اندیشه‌های قائم، تفکیک شده و از سه سمت به خیابان اصلی متصل است. این تفکیک و اتصال به خیابان اصلی، ارزش این باغ را افزایش داده است.

یاشار سلطانی اظهار کرده است که حوزه علمیه امام خمینی تهران، که تحت مدیریت کاظم صدیقی قرار دارد، بخشی از زمین‌های خود را از شهرداری تهران، سازمان اوقاف، و برخی خیرین از جمله تاجر پرحاشیه و نزدیک به جریان روحانیت سیاسی مانند مطلبی کاشانی خریداری کرده است. مطلبی کاشانی فردی است که در سال ۱۳۹۹ مدعی شده است که مصباح یزدی را در خانه‌اش غسل داده و مصباح یزدی حین این غسل برای مدت کوتاهی زنده شده است.

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی
کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی

مدرسه علمیه امام خمینی در منطقه ۱ تهران، خیابان گلستان شرقی واقع شده است. این مجموعه شامل برج و باغ، ۲۵ واحد آپارتمان برای استادان، مسجد، استخر، مجموعه ورزشی و ساختمان حوزه علمیه است. مساحت این مدرسه حدود ۲۳ هزار مترمربع است.

سلطانی نوشته است صدیقی که روزی گفته بود فقر نتیجه بی‌دینی است و چندروزه از بین می‌رود، راست می‌گفت؛ چون توانست در مدت یک سال به این ثروت افسانه‌ای دست یابد.

کاظم صدیقی، ملقب به شیخ گریان، از سال ۱۳۸۸ با اتخاذ مواقع تند علیه معترضان به نتایج انتخابات، نزدیک‌تر به رهبر جمهوری اسلامی شد. در همان سال، از سوی علی خامنه‌ای، حکم امامت جمعه موقت تهران را دریافت کرد.

او که سابقاً به عنوان رئیس دادسرا و دادگاه عالی انتظامی قضات فعالیت می‌کرد، هم‌اکنون به عنوان مشاور عالی رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند. او در طول یک دهه اخیر، در بسیاری از مراسم مذهبی برگزار شده در بیت رهبری به عنوان سخنران اصلی حضور داشته است.

روح‌الله حسینیان، سابقاً قائم‌مقام دادستان کل کشور در وزارت اطلاعات، از حامیان اصلی سعید امامی و از عوامل قتل‌های زنجیره‌ای دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در ایران بود. او درباره کاظم صدیقی و احکامی که او در قوه قضاییه صادر کرده بود، گفته بود پرونده‌هایت را دیدم. ماشاالله خیلی قاطعانه بود. او هم پاسخ داد که اگر ما چیزی برای خدا داشته باشیم برای قیامتمان، همین‌ها (احکام اعدام) است.

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی
کاظم صدیقی، امام جمعه تهران و ملقب به شیخ گریان در زمین‌خواری هزار میلیارد تومانی

در خطبه‌های نماز جمعه تهران در تاریخ ۶ مهر ۱۳۹۸، کاظم صدیقی اظهاراتی جنجالی داشت که هدفش تعریف و تمجید از رهبر جمهوری اسلامی بود. او ادعا کرد رهبری اولین حرف را در رأس هرم طراحی می‌کند که خودش می‌جوشد، خودش وجود دارد، خودش حضور دارد، خودش علم دارد، خودش معرفت دارد و خودش، خودش نیست، بلکه خدا در وجود او تجلی کرده است.

در اردیبهشت ۱۳۹۹، او یک روایت را از فردی نقل کرد که نظر موافق امام دوازهم شیعیان درباره خامنه‌ای را بیان کرد. او گفت پرسیدم آقا، حضرت آقا در نظر شما چطورند؟ حضرت فرمودند ایشان از مایند. این جریان به قدر زیادی مرا شارژ کرد. چون ما رهبری داریم که از قماش حضرت است.

کاظم صدیقی در تیر ماه سال ۱۳۹۱ نیز از زبان یک روحانی معتبر ادعا کرد که خامنه‌ای به طور مکرر خدمت حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه مشرف شده، اما او را نشناخته است. او همچنین گفت که وجود مبارک امام زمان علیه‌السلام هم در مراسم عرفات با اسم ایشان را دعا می‌کرد.

در دی ماه سال ۱۳۹۹، چند روز پس از درگذشت مصباح یزدی، روحانی تندرو شیعه، در شبکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی روایتی را به اشتراک گذاشت که بر اساس آن، مصباح یزدی در حین درخواست شفاعت، غسال چشمانش را باز کرده و پس از یک لبخند مهربانانه، دوباره چشمانش را بسته است.

صدیقی به‌عنوان یکی از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی در چندین نهاد حکومتی و در سمت رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر، روز ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ خواستار افزایش سرکوب‌ زنان مخالف حجاب اجباری شد و تاکید کرد با آرام‌تر شدن اوضاع باید برخورد با کشف ‌حجاب تشدید شود.
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا