جدیدترین اخبارجهان

عملیات زمینی ارتش اسرائیل در حال گسترش است

اسرائیل در حاشیه نوار غزه هزاران سرباز را در حالت آماده‌باش قرار داده است

عملیات زمینی ارتش اسرائیل در حال گسترش است

با افزایش چشمگیر حمله‌های ارتش اسرائیل به نوار غزه، اعلام شده که عملیات زمینی در این منطقه گسترش می‌یابد. خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرده که با این تصمیم، اسرائیل به حملات زمینی گسترده‌تری در نوار غزه نزدیک شده است.

عملیات زمینی ارتش اسرائیل در حال گسترش است
عملیات زمینی ارتش اسرائیل در حال گسترش است

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که بعد از سلسله حمله‌های هوایی در روزهای گذشته، عملیات نیروهای زمینی در حال گسترش است و ارتش با تمام توان تلاش می‌کند تا به اهداف جنگی خود دست یابد.

در ویدیوهایی که تلویزیون‌های بین‌المللی از مرز غزه و اسرائیل منتشر کردند، صدای انفجار و آژیر خطر قابل شنیدن است.

اسرائیل اعلام کرد، تانک‌های ارتش اسرائیل در دو شب پیاپی گذشته، مواضعی در نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.

هاگاری بیان کرد که از زمان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر، تعداد ۳۱۰ سرباز اسرائیلی کشته شده‌اند و دو نفر از کل تعداد ۲۲۹ گروگانی که در اختیار حماس بودند، آزاد شده‌اند. حماس ادعا کرده که ۵۰ نفر از گروگان‌ها کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که در چند ساعت گذشته عصر جمعه، حمله‌های اسرائیل در منطقه غزه به شدت افزایش یافته و حمله‌های هوایی به تونل‌ها و مواضع حماس انجام شده است.

در طی دو هفته گذشته، ارتش اسرائیل چندین بار تهدید کرده است که حمله تمام‌عیار زمینی به نوار غزه را آغاز خواهد کرد، اما به دلایل مختلفی، اجرای حمله را به تعویق انداخته است.

در روز پنجشنبه، اسرائیل سربازانی را به نوار غزه اعزام کرد تا از طریق دریا و زمین مواضع حماس را هدف حمله قرار دهند. منابع اسرائیلی، از جمله اورشلیم‌پست گزارش کردند که سربازان وارد غزه شدند و سپس آنجا را ترک کردند.

اسرائیل صدها هزار سرباز را در مرز با نوار غزه برای حمله زمینی علیه گروه شبه‌نظامی حماس در حالت آماده‌باش قرار داده است.

بعد از سلسله حملات هوایی سنگین اسرائیل اعلام شد که ارتباطات اینترنت در منطقه نوار غزه قطع شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس، با اشاره به مقام‌های فلسطینی در نوار غزه، گزارش داد که تعداد کشته‌شدگان در این منطقه به بیش از ۷۳۰۰ نفر افزایش یافته است. نوار غزه توسط گروه حماس، که یکی از گروه‌های مسلح و شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی است، اداره می‌شود.

پس از حمله چندجانبه گروه حماس در هفتم اکتبر، اسرائیل حمله‌های تلافی‌جویانه خود را به سوی مواضع حماس در غزه شروع کرد. اسرائیل اعلام کرد که تاکنون بیش از ۱۴۰۰ شهروند اسرائیل کشته شده و ۲۲۹ نفر توسط حماس به گروگان گرفته شده‌اند.

در یک اقدام پیشگیرانه، نیروهای امنیتی اسرائیلی روز جمعه تدابیری در اطراف شهر قدیمی اورشلیم اجرا کردند و از ورود جوانان فلسطینی به محوطه مسجد الاقصی برای اقامه نماز جمعه جلوگیری نمودند.

درگیری‌هایی بین سربازان اسرائیلی و فلسطینی‌ها نیز در منطقه کرانه غربی گزارش شده است.

عملیات زمینی ارتش اسرائیل در حال گسترش است
عملیات زمینی ارتش اسرائیل در حال گسترش است
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا