جدیدترین اخبارجهان

مسیر اوکراین برای شکست روسیه از کریمه می‌گذرد

کارشناسان روشن ترین مسیر اوکراین برای شکست روسیه را پیش بینی می کنند

مسیر اوکراین برای شکست روسیه از کریمه می‌گذرد

ماهیت فرسایشی درگیری های جاری و بن بست نسبی که ایجاد کرده، پیشنهادات فزاینده ای را مبنی بر اینکه بهترین اقدام برای اوکراین این است که برای توافق صلح از طریق مذاکره با روسیه تلاش کند، برانگیخته است.

مسیر اوکراین برای شکست روسیه
مسیر اوکراین برای شکست روسیه

با این حال، مسکو هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل به ورود به چنین مذاکراتی ارائه نکرده و مفسرانی از جمله سرگئی رادچنکو، مورخ دوران جنگ سرد، می‌گویند که ولادیمیر پوتین انگیزه‌ای برای شرکت در مذاکرات ندارد.

در مقاله‌ای برای مجله فارین پالیسی، لوک کافی و پیتر راف از موسسه هادسون به نکته مشابهی اشاره می‌کنند اما از این هم فراتر می‌روند و آنچه را که می‌گویند اوکراین بهترین استراتژی غرب برای شکست روسیه است.

آنها می نویسند حقیقت این است که هیچ راه آسانی برای خروج وجود ندارد و می گویند تنها راه برای مجبور کردن ولادیمیر پوتین از هدفش این است که به اوکراین ابزاری برای شکست دادن او در میدان جنگ بدهد.

این دو استدلال می کنند که مسکو علاقه ای به توقف واقعی درگیری ها ندارد و هر آتش بس تنها یک هدف را دنبال می کند. مهلت دادن به نیروهایش قبل از شروع مجدد درگیری ها.

آنها می افزایند همچنین غیرواقعی است که فکر کنیم پوتین به کنترل پنج منطقه اوکراین که قبلاً ضمیمه شده است راضی باشد.

البته، غرب می‌تواند تلاش کند تا اوکراین را برای واگذاری سرزمین‌های بزرگ و میلیون‌ها اوکراینی به روسیه تحت فشار قرار دهد تا بتواند پوتین را راضی کند، حتی اگر کیف به‌شدت و با دلیل در برابر چنین اقدامی مقاومت کند.

مسیر اوکراین برای شکست روسیه
مسیر اوکراین برای شکست روسیه

این امر باعث از بین رفتن روابط با کی‌یف، روحیه سربازها در سراسر اوکراین و شک و تردید در مورد تعهدات ایالات متحده در سراسر جهان خواهد شد.

آنها نتیجه می گیرند که کوتاه ترین و مستقیم ترین راه برای پیروزی اوکراین از کریمه می گذرد.

آنها می نویسند اوکراین باید مسلح، آموزش دیده و مجهز به کمپین شبه جزیره باشد.

همانطور که جنگ روسیه علیه اوکراین با تهاجم به کریمه در سال ۲۰۱۴ آغاز شد، همچنین زمانی پایان خواهد یافت که اوکراین در نهایت کنترل آنجا را به دست آورد.

برای واشنگتن، نگاه روشن به کمپین کریمه پادزهری برای نابودی و تاریکی است.

غرب با تعدیل استراتژی خود می تواند به اوکراین کمک کند تا پیشرفت مهمی داشته باشد، روسیه را در دریای سیاه تضعیف کند و مسیری را برای پایان دادن به این جنگ خونین طولانی ترسیم کند. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا