ایرانجدیدترین اخبارجهان

مرگ مهسا امینی و واکنش چهره‌های سرشناس

چهره‌های داخل و خارج از ایران به مرگ مهسا امینی واکنش نشان دادند

مرگ مهسا امینی و واکنش چهره‌های سرشناس از خوانندگان لس آنجلسی تا چهره های داخلی

چهره های هنری و ورزشی ایران در داخل و خارج از کشور نسبت به مرگ دردناک و مظلومانه مهسا امینی، دختر سقزی درپی ورود به بازداشتگاه گشت ارشاد او را «قلب خونین و تپنده ایران» خواندند و خواستار پایان یافتن این روند شدند.

ابراهیم حامدی، خواننده سرشناس ایرانی تبار مشهور به «ابی» نیز با بازنشر ترانه «طلوع کن»، تأکید کرد که «مردم ایران طلوع خواهند کرد و بر این ستاره مردگی پیروز خواهند شد. ایران این ستاره کشان را در هم خواهد شکست. مهسا قلب خونین و تپنده ایران است.🖤»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by EBI (@ebi)

گلشیفته فراهانی، بازیگر نیز با انتشار تصاویری از برخورد خشونت‌بار مقامات امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی با زنان در ایران، نوشت «گویی کشور مشکل دیگری ندارد. در حالی که در غرب زنان مسلمان اصرار به پوشیدن حجاب دارند، این همان چیزی است که در ایران برای عدم تمایل به پوشیدن آن اتفاق می‌افتد. (زنان) نمی‌خواهند به بهشت آنها بروند.»

علی دایی، ستاره فوتبال و ملی‌پوش پیشین تیم ملی ایران نیز در این رابطه نوشت: «چه به روزگار این سرزمین آوردید؟ دخترم می‌پرسد چه اتفاقی افتاده؟ چه پاسخی دارم. به کدامین گناه؟»

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ali Daei (@alidaei)

اصغر فرهادی، فیلم‌ساز شناخته‌شده، در یادداشتی خطاب به مهسا امینی عنوان کرد: «مهسا،دختر عزیزم، مسافر شهر خفتگان.
گمان دارم پیش از سفرت،گوشه دل پاک و پر رؤیایت یا گوشه ای در دفترچه یادداشتت نوشته بودی که به تهران خواهی رفت و شاید لابه لای کارهای روزمره ات به جاهای دیدنی هم سری خواهی زد.این بود دیدنی های این شهر،همین و نه بیش.
از دیروز که خبرتو راخوانده ام بیقرارم .بیزارم،این بار از خودم.
تو روی تختی در بیمارستان خوابیده ای اما از همه بیدارتری و ما همه در اغماء.
ما خودمان را به خواب زده ایم در برابر این ظلم بی پایان.
ما شریک این جنایتیم.»

آناهیتا همتی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز با استفاده از هشتگ‌هایی از جمله «نه به خشونت علیه زنان» و «کرامت انسانی» به جان باختن مهسا امینی واکنش نشان داد.

بنابر گزارش حساب توییتری «۱۵۰۰ تصویر» تعدادی از شهروندان تهرانی در اعتراض به مرگ این دختر جوان در مقابل بیمارستان کسری تجمع کرده و شعار می‌کشم، می‌کشم، هر آن که خواهرم کشت. را سر دادند.

همچنین یک گزارش ویدئویی نشان می‌دهد، در حالی که خیابان بسته شده و ماشین‌ها بوق ممتد می‌زنند، معترضان شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می‌دهند و شماری از زنان با برداشتن روسری‌های خود شعار می‌دهند: «بی‌شرف داعشی!»

مرگ مهسا امینی و واکنش چهره‌های سرشناس از خوانندگان لس آنجلسی تا چهره های داخلی  مرگ مهسا امینی و واکنش چهره‌های سرشناس از خوانندگان لس آنجلسی تا چهره های داخلی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا