جدیدترین اخبارجهان

چهار کشور بزرگ اروپا واکسیناسیون آسترازنکا را تعلیق کردند؛ آژانس ایمنی می گوید میزان لخته شدن خون کم است

چهار کشور بزرگ اروپا واکسیناسیون آسترازنکا را تعلیق کردند؛ آژانس ایمنی می گوید میزان لخته شدن خون کم است

چهار کشور بزرگ اروپا واکسن آسترازنکا را تعلیق کردند؛ آژانس ایمنی می گوید میزان لخته شدن خون کم است

چهار کشور بزرگ اروپایی از روز دوشنبه ۱۵ مارس به جمع کشورهای تعیلق کننده تزریق واکسن آسترازنکا پیوستند. چهار کشور بزرگ اروپا واکسیناسیون آسترازنکا را تعلیق کردند؛ آژانس ایمنی می گوید ست

چهار کشور بزرگ اروپا واکسیناسیون آسترازنکا را تعلیق کردند؛ آژانس ایمنی می گوید میزان لخته شدن خون کم است
چهار کشور بزرگ اروپا واکسیناسیون آسترازنکا را تعلیق کردند؛ کم است

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از واشنگتن پست؛ به نقل از یورو نیوز

کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و آلمان امروز اعلام کردند که واکسیناسیون با این واکسن را به طور موقت تعلیق خواهند کرد.

روز گذشته نیز ایرلند و هلند در پی چند مورد گزارش از لختگی جدی خون که پس از تزریق این واکسن رخداده بود از توقف تزریق این واکسن خبر داده بودند.

بدنبال تعلیق واکسیناسیون با آسترازنکا در چند کشور بزرگ اروپایی، سازمان جهانی بهداشت در این رابطه واکنش نشان داد و بر بی خطری واکسن آسترازنکا تاکید کرد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت فردا سه شنبه نیز قرار است در رابطه با ایمنی واکسن آسترازنکا گفتگو داشته باشند.

تدروس ادهانوم، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت که گروهی از کارشناسان داده های موجود را بررسی کرده و با اداره دارویی اروپا در «ارتباط تنگاتنگ» هستند.

این سازمان همچنین توصیه کرده که کشورها به روند واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا ادامه بدهند.

آژانس دارویی اروپا نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ مدارک و شواهدی دال بر پیوند میان این واکسن با بیماری دو فرد واکسینه شده در اتریش وجود ندارد.

تصمیم هلند و ایرلند یک روز پس از آن اعلام شد که شرکت داروسازی آسترازنکا میزان تحویل دُزهای سفارش اتحادیه اروپا را کاهش داد.

این اقدام آسترازنکا واکنشی به اقدام اتحادیه اروپا در تحمیل محدودیت‌های صادراتی برای محصولات این شرکت بوده است.

سخنگوی آسترازنکا گفت، آسترازنکا از این که با وجود تلاش خستگی‌ناپذیر پرسنل خود نمی‌تواند پاسخگوی تمام سفارش اتحادیه اروپا باشد، متأسف است.

وی گفت که این گروه صنعتی در مواجهه با مشکلات تولید و تأمین سفارش اروپا تصمیم گرفته بود از سایت‌های تولیدی خود در خارج از اتحادیه اروپا استفاده کند.

سخنگوی آسترازنکا افزود، «متأسفانه محدودیت‌های صادراتی باعث کاهش تحویل در سه ماهه اول و احتمالاً سه ماهه دوم سال جاری خواهد شد.»

این شرکت برای تحویل ۱۰۰ میلیون دُز در نیمه اول سال برنامه‌ریزی کرده است که قاعدتا باید ۳۰ میلیون دُز آن در سه ماهه اول و ۷۰ میلیون دُز دیگر آن در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تحویل داده شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت  تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت   تدروس ادهانوم  مدیرکل سازمان جهانی بهداشت  تدروس ادهانوم

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا