جدیدترین اخبارجهان

گالانت به نصرالله: اشتباهی که رهبر حماس کرد، تکرار نکنید

حزب‌الله اعلام کرد که حداقل شش پاسگاه مرزی اسرائیل را هدف قرار داده است

گالانت به نصرالله: اشتباهی که رهبر حماس کرد، تکرار نکنید

یک روز پس از سخنرانی حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، تهدیدها و درگیری‌های نظامی بین ارتش اسرائیل و نیروهای حزب‌الله در منطقه مرزی دو کشور افزایش یافته است.

گالانت به نصرالله: اشتباهی که رهبر حماس کرد، تکرار نکنید
گالانت به نصرالله: اشتباهی که رهبر حماس کرد، تکرار نکنید

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در روز شنبه به عنوان نخستین واکنش به سخنان نصرالله اعلام کرد: به طور قاطع می‌گویم که اگر حزب‌الله خطایی مرتکب شود، لبنان به خطر می‌افتد.

وزیر دفاع اسرائیل افزود: من به حسن نصرالله می‌گویم که خطایی مانند رهبر حماس، اسماعیل هنیه را تکرار نکند.

یوآو گالانت اظهار داشت که تا زمانی که گروه حماس نابود شود، نبرد ارتش اسرائیل در منطقه غزه ادامه خواهد داشت.

او اعلام کرد که ارتش اسرائیل در روز شنبه مناطق بسیاری را در نوار غزه تحت کنترل خود قرار داده است.

همچنین وی افزود که ارتش اسرائیل آماده برای مبارزه در تمامی جبهه‌های شمال و جنوب می‌باشد. علاوه بر این، گالانت اعلام کرد که نیروهای حماس در حال ضعیف شدن هستند.

در همین بین، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده که برای بار دیگر به منطقه سفر کرده، روز شنبه در شهر امان، پایتخت اردن، با نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان، درباره تازه‌ترین تغییرات منطقه و ضرورت پیشگیری از گسترش درگیری ها بین ارتش اسرائیل و نیروهای حماس در نوار غزه گفتگو کرد.

روزنامه تایمز اسرائیل در تاریخ چهارم نوامبر، ۱۳ آبان‌ماه، به نقل از وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد: ما تمایلی به ورود به جنگ در جبهه شمالی نداریم، اما در همین حال برای هر اقدامی آماده هستیم.

طبق اظهارات وزیر دفاع اسرائیل، واحدهای نیروی هوایی ارتش اسرائیل در منطقه مرزی شمالی با لبنان تقویت شده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز جمعه در سخنرانی خود به حامیانش اعلام کرد که حزب‌الله برای تمامی گزینه‌ها و شرایط موجود آمادگی دارد. او تهدید کرد که در هر لحظه حزب‌الله می‌تواند به گزینه‌های مختلفی روی آورد.

گالانت به نصرالله: اشتباهی که رهبر حماس کرد، تکرار نکنید
گالانت به نصرالله: اشتباهی که رهبر حماس کرد، تکرار نکنید

در همین میان، خبرگزاری آسوشیتدپرس، شنبه شب از حملات هوایی انجام‌شده توسط جنگنده‌های ارتش اسرائیل در ناحیه مرزی با لبنان خبر داد.

به گزارش خبری آسوشیتدپرس، شنبه شب حملات هوایی ارتش اسرائیل به عنوان پاسخ به شلیک چند موشک از جنوب لبنان به مواضع نیروهای اسرائیلی در شمال این کشور انجام شد.

آسوشیتدپرس به نقل از بیانیه حزب‌الله در شنبه شب اعلام کرد که دست‌کم شش پاسگاه مرزی اسرائیل هدف حملات موشکی نیروهای حزب‌الله قرار گرفت.

قبلاً، ارتش اسرائیل یکی از مهم‌ترین پاسگاه‌های مرزی حزب‌الله لبنان را در روز شنبه هدف حمله قرار داده بود.

همزمان با این اتفاق، سفارت ایالات متحده در بیروت روز شنبه دوباره از شهروندان آمریکایی که هنوز در لبنان حضور دارند خواست تا با توجه به وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی، از فرصت‌های پروازی برای ترک کردن این کشور با مراجعه به فرودگاه بین‌المللی بیروت استفاده نمایند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا