جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزرای کابینه فدرال حمله لفظی به کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر را «تهدیدی برای دموکراسی» دانستند

وزرای کابینه فدرال : حمله لفظی به کریستیا فریلند معاون نخست وزیر بخشی از روند نگران کننده افزایش خشونت و نفرت نژادی و کاهش احساس همدلی در میان کانادایی‌هاست

وزرای کابینه فدرال حمله لفظی به کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر را «تهدید دموکراسی» دانستند

وزیر امنیت عمومی کانادا هشدار داد که رشد فزاینده آزار و اذیت علیه شخصیت های عمومی کانادا «تهدید دموکراسی» است که باید جدی گرفته شود.

وزرای کابینه فدرال صبح دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی حمله لفظی به کریستیا فریلند معاون نخست وزیر را که روز جمعه در آلبرتا رخ داد، محکوم کردند و گفتند که این رویداد یکی از آخرین حوادث در زنجیره نگران کننده‌ای از آزارها و نفرت پراکنی ها علیه کانادایی های مشغول به خدمات در مشاغل عمومی است.  

در ویدئویی از این حادثه که روز جمعه در رسانه های اجتماعی منتشر شد مردی دیده می شد که هنگام سوار شدن فریلند به آسانسوری در تالار شهر در گراند پریری، آلبرتا به او نزدیک می شود و به او ناسزا می گوید و او را «خائن» می خواند، در حالی که زن دیگری به این مرد ملحق می شود و به فریلند می گوید «اینجا جای تو نیست.»

فریلند در آلبرتا به دنیا آمده و بزرگ شده و برخی از اعضای خانواده او هنوز در آلبرتا زندگی می کنند.»

آخر هفته گذشته جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این حمله را «بزدلانه» خواند و گفت که این حمله نشان دهنده افزایش هدف قرار گرفتن افرادی (عمدتاً زنان و اقلیت های نژادی کانادایی) است که به طور عمومی اظهار نظر می کنند یا در مشاغلی مانند سیاست، روزنامه نگاری یا سایر مسئولیت ها در زندگی اجتماعی مشغول کار هستند.

مندیچینو در ماه جون اعلام کرد که به دلیل افزایش موارد تهدید به مرگ، ارعاب و آزار و اذیت کلامی برای اعضای پارلمان کانادا دکمه های هشدار اضطراری نصب خواهد شد.

کارینا گولد وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی روز دوشنبه پاندمی کووید-۱۹ را دوره‌ای از تروما دانست که عمیقاً بر جامعه کانادا تأثیر گذاشته است.

این هشدارها در حالی مطرح می شود که داده های آماری به طور مکرر نشانه هایی از کاهش احساس همدلی کانادایی نسبت به دیگران را در طول دوره پاندمی نشان می دهند، به طوری که بسیاری از مردم کانادا سطوح قابل توجهی از مشکلات سلامت روان را گزارش می دهند.

داده‌های منتشر شده در اوایل سال جاری توسط انجمن سلامت روان کانادا (CMHA) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) نشان داد که تعداد کانادایی‌هایی که خود را به عنوان افراد دارای احساس همدلی توصیف می‌کنند کاهش قابل توجهی داشته و از ۲۳ درصد در ابتدای پاندمی به ۱۳ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که ۳۷ درصد از کانادایی‌ها احساس می‌کنند که سلامت روانی آنها کاهش یافته است و بسیاری از آنها می‌گویند که نگران ارتباطات اجتماعی از دست رفته خود هستند.

این نظرسنجی که سال گذشته توسط ایپسوس (Ipsos) و به طور انحصاری برای گلوبال نیوز انجام شد نشان می داد که بیش از نیمی از کانادایی ها احساس تنهایی یا انزوا می کردند، در حالی که گزارشی از کمیته امنیت ملی و اطلاعات پارلمانی هشدار می دهد که پاندمی امکان بنیادگرایی آنلاین در میان کانادایی ها را آسان تر کرده است.

طبق گفته چندین مقام امنیتی و همچنین گزارش های متعدد از آژانس‌های کانادایی در حال حاضر زن‌ستیزی خشونت‌آمیز و گروه‌های نفرت خشونت‌آمیز یکی از تهدیدهای اصلی است که کشور در طول دو سال گذشته با آن مواجه بوده است.

در عین حال دولت فدرال با پرسش های مداوم در مورد وعده خود برای ارائه یک لایحه قانونی به منظور مقابله با نفرت‌پراکنی آنلاین روبروست، که چندین ماه از برنامه زمانبندی خود عقب مانده است.

لایحه قانونی مبارزه با نفرت پراکنی آنلاین یکی از وعده های کمپین انتخاباتی لیبرال در سال ۲۰۲۱ بود که دولت آن را به عنوان تلاشی برای وضع قوانین شفاف‌تر برای رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های آنلاین در مورد نحوه مدیریت پنج نوع محتوا توصیف کرده بود: اظهارات نفرت‌انگیز، محتوای تروریستی، تحریک به خشونت، استثمار جنسی از کودکان و به اشتراک گذاری تصاویر خصوصی بدون رضایت.

مندیچینو گفت که هدف این است که این لایحه را «در اسرع وقت» به پارلمان بیاوریم و تغییرات اعمال شده «محدوده‌های واضحی را در مورد آنچه قابل قبول نیست ترسیم خواهد کرد که از نظر من سخنان مشوق نفرت  و تهدیدات مجرمانه بخشی از موارد غیرقابل قبول است.»

وزرای کابینه فدرال حمله لفظی به کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر را «تهدید دموکراسی» دانستند  دموکراسی در کانادا  دموکراسی در کانادا  دموکراسی در کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا