جدیدترین اخبارجهان

تهدید حماس: تکرار حمله ۷ اکتبر برای نابودی اسرائیل

یکی از مسئولان حماس اعلام کرد که هدف اصلی این گروه، تکرار حمله ۷ اکتبر به منظور نابودی اسرائیل است

تهدید مقام حماس: تکرار حمله ۷ اکتبر برای نابودی اسرائیل

غازی حمد، از دفتر سیاسی گروه تروریستی، از حمله بزرگی که در آن غیرنظامیان به طور سیستماتیک به قتل رسیدند، استقبال کرد و گفت: «دومین، سومین، چهارمین» نیز اتفاق خواهد افتاد.

تهدید مقام حماس: تکرار حمله 7 اکتبر برای نابودی اسرائیل
تهدید مقام حماس: تکرار حمله ۷ اکتبر برای نابودی اسرائیل

یکی از اعضای ارشد حماس از کشتار سیستماتیک غیرنظامیان در اسرائیل در ۷ اکتبر استقبال کرده و در مصاحبه ای قول داده که اگر فرصت داده شود، گروه تروریستی فلسطینی حملات مشابه را در آینده بارها تکرار خواهند کرد تا زمانی که اسرائیل نابود شود.

اظهارات غازی حمد، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، به سرعت توسط مقامات اسرائیلی و غربی در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شد تا نشان دهنده عزم دولت یهود برای از بین بردن توانایی های نظامی این گروه تروریستی در جنگ جاری خود در غزه و دلیلی بر عدم برقراری آتش بس باشد. 

حمد در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی لبنانی LBC در ۲۴ اکتبر که روز چهارشنبه توسط موسسه تحقیقات رسانه خاورمیانه (MEMRI) ترجمه و منتشر شد، گفت: اسرائیل کشوری است که در سرزمین ما جایی ندارد. ما باید آن را حذف کنیم زیرا این یک فاجعه امنیتی، نظامی و سیاسی برای ملت عربی و اسلامی است. ما از گفتن این حرف خجالت نمی کشیم.

حمد در این مصاحبه گفت که وجود اسرائیل غیرمنطقی است و باید از تمام سرزمین‌های فلسطینی محو شود، اصطلاحی که گروه تروریستی از آن برای کرانه باختری، غزه و اسرائیل، منهای بلندی‌های جولان استفاده می‌کند.

در پاسخ به این سوال که آیا این به معنای نابودی کامل اسرائیل است یا خیر، غازی حمد پاسخ داد: بله، البته. ما باید به اسرائیل درس عبرت بدهیم و این کار را دو و سه بار انجام خواهیم داد. طوفان الاقصی [نامی که حماس برای حمله هفتم اکتبر خود به آن داد] اولین بار است و بار دوم، سوم و چهارم هم خواهد بود.

تهدید مقام حماس: تکرار حمله 7 اکتبر برای نابودی اسرائیل
تهدید مقام حماس: تکرار حمله ۷ اکتبر برای نابودی اسرائیل

آیا ما باید بهایی بپردازیم؟ بله، و ما آماده پرداخت آن هستیم. ما را ملت شهادت می گویند و به تقدیم کردن شهدا افتخار می کنیم. او همچنین این ادعای نادرست را تکرار کرد که حماس قصد آسیب رساندن به غیرنظامیان را نداشته است.

در طول سه هفته گذشته، شواهد گسترده ای از حملات عمدی علیه غیرنظامیان اسرائیلی به عنوان بخشی از دستورات فرماندهان حماس به دست آمده است. در بسیاری از موارد، تروریست ها خانه به خانه رفتند و کل خانواده ها را اعدام یا سوزاندند و حدود ۲۶۰ غیرنظامی را در یک جشنواره موسیقی در فضای باز قتل عام کردند.

ما قربانیان اشغال هستیم و دورانی سخت را تجربه می‌کنیم. بنابراین، هیچ کس نباید ما را به خاطر اقداماتی که انجام می‌دهیم سرزنش کند. حمد گفت: در تاریخ ۷ اکتبر، ۱۰ اکتبر و هر روز دیگری، هر کاری که ما انجام می‌دهیم کار موجهی است.

وزیر امور خارجه بریتانیا، جیمز کلورلی، روز چهارشنبه از موضع اسرائیل حمایت کرد و کلیپی از تهدید مقام حماس، را در X منتشر کرد و نوشت: چطور می‌توان صلح برقرار کرد وقتی حماس متعهد به ریشه‌کنی اسرائیل است؟ این یکی از مقامات حماس است که متعهد شده است که جنایات ۷ اکتبر را بارها و بارها تکرار کند.

نیکی هیلی، نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفت: تروریست ها را باور کنید وقتی به شما می گویند که هستند. به همین دلیل است که تا نابودی حماس نباید آتش‌بسی برقرار شود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا