ایرانجدیدترین اخبار

قوه قضائیه در پرونده‌ سازی برای مرگ یک بسیجی، یک پزشک خیر را به‌ اعدام و همسرش را به زندان محکوم کرد

حمید قره حسنلو اتهامات وارده را در دادگاه نپذیرفت

حمید قره حسنلو در پرونده کشته شدن یک بسیجی به اعدام و همسرش فرزانه به زندان محکوم شد

قوه قضائیه جمهوری اسلامی، یک پزشک خیر به نام حمید قره حسنلو را به دست داشتن در مرگ روح‌الله عجمیان از بسیجیان سپاه پاسداران متهم کرد و برای وی حکم اعدام صادر نمود و فرزانه قره حسنلو، همسرش را به ۲۵ سال حبس محکوم کرد.

این درحالی است که نهادهای بین المللی و حقوق بشری پیش از این در رابطه با صدور چنین احکامی هشدار داده بودند.

حمید قره حسنلو ضمن حضور در دادگاه مربوط به کشته شدن یکی از بسیجیان به سوالات قاضی پاسخ داد ولی اتهامات وارده را نپذیرفت و در رابطه با اتفاقات روز حادثه گفت: من و همسرم جهت حضور سر مزار یکی از آشنایان به بهشت سکینه (س) رفته بودیم و قصد داشتیم اگر برای خانم نجفی (حدیث نجفی از کشته شدگان خیزش مردمی در البرز) هم مراسمی (چهلم) بود، حضور پیدا کنیم. در اتوبان دنبال راه برگشت بودیم که صحنه ضرب و جرح پیش آمد.

وی در رابطه با تهیه فیلم از درگیری گروهی از مردم با یک بسیجی بیان کرد: من بدون منظور فیلم گرفتم و هدفی از تهیه آن نداشتم.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه ایران نیز با اشاره به صدور احکام حمید و فرزانه قره حسنلو گفت: پنج نفر از متهمان این پرونده به دلیل اقدامات موثر و استفاده از آلات قتاله اعم از چاقو و سنگ و کشیدن بدن برهنه روی زمین آسفالت، محکوم به اعدام و ۱۱ نفر از جمله سه جوان زیر ۱۸ سال به زندانهای دراز مدت محکوم شدند.

در عین حال ستایشی این احکام را غیرقطعی و مربوط به دادگاه بدوی خواند و اذعان داشت بر اساس مقررات، این احکام در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی هستند.

این درحالی است که این متهمان در حال حاضر از حقوق اولیه یک زندانی محروم هستند. همچنین پیش از این رادیو زمانه نیز اعلام کرده بود که حمید قره حسنلو به دلیل ضرب و شتم و شکنجه در زندان دچار پارگی ریه و خونریزی داخلی و نیازمند دستگاه تنفس مصنوعی شده است.

روح‌الله عجمیان کشته شدن یک بسیجی   روح‌الله عجمیان  کشته شدن یک بسیجی

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا