بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

جنایات تنفر نژادی : ۲ شهر دیگر مترو ونکوور نسبت به افزایش قابل ملاحظه گزارش ها هشدار دادند

افزایش قابل ملاحظه جنایات تنفر نژادی در دو شهر مترو ونکوور

جنایات تنفر نژادی : ۲ شهر دیگر مترو ونکوور نسبت به افزایش قابل ملاحظه گزارش ها هشدار دادند

پلیس در دو شهر دیگر مترو ونکوور می گوید که شاهد افزایش قابل ملاحظه جنایات مربوط به تنفر نژادی در حوزه استحفاظی خود بوده است. جنایات تنفر نژادی : ۲ شهر دیگر مترو ونکوور نسبت به افزایش قابل ملاحظه گزارش ها هشدار دادند

جنایات تنفر نژادی : 2 شهر دیگر مترو ونکوور نسبت به افزایش قابل ملاحظه گزارش ها هشدار دادند
جنایات تنفر نژادی : ۲ شهر دیگر مترو ونکوور نسبت افزایش قابل ملاحظه گزارش هشدار

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا (RCMP) در برنابی و پلیس دلتا، روز پنجشنبه بیانیه ای در خصوص افزایش گزارشات مرتبط صادر کردند.

پلیس سواره‌نظام در برنابی می گوید، سال ۲۰۲۰ شاهد ۳۵۰ درصد افزایش جنایات مرتبط با تنفر نژادی علیه قربانیان آسیایی تبار بوده است. در حالی که شش مورد از جنایت ها در سال ۲۰۱۹ در شهر گزارش شده بود، پلیس RCMP می گوید ۲۷ مورد سال بعد گزارش شده اند.

سرپرست ارشد پلیس؛ گراهام دِ لا گورژندیر (Graham de la Gorgendiere) گفت، «افسران ما در طول سال گذشته، به طور مداوم افزایش این گزاراشات را تحت نظر داشته اند.»

«این حملات شامل طیفی از آسیب رساندن به املاک، از جمله دیوارنوشته های توهین آمیز، تهدید و تعرض بوده است.»

گروه ویژه پلیس گفت، شاهد افزایش حجم جنایات ناشی از تنفر نژادی علیه آسیایی تبارها نسبت به سایر جنایات تنفر نژادی بوده است.

طبق گفته پلیس، در سال ۲۰۱۹، سی درصد از حوادث ناشی از انگیزه های نژادی، دارای اهداف یا قربانی آسیایی تبار بوده اند. در سال ۲۰۲۰، این رقم به ۶۳ درصد افزایش یافته است.

گراهام دِ لا گورژندیر گفت، «هنگامی که یک جنایت با احتمال انگیزه های نژادی به ما اعلام میشود، به مأموران ما دستور داده میشود که پاسخ دهند و تحقیقات مفصلی به انجام برسانند.»

«به قربانیان این حملات اطمینان می دهیم که شکایت آنها جدی گرفته خواهد شد.»

در همین حال، پلیس دلتا می گوید، که شاهد افزایش گزارش جنایت های ناشی از تنفر نژادی در شهر خود بوده‌اند. مأموران پلیس می گویند، تنها از ۲۹ ماس تا ۱۰ آوریل، ده حادثه مظنون به تنفر نژادی به پلیس گزارش شده است.

معاون رئیس پلیس، هارج سیدو (Harj Sidhu) در یک اعلان خبری گفت، «در طول کل سال ۲۰۲۰ ، پلیس ۱۲ حادثه مظنون به جنایت تنفر نژادی ثبت کرده است.

«در سال جاری از ژانویه تا اواسط آوریل شاهد ۱۵ حادثه تنفر نژادی بوده ایم.»

با این حال به نظر نمی رسد که در این شهر جنایات ناشی از تنفر نژادی که به طور خاص افراد آسیایی تبار را هدف می گیرند، افزایش یافته باشد. پلیس می گوید در ۱۰ حادثه اخیر، القاب تحقیرآمیز نژادی و دیوارنوشته های ضد یهودی شایع ترین رفتارها بوده است.

گزارش ها شامل طیفی از فریاد زدن القاب تحقیرآمیز نژادی در انظار عموم، تا مصادیق دیوارنوشته های توهین‌آمیز، و یک مورد تعرض منجر به جراحت جزئی قربانی بوده است.

برنابی و دلتا تنها شهرهایی نیستند که شاهد افزایش جزئی در این دسته از گزارشها هستند. پلیس ونکوور از افزایش جنایت های ناشی از تنفر نژادی در طول یک سال گذشته -بخصوص علیه آسیایی تبارها- ابراز نگرانی کرد.

در سال ۲۰۲۰ در این شهر، جنایات ناشی از تنفر نژادی ظرف یک سال گذشته تا ۹۷ درصد افزایش یافته است. جنایت های تنفر نژادی بخصوص جنایات ضد آسیایی تباران با رشد ۷۱۷ درصدی مواجه بوده است.

پس از انتشار این ارقام، نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت این آمار «عمیقا نگران کننده» است.

جان هورگان در توئیتی گفت، «کار ما شامل پیشبرد تصویب قوانین ضد نژادپرستی است، اما همه ما وظایف بیشتری در قبال موضع خود علیه نژادپرستی و نفرت در تمام مصادیق آن داریم.»

پلیس در شهرهای دلتا، برنابی و ونکوور از ساکنین خواستند که این حوادث را در زمان وقوع آنها گزارش کنند.

سیدو گفت، «ما تصدیق می کنیم که حوادث ناشی از تنفر نژادی اغلب اوقات در کانادا گزارش نمی شوند.» «ما به طور جدی از همه مردم می خواهیم که تمامی حوادث مشخص یا مشکوک را به پلیس گزارش کنند.»

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا