انتاریوجدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

وزارت بهداشت کانادا مهلت مصرف دوزهای واکسن آسترازنکا را به مدت یک ماه از تاریخ انقضای فعلی تمدید کرد

وزارت بهداشت کانادا مهلت مصرف دوزهای واکسن آسترازنکا را به مدت یک ماه از تاریخ انقضای فعلی تمدید کرد

وزارت بهداشت کانادا : تمدید مهلت مصرف واکسن آسترازنکا بمدت یکماه از تاریخ انقضای فعلی

طبق اعلام دولت انتاریو، وزارت بهداشت کانادا مهلت مصرف نزدیک به ۴۵،۰۰۰ دوز واکسن آسترازنکا را که قرار بود روز دوشنبه منقضی شود به مدت یک ماه تمدید کرد. وزارت بهداشت کانادا : تمدید مهلت مصرف واکسن آسترازنکا بمدت یکماه از تاریخ انقضای فعلی

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

وزیر بهداشت روز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت بهداشت کانادا در پی بازبینی داده‌های پایداری واکسن، مهلت مصرف مجموعه معینی از واکسن آسترازنکا را از شش ماه به هفت ماه تمدید کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت در بیانیه‌ای گفت، «دوزهای واکسن با تاریخ انقضای اصلی ۳۱ ماه مه سال ۲۰۲۱ در حال حاضر تا ۱ جولای سال ۲۰۲۱ قابل‌مصرف است.»

خبر تمدید مهلت مصرف در شرایطی منتشر شد که پزشکان و داروسازان در داروخانه‌ها در حال تلاش برای تزریق هر چه سریع‌تر نزدیک به ۴۵،۰۰۰ دوز واکسن پیش‌ازتاریخ انقضای اولیه آن در روز دوشنبه بودند.

نزدیک به ۹۰،۰۰۰ نفر از کسانی که اولین دوز واکسن آسترازنکای خود را بین ۱۰ تا ۱۹ مارس دریافت کرده بودند روز سه‌شنبه در گروه واجدین شرایط تعیین نوبت دوم واکسن قرار گرفتند. : تمدید مهلت مصرف واکسنآسترازنکا بمدت یکماه از تاریخ انقضای فعلی

وزارت بهداشت کانادا : تمدید مهلت مصرف واکسن آسترازنکا بمدت یکماه از تاریخ انقضای فعلی
وزارت بهداشت کانادا تمدید مهلتمصرف واکسنآسترازنکا بمدت یکماه تاریخ انقضای

استان انتاریو استفاده از واکسن آسترازنکا را اوایل این ماه به دلیل افزایش ریسک نوع نادری از لخته خون به تعلیق درآورد اما ۱۰ روز بد تصمیم به ازسرگیری تزریق واکسن آسترازنکا به‌عنوان دوز دوم گرفت تا از منقضی شدن مهلت مصرف آمپول‌های واکسن موجود در یخچال‌ها جلوگیری کند.

این هفته، داروسازان و پزشکان به‌شدت در حال تلاش برای به دست آوردن دوز‌های باقی‌مانده به‌منظور تزریق آن پیش از روز دوشنبه بودند. فقدان شفافیت کافی در مورد داروخانه‌های ارائه‌دهنده دوز دوم نیز باعث شده بود که بسیاری از شهروندان احساس نارضایتی و سردرگمی کنند.

روز جمعه، دولت استراتژی دوز دوم خود را منتشر و دوباره تصریح کرد که واکسن آسترازنکا می‌تواند برای کسانی که دوز اول را بین ۱۰ و ۱۹ مارس دریافت کرده‌اند بافاصله ۱۰ هفته‌ای تزریق شود. دوز‌های دوم برای مابقی دریافت‌کنندگان دوز اول آسترازنکا همچنان بافاصله ۱۲ هفته‌ای تزریق خواهد شد.

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا