جدیدترین اخبارجهان

جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد

ناتوانی استراتژیک ایالات متحده و بریتانیا به خشونتی که امروز اسرائیل را فرا گرفته، کمک زیادی کرده است

جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد

حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل قریب الوقوع به نظر می رسد. پرزیدنت بایدن می گوید حمایت او آهنین است و ایالات متحده تمام تلاش خود را برای محافظت از اسرائیل انجام خواهد داد.

جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد
جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد

بریتانیا نیز مسئولیت روشنی دارد که در صورت حمله مهم جمهوری اسلامی در کنار واشنگتن و اورشلیم بایستد. این بدان معناست که سخنان لرد کامرون، ما از حق دفاع از خود اسرائیل دفاع می کنیم، باید چیزی فراتر از یک ادعای ساده لوحانه باشد و بریتانیا باید آماده اقدام نظامی مستقیم علیه جمهوری اسلامی باشد.

چرا باید درگیر شویم؟ درگیری در خاورمیانه، جنگ جمهوری اسلامی است. نیروهای نیابتی آن در غزه، لبنان، سوریه، یمن، عراق و کرانه باختری همگی از ۷ اکتبر اسرائیل را هدف قرار داده اند. تهران تنها در نتیجه ضعف آمریکا و انگلیس توانسته است این کار را انجام دهد. سیاست فشار حداکثری ترامپ برای مهار تجاوزگری رژیم ایران با مماشات زانویی بایدن از همان لحظه روی کار آمدن او جایگزین شد.

کاخ سفید که ناامید از تشویق آیت‌الله‌ها به توافق هسته‌ای اساساً معیوب توافق اوباما که ترامپ آن را لغو کرده بود، کاری برای مهار خشونت‌های جمهوری اسلامی انجام نداد و در عوض میلیاردها دلار دارایی را که می‌توانست برای تأمین مالی گروه‌های نیابتی تروریست‌ها و برنامه هسته‌ای استفاده شود، مسدود کرد. علاوه بر آن، عقب نشینی بایدن از افغانستان، عدم حمایت کافی از اوکراین در مواجهه با تهاجم روسیه و نمایش ایدئولوژیک او برای فاصله گرفتن از دولت نتانیاهو، برای خامنه ای روشن کرد که بعید است آمریکا در دفاع از متحدانش بایستد.

جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد
جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد

برای گاو نر یک پارچه قرمز بود. انگلیس در این همه جا کجا بود؟ تکان دادن پارچه قرمز خود درست در کنار واشنگتن. و از آنجایی که تهران مکرراً به توافق هسته ای بی احترامی کرد، ما به عنوان یکی از طرف های باقی مانده در توافق نتوانستیم آن را مجازات کنیم. ما با خوشحالی روابط دیپلماتیک خود را با تهران حفظ کردیم و علیرغم اینکه وزیر کشور قبلی در سال گذشته آن را بزرگترین تهدید برای بریتانیا عنوان کرد، هنوز از ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم در لیست تروریستی خودداری کرده‌ایم.

این ناتوانی استراتژیک ایالات متحده و بریتانیا و همچنین سایر کشورهای غربی، سهم زیادی در خشونت امروز اسرائیل داشته است. درک این نکته مهم است که آخرین تهدیدات جمهوری اسلامی به دنبال حمله هوایی کاملاً مشروع ارتش اسرائیل علیه مقر سپاه در دمشق است که فرماندهان سپاه پاسداران را کشته است.

رژیم ایران چندین گزینه برای انتقام دارد، از جمله بمباران سفارتخانه های اسرائیل، حمله موشکی و پهپادی از لبنان به عمق اسرائیل و انجام حمله مستقیم از خاک ایران. برای مقابله با این که ارتش اسرائیل یک سیستم دفاع هوایی بسیار توانمند دارد. این ممکن است با دارایی های اضافی ایالات متحده در منطقه تقویت شود.

با وجود این، اینجا در اسرائیل، جایی که من در حال حاضر اقامت دارم، مردم به‌طور آشکاری نگران هستند، به‌ویژه با توجه به این احتمال که حملات دقیق از لبنان یا ایران می‌تواند تلفات بسیار مهم‌تری نسبت به تعداد زیاد موشک‌هایی که آنها وارد کرده‌اند وارد کند. تاکنون مواجه شده است.

جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد
جمهوری اسلامی اگر به اسرائیل حمله کند، انگلیس باید آن را بپذیرد

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، می‌گوید هر حمله‌ای با پاسخ قوی به قلمرو مهاجم همراه خواهد بود. که البته کاملاً حیاتی است. خجالت و خویشتن داری ممکن است در کوتاه مدت احساس راحتی بیشتری داشته باشد، اما شکست در مواجهه با خشونت با خشونت بیشتر، همیشه متجاوز را تشویق می کند، همانطور که در طی سالیان متمادی بارها از اقدامات جمهوری اسلامی در خاورمیانه و فراتر از آن دیده ایم.

سرزنش‌های بی‌پایان و تند بی‌توجهی علیه اورشلیم در هفته‌ها و روزهای اخیر از سوی واشنگتن و لندن تنها برای جسور کردن و حتی تحریک جمهوری اسلامی و دیگر دشمنان اسرائیل مفید است. کنار گذاشتن در حال حاضر، در حالی که متحد ما در خاورمیانه به طور فزاینده ای منزوی و درگیر می شود، نه تنها با منافع اسرائیل، بلکه با منافع ما نیز مخالف است.

این امر باعث می شود کشورهای عربی که از رژیم ایران نیز می ترسند احساس در معرض و آسیب پذیری داشته باشند و آماده اند تا در جای دیگری به دنبال حفاظت باشند. این به معنای روسیه و چین است که هر دو با توجه به جاه‌طلبی‌های سرزمینی خود در جاهای دیگر نظاره گر واکنش ما در خاورمیانه هستند. و همچنین مقصر بودن خود ما در اینجا، به همین دلیل است که اگر جمهوری اسلامی به اسرائیل حمله کند، نیروهای آمریکایی و بریتانیایی باید هر کاری که لازم است برای مقابله با آنها انجام دهند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا