جدیدترین اخبارجهان

گسترش همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی

وزرای دفاع روسیه و جمهوری‌اسلامی به موضوع همکاری نظامی پرداختند

گسترش همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی

گزارش‌های وزارت دفاع روسیه نشان می‌دهد که دو طرف به منظور افزایش همکاری بین نیروهای زمینی در زمینه‌های مختلف، به توافق دست یافته‌اند.

گسترش همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی
گسترش همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی

به نقل از شبکه العربیه، وزارت دفاع روسیه در روز چهارشنبه، اول شهریور ماه (۲۳ اگوست)، اعلام کرد که معاون وزیر دفاع این کشور با فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص همکاری‌های نظامی دوجانبه به گفت‌وگو پرداخته‌اند.

خبرگزاری تسنیم، در یک بیانیه‌ای که منتشر کرده، آورده است که: دو طرف به موضوعات مهم در حوزه همکاری نظامی و همچنین همکاری در زمینه‌های فنی-نظامی دوجانبه دست یافته و نظرات خود را مبادله نموده‌اند. هر دو طرف تأکید کرده‌اند که قصد دارند گفتگوها را تعمیق و همکاری‌ها را گسترش داده و در حوزه دفاعی ارتقاء تعاملات خود را گسترش دهند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو طرف به‌منظور افزایش همکاری بین نیروهای زمینی در زمینه‌های مختلف به توافق رسیده‌اند.

به نقل از خبرگزاری دولتی روسیه (تاس)، یک هیئت نظامی جمهوری اسلامی وارد مسکو شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، کیومرث حیدری، به دعوت همتای روس خود به مسکو سفر کرده است.

در تاریخ ۲۱ اگوست، اولک سالیوکوف، فرمانده نیروهای زمینی روسیه، و همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری‌اسلامی، در راستای تقویت همکاری و تعامل نظامی با هدف ارتقای آمادگی رزمی نیروهای مسلح دو کشور، به گفتگو پرداختند.

حیدری طی مذاکرات با مقام‌های نظامی روسیه، از برخی مراکز آموزشی و فناوری و همچنی عملیاتی‌ روسیه دیدن خواهد کرد و قرار است به نمایشگاه نظامی‌ای در حومه مسکو سفر کند.

روسیه و جمهوری اسلامی دو کشوری هستند که به دلیل نقض گسترده حقوق بشر و جنایات تحت تحریم‌های اقتصادی غرب قرار گرفته‌اند و به همین دلیل، به‌ویژه از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، در زمینه‌های نظامی و سایر حوزه‌ها، روابط نزدیک‌تری ایجاد کرده‌اند.

غرب، جمهوری اسلامی را به فروش تعداد زیادی پهپاد برای استفاده علیه اوکراینی‌ها متهم کرده است. این ادعا توسط حکومت جمهوری اسلامی رد شده‌ اما با این وجود، تحلیلگران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا اظهار می‌کنند که شواهد استفاده از پهپادهای جمهوری اسلامی در جنگ روسیه علیه اوکراین امری غیرقابل انکار است.

فینانشال تایمز به تازگی به نقل از یک مقام جمهوری اسلامی و دیگر اشخاص آگاه از مذاکرات تبادل زندانی بین جمهوری اسلامی و آمریکا گزارش داده که آمریکا فشاری بر تهران آورده تا فروش پهپادهای جنگی به روسیه را متوقف کند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا