جدیدترین اخبارجهان

فرمانده سپاه پاسداران می‌گوید جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست

فرمانده سپاه پاسداران گفت که تهران دنبال جنگ نیست و به نظر می‌رسد نشانه‌ای از گسترش درگیری با آمریکا وجود ندارد

فرمانده سپاه پاسداران می گوید جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست

فرمانده سپاه پاسداران روز چهارشنبه گفت که تهران به‌دنبال جنگ نیست و به نظر می‌رسد نشانه‌ای از گسترش درگیری با ایالات متحده نیست. اما او همچنین هشدار داد که جمهوری اسلامی آماده پاسخگویی در صورت حمله است.

فرمانده سپاه پاسداران می گوید جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست
فرمانده سپاه پاسداران می گوید جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست

به نقل از رسانه های خبری دولتی جمهوری اسلامی، حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران گفت ما سخنان تهدیدآمیز را از مقامات آمریکایی می شنویم. شما ما را آزمایش کردید و ما یکدیگر را می شناسیم هیچ تهدیدی را بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رئیس جمهور بایدن روز سه‌شنبه گفت که درباره واکنش ایالات متحده به حمله هواپیمای بدون سرنشین آخر هفته که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر در یک پایگاه نظامی دورافتاده در اردن شد، تصمیم گرفته است. ایالات متحده گفته است که یک گروه شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی در پشت این حمله بوده است که مرگبارترین حمله در میان بیش از ۱۶۰ حمله از این دست به نیروهای آمریکایی که در خاورمیانه از زمان آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در اکتبر آغاز کرده است.

بایدن مشخص نکرد که واکنش آمریکا چه خواهد بود. برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه از او خواسته‌اند که مستقیماً به ایران حمله کند، اگرچه بایدن روز سه‌شنبه بار دیگر تاکید کرد که مصمم است از یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر اجتناب کند و به خبرنگاران گفت فکر نمی‌کنم ما به جنگ گسترده‌تری در خاورمیانه نیاز داشته باشیم.

کتائب حزب‌الله، یکی از قدرتمندترین شبه‌نظامیان منطقه‌ای مرتبط با جمهوری اسلامی، پنتاگون می‌گوید که به احتمال زیاد مسئول حمله مرگبار اردن بوده است، در نشانه‌ای آشکار از تلاش جمهوری اسلامی برای کاهش تنش‌ها، اعلامیه غافلگیرکننده‌ای را اعلام کرد. روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حال تعلیق عملیات نظامی در عراق است. بیانیه این گروه حاکی از آن است که جمهوری اسلامی و عراق برای توقف حملات به نیروهای آمریکایی تحت فشار قرار گرفته اند.

فرمانده سپاه پاسداران می گوید جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست
فرمانده سپاه پاسداران می گوید جمهوری اسلامی به دنبال جنگ نیست

جمهوری اسلامی دستور حمله به نیروهای آمریکایی از جمله حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن را رد کرده و گفته است که محور مقاومت شبکه‌ای که گروه های تحت حمایت جمهوری اسلامی که در خاورمیانه فعال هستند برای مقابله با تجاوز و اشغال مستقل عمل می کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز چهارشنبه در دیدار با مقامات دولتی گفت که آمریکا باید از زبان تهدید دست بردارد و بر دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران منطقه تمرکز کند. ایرنا، خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی به نقل از عبداللهیان گفت پاسخ تهران در برابر هرگونه تهدیدی قاطع و فوری خواهد بود.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا