ایرانجدیدترین اخبار

سازمان حقوق بشر ایران: ۴۵۸ نفر از معترضین کشته شده‌اند

سازمان حقوق بشر ایران از ۴۵۸ کشته در دو ماه نخست اعتراضات در ایران خبر داد

سازمان حقوق بشر ایران تأیید کرد که جمهوری اسلامی در دو ماه نخست ۴۵۸ نفر از معترضین را کشته است

سازمان حقوق بشر ایران گفت در دو ماه نخست اعتراضات در ایران ۴۵۸ نفر توسط نیروهای جمهوری اسلامی در خیابانها و یا در زندان‌های حکومت بر اثر شکنجه به دست ماموران کشته شده اند.

اگرچه این آمار مربوط به قربانیان دو ماه نخست اعتراضات ایران می‌باشد ولی این سازمان به تازگی موفق به تائید آمار آن شده است.

اعتصاب بازاریان در شهرهای مختلف ایران

در سومین روز اعتصابات سراسری، بازاریان و کسبه در شهرهای مختلف از جمله تهران، شیراز، اصفهان، قزوین، زرین شهر و فولاد شهر، نجف آباد و شاهین شهر، کرج، بوکان، اراک، سنندج، زاهدان، صحنه، کارون، دیوان دره، کرمانشاه، اسلام آباد غرب و به احتمال قوی در بسیاری از شهرهای دیگر که به دلیل قطعی اینترنت امکان پوشش خبری وجود نداشته، دست به اعتصاب زدند.

علاوه بر فراخوانهایی که مردم را دعوت به اعتصاب می کرد، روز چهارشنبه جوانان محلات تهران با انتشار بیانیهای روز چهارشنبه ۱۶ آذر را روز وحشت حکومت خواند و از تظاهرات خیابانی از دانشگاه شریف به پلی تکنیک خبر داد.

اعتصابات مردمی که از ۱۴ آذر شروع شده به اوج خودش رسید و حتی حضور نیروهای سرکوبگر نیز برای ممانعت مردم از اعتراضاتشان کارساز نشد.

طی سه روز گذشته اعتصابات مردمی در کنار اعتراضات دانشجویی موجب تاثیرگذار تر شدن اعتراضات شده است.

بر همین اساس طی روزهای گذشته از یکسو تعطیلی بازار و کسب و کارها و از سوی دیگر تعطیلی کلاس های درس در دانشگاه ها، موج جدیدی از اعتراضات مردمی را در ایران رقم زده است.

این درحالی است که به مناسبت روز دانشجو برخی شخصیت های حکومتی با حضور در دانشگاه ها سعی در ارتباط برقرار کردن با دانشجویان داشتند ولی با واکنش شدید آنها مواجه شدند.

شعار مرگ بر خامنه‌ای روی مجسمه ناصر حجازی

در سومین روز اعتراضات در ایران، معترضین بر روی مجسمه ناصر حجازی شعار مرگ بر کل نظام و مرگ بر خامنه‌ای را اسپری کردند.

تعداد کشته های اعتراضات اخیر  اعتراضات و اعتصابات سراسری  تعداد کشته های اعتراضات اخیر  اعتراضات و اعتصابات سراسری اعتراضات و اعتصابات سراسری

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا