ایرانجدیدترین اخبار

فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد

فرماندار یکی از استان‌های ایران در یکی از موارد بسیار کم‌سابقه نقض امنیتی سیلی خورد

فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد

فرماندار جدید استان آذربایجان شرقی ایران در طول مراسم معارفه روز شنبه از یک مرد خشمگین سیلی خورد که یکی از موارد عجیب و غیرعادی نقض امنیتی در جریان یک مراسم در جمهوری اسلامی با حضور وزیر کشور محسوب می‌شود. فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد

انگیزه حمله در جریان مراسم معارفه در استان آذربایجان شرقی هنوز نامعلوم است اگرچه فرماندار استان آذربایجان شرقی که هدف این حمله قرار گرفت قبلاً عضو سپاه پاسداران ایران بوده و بنا به گزارش‌ها در یک مقطع زمانی توسط نیروهای شورشی در سوریه ربوده‌شده بود. در یکی از گزارش‌ها به این رویداد به‌عنوان اختلاف شخصی اشاره شده است. فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد

فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد
فرماندار جدید آذربایجان شرقی در جلسه معارفه سیلی خورد

فرماندار جدید سردار سرتیپ عابدین خرم در جریان مراسم معارفه در تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در جایگاه سخنرانی حضور داشت که این مرد از پشت‌صحنه بیرون آمد و به‌صورت فرماندار سیلی زد.

ویدئویی که توسط تلویزیون دولتی ایران پخش شد جمعیت حاضر در محل را نشان می‌داد که نفس‌شان از شوک بندآمده و در همین حین صدای سیلی در سیستم صوتی طنین‌انداز می‌شود. چند ثانیه طول کشید تا نیروی امنیتی لباس شخصی به فرد مهاجم رسید.

نیروی امنیتی درحالی‌که این مرد را از درب جانبی بیرون می‌کشاندند پرده [جلوی درب] را نیز پایین انداختند. سپس در این ویدئو دیده می‌شود که خرم به روی صحنه بازمی‌گردد و با جمعیت بی‌قرار که حالا همگی ایستاده‌اند صحبت می‌کند.

خرم گفت «البته من او را نمی‌شناسم اما باید بدانید که اگرچه نمی‌خواستم این موضوع را مطرح کنم، هنگامی‌که در سوریه بودم روزی ۱۰ بار توسط دشمن شلاق می‌خوردم و مرا کتک می‌زدند.»«بیش از ۱۰ بار تفنگ پر از گلوله را به سمت سر من نگه می‌داشتند. من این مرد را نیز در ردیف همان دشمنان می‌دانم اما او را می‌بخشم.»

مرد دیگری روی صحنه فریاد زد: «مرگ بر منافق!» که یک شعار رایج علیه گروه‌های مخالف تبعیدشده و سایر کسانی است که با جمهوری اسلامی مخالف هستند. سایرین فریاد زدند که خرم یک «فرماندار ولایی» است.

اگرچه خرم گفت که این مرد را نمی‌شناسد اما خبرگزاری دولتی ایرنا بعداً در توصیف فرد مهاجم گفت که او یکی از اعضای لشگر عاشورای سپاه است که خرم فرماندهی آن را به عهده داشته است. ایرنا بدون توضیحات بیشتر علت وقوع این حمله را «دلایل شخصی» توصیف کرده بود.

ساعاتی بعد خبرگزاری فارس گفت مردی که به‌صورت فرماندار سیلی زده بود از اینکه واکسیناسیون ویروس کرونا همسر او را به‌جای پرستار خانم یک پرستار آقا انجام داده است ناراحت بوده است.

خرم اخیراً توسط مجلس تندرو ایران [تحت حاکمیت دولت ابراهیم رئیسی شاگرد محبوب رهبر ایران علی خامنه‌ای] به‌عنوان فرماندار استان [آذربایجان شرقی] منصوب شده بود.

طبق اطلاعات بنیاد دفاع از آزادی‌ها که یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن و منتقد دیرینه ایران است، خرم یکی از ۴۸ ایرانی گروگان گرفته‌شده در سال ۲۰۱۳ در سوریه بود که بعداً در ازای آزادی تقریباً ۲،۱۳۰ نفر آزاد شد.

ایران افراد گروگان گرفته‌شده را زائران شیعه اعلام کرده بود. در آن زمان [۲۰۱۳] سخنگوی وزارت خارجه ایالات‌متحده این واقعه را «مثال دیگری از اینکه چگونه ایران به ارائه راهنمایی، مشاوره کارشناسی، توانمندی‌های پرسنلی و فنی به نظام سوریه ادامه می‌دهد» نامیده بود.

این اتفاق علاوه بر این در شرایط خشم عمومی در ایران به دلیل وضعیت متزلزل اقتصادی و درعین‌حال حمایت‌های خارجی ایران از شبه‌نظامیان منطقه و سایرین شامل بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه رخ می‌دهد.

اقتصاد ایران از زمانی که رئیس‌جمهور وقت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ به‌طور یک‌جانبه از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی خارج شد متحمل ضربات سنگینی شده است.

خبرگزاری فارس    سردار سرتیپ عابدین خرم    خبرگزاری فارس     سردار سرتیپ عابدین خرم    خبرگزاری فارس سیلی خوردن فرمانده سپاه  سیلی خوردن فرمانده سپاه    سیلی خوردن فرمانده سپاه  سیلی خوردن فرمانده سپاه سیلی خوردن فرمانده سپاه  سردار سرتیپ عابدین خرم

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا