ایرانجدیدترین اخبار

ایران گفت دو پهپاد شناور ایالات متحده در دریای سرخ را به مدت کوتاه توقیف و سپس رها کرده است

ایران گفت دو پهپاد شناور آمریکا را به دلیل به خطر انداختن امنیت دریایی توقیف و پس از رفع خطر رها کرده است

ایران گفت دو پهپاد شناور ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ را به مدت کوتاه توقیف و سپس رها کرده است

تلویزیون دولتی ایران روز جمعه گزارش داد که نیروی دریایی ایران در دومین حادثه دریایی این هفته دو پهپاد شناور سطحی ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ را با ادعای اینکه امنیت دریایی را به خطر انداخته‌اند توقیف و پس از مدت کوتاهی آزاد کرد.

ایران گفت دو پهپاد شناور ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ را به مدت کوتاه توقیف و سپس رها کرده است
ایران گفت دو پهپاد شناور ایالات متحده آمریکا در دریای سرخ را به مدت کوتاه توقیف و سپس رها کرده است

تلویزیون دولتی ایران اعلام کرد که ناوچه جماران روز پنجشنبه برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه احتمالی پس از اخطار به ناوگان ایالات متحده این دو شناور بدون سرنشین را توقیف کرد. پس از اینکه امنیت خطوط کشتیرانی بین المللی تامین شد دو شناور بدون سرنشین در آبهای امن رها شدند.

تصاویر ویدئویی ظاهرا بیش از ۱۲ نفر از پرسنل نیروی دریایی ایران را نشان می داد که دو پهپاد را از عرشه کشتی خود به داخل دریا هل می‌دهند.

روز سه شنبه نیز نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که تلاش نیروهای دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی برای تصرف یک پهپاد شناور بدون سرنشین که تحت هدایت ناوگان پنجم آمریکا در خلیج فارس قرار داشته را خنثی کرده است. ایران گفت که این پهپاد ترافیک دریایی را در معرض خطر قرار داده بود.

ایران با گذشت بیش از یک دهه پس از اعزام کشتی های خود به دریای سرخ در نزدیکی ساحل یمن برای محافظت از نفتکش ها و کشتی های خود در برابر دزدی دریایی اکنون در حال تقویت حضور نیروی دریایی خود در این منطقه است، جایی که تهران از جنبش حوثی های یمن حمایت می کند.

جمهوری اسلامی بارها در مورد فعالیت های نظامی ایالات متحده در خلیج فارس به این کشور هشدار داده و گفته است که نیروی دریایی سپاه پاسداران برای ایمن سازی عبور کشتی های ایرانی و مبارزه با قاچاق سوخت، گشت زنی های خود را افزایش داده است.

نیروهای دریایی سپاه پاسداران  نیروهای دریایی سپاه پاسداران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا