جدیدترین اخبارجهان

جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته‌ای می کند

اگر اسرائیل حمله موشکی مستقیم را تلافی کند، تهران به واکنش اتمی اشاره می کند

جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند

جمهوری اسلامی تهدید کرده است که در صورت حمله نیروهای اسرائیلی به تلافی اولین حمله مستقیم خود به اسرائیل در روز شنبه، بمب هسته ای خواهد ساخت.

جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند
جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند

تهران همچنین هشدار داد در صورتی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل دستور حمله به سایت های هسته ای ایران را بدهد، به تاسیسات اتمی اسرائیل ضربه خواهد زد.

دولت اسرائیل در حال بررسی پاسخ خود به حمله رژیم است که صدها موشک و پهپاد را در بر داشت اما پس از سرنگونی اکثر آنها کمترین آسیب را وارد کرد.

کارشناسان می گویند تهران که در حال انباشت اورانیوم است، بیش از هر زمان دیگری در تاریخ به داشتن بمب نزدیک است و می تواند در شش ماه تا یک سال یک بمب داشته باشد.

رژیم ایران همواره اصرار داشته است که برنامه هسته ای اش برای اهداف غیرنظامی است. علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، فتوای عدم تولید سلاح هسته ای را صادر کرده است.

اما سرتیپ احمد حق طلب، از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئول امنیت هسته ای است، روز پنجشنبه گفت که اگر جمهوری اسلامی توسط اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، ممکن است برنامه اتمی‌اش تغییر کند.

جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند
جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند

او گفت بازنگری در دکترین و سیاست هسته‌ای ما و همچنین ملاحظاتی که قبلاً اعلام شده بود، کاملاً ممکن است.

پس از حمله به اسرائیل، این اولین بار است که رژیم ایران به صراحت به برنامه تسلیحات هسته ای مشکوک خود اشاره می کند.

ژنرال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد که تهران قطعا هر گونه حمله اسرائیل به سایت های هسته ای خود را اقدام متقابل خواهد کرد.

وی به خبرگزاری دولتی گفت اگر رژیم صهیونیستی (اسرائیل) بخواهد علیه مراکز و تأسیسات هسته‌ای ما اقدامی انجام دهد، قطعاً با واکنش ما مواجه خواهد شد. برای ضدحمله، تأسیسات هسته‌ای رژیم (اسرائیل) با تسلیحات پیشرفته مورد هدف قرار گرفته و عملیاتی می‌شود.

وی افزود جمهوری اسلامی مراکز هسته ای اسرائیل را شناسایی کرده و اطلاعات لازم از همه اهداف را در اختیار دارد. حق طلب گفت دست روی ماشه شلیک موشک های قدرتمند برای انهدام کامل اهداف تعیین شده است.

روز پنجشنبه، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، هشدار داد که تهران از هرگونه حمله تلافی جویانه به کشورش، اسرائیل را پشیمان خواهد کرد.

جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند
جمهوری اسلامی تهدید به ساخت بمب هسته ای می کند

او در جلسه ای در مورد خاورمیانه به شورای امنیت سازمان ملل گفت جمهوری اسلامی در صورت استفاده از زور توسط رژیم اسرائیل و نقض حاکمیت ما ذره ای از احقاق حقوق ذاتی خود، پاسخ قاطع و شایسته به آن و پشیمانی رژیم از اقدامات خود تردید نخواهد کرد.

فرمانده ارتش اسرائیل قول داده است که به حمله هوایی جمهوری اسلامی پاسخ دهد. هشدار رژیم ایران پس از آن صادر شد که نتانیاهو گفت اسرائیل حق پاسخ برای خود محفوظ می‌دارد.

رهبران جهان خواستار کاهش تنش و خویشتن داری شده اند و مقامات اسرائیلی نگفته اند که این کشور چه زمانی و در کجا اقدام متقابل خواهد کرد.

رهبر اسرائیل از سوی تندروها در دولت ائتلافی خود تحت فشار است تا به جمهوری اسلامی ضربه سختی بزند تا از تجاوز بیشتر به اسرائیل در منطقه ای که با حملات ۷ اکتبر حماس به آشوب کشیده شده است، جلوگیری کند.

امیرعلی حاجی زاده، فرمانده یگان هوافضای سپاه که رهبری حمله به اسرائیل را بر عهده داشت، روز پنجشنبه گفت که جمهوری اسلامی تنها از سلاح های قدیمی و حداقل قدرت خود استفاده کرده است. او گفت در این مرحله از موشک‌های بالستیک استفاده نکرده‌ایم و گفت جمهوری اسلامی با حداقل قدرت بر حداکثر ظرفیت اسرائیل و متحدانش غلبه کرده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا