جدیدترین اخبارجهان

حمایت ابراهیم رئیسی از جنایات گروه تروریستی حماس

ابراهیم رئیسی ایران از دفاع مشروع فلسطینی‌ها حمایت می‌کند و به اسرائیل هشدار می‌دهد

حمایت ابراهیم رئیسی از جنایات گروه تروریستی حماس

ابراهیم رئیسی روز یکشنبه گفت ایران از حق «دفاع از خود» فلسطینی‌ها حمایت می‌کند. او یک روز پس از حمله حماس به اسرائیل هشدار داد که اسرائیل باید به خاطر به خطر انداختن امنیت منطقه پاسخگو باشد.حمایت ابراهیم رئیسی

حمایت ابراهیم رئیسی از جنایات گروه تروریستی حماس
حمایت ابراهیم رئیسی از جنایات گروه تروریستی حماس

شبه‌نظامیان فلسطینی گروه اسلام‌گرای حماس مورد حمایت جمهوری اسلامی که کنترل نوار غزه را در دست دارند، سحرگاه روز شنبه در پوشش یک حمله موشکی عظیم به اسرائیل نفوذ کردند.

تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ نفر در این درگیری ها کشته شده اند که اسرائیل از کشته شدن بیش از ۶۰۰ نفر و وزارت بهداشت غزه تعداد کشته ها را ۳۷۰ نفر اعلام کرده است.

ابراهیم رئیسی به نقل از تلویزیون دولتی فلسطین گفت: ایران از دفاع مشروع ملت فلسطین حمایت می کند. رژیم صهیونیستی اسرائیل و حامیان آن مسئول به خطر انداختن امنیت ملت های منطقه هستند و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

رئیسی ضمن ستایش از تلاش‌های «مقاومت» حماس و جهاد اسلامی و همچنین کشورهایی از جمله سوریه، لبنان و عراق از دولت‌های مسلمان خواست تا از ملت فلسطین حمایت کنند.

به گفته رسانه های رسمی ابراهیم رئیسی پیشتر با رهبران حماس و جهاد اسلامی صحبت کرده بود.

خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرد که او در تماس های تلفنی جداگانه ای با زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی و اسماعیل هنیه، رئیس حماس درباره تحولات فلسطین گفتگو کرده است.

جمهوری اسلامی در ماه ژوئن میزبان مذاکرات با رهبران حماس و جهاد اسلامی بود.

ابراهیم رئیسی در آن زمان گفت که اسرائیل به دنبال عادی سازی روابط با بیشتر کشورهای عربی و مسلمان برای دلسرد کردن جوانان فلسطینی از آزادسازی سرزمین های اشغالی است.

روز شنبه صدها نفر از مزدوران رژیم در شهرهای بزرگ ایران از جمله در میدان فلسطین تهران با حمل پرچم فلسطین تجمع کردند. آنها همچنین تصاویری از قاسم سلیمانی که در سال ۲۰۲۰ به هلاکت رسید، در دست داشتند.

بیلبوردهایی به مناسبت تهاجم حماس با نام «طوفان الاقصی» در پایتخت نصب شد که یکی از آنها اعلام می کرد: عملیات بزرگ آزادسازی آغاز شده است.حمایت ابراهیم رئیسی

مزدوران جمهوری اسلامی در برخی شهرها آتش بازی کردند، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند و پرچم فلسطین را در دست گرفتند.

جمهوری اسلامی، اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد و از انقلاب ۱۹۷۹ حمایت از آرمان فلسطین را محور سیاست خارجی خود قرار داده است.

رقبای سرسخت سال‌ها درگیر جنگی در سایه بوده‌اند و جمهوری اسلامی، اسرائیل را به یک سری حملات خرابکارانه و ترورهایی که برنامه هسته‌ای آن را هدف قرار می‌دهند، متهم می‌کند.

ایالات متحده و اسرائیل پیشتر جمهوری اسلامی را به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین و موشک برای حمله به نیروهای آمریکایی و کشتی های مرتبط با اسرائیل در خلیج فارس متهم کرده بودند.

حمایت ابراهیم رئیسی از جنایات گروه تروریستی حماس
حمایت ابراهیم رئیسی از جنایات گروه تروریستی حماس
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا