جدیدترین اخبارجهان

حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل

نیروهای نیابتی تروریستی تحت حمایت جمهوری اسلامی در بحبوحه تهاجم غافلگیرانه به دولت یهودی، جنگی را علیه اسرائیل آغاز کردند

حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل

کارشناس ضد تروریسم اسرائیل که در اواخر ماه اوت جنگ را پیش‌بینی کرده بود، می‌گوید جمهوری اسلامی پشت جنگ علیه اسرائیل است.

جمهوری اسلامی در نوار غزه به عنوان یکی از شریکان اساسی و کلیدی نظامی و استراتژیک جنبش تروریستی حماس فلسطین شناخته می‌شود. این نیروی محرکه جنگی، عملیات خود را در روز شنبه علیه دولت یهود آغاز کرده است، که این موضوع توسط وزارت امور خارجه اسرائیل و تحلیلگران منطقه‌ای تایید شده است.

حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل
حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل

در همین هفته، علی خامنه‌ای، از شبکه ایکس استفاده کرده و درباره اسرائیل اظهار کرد: رژیم غاصب در حال نزدیک شدن به پایان خود است. امروز، جوانان فلسطینی و جنبش ضد ظلم و اشغال در فلسطین در ۷۰ تا ۸۰ سال گذشته، انگیزه بیشتری دارند و زنده‌تر و آماده‌تر از هر زمان دیگری برای مبارزه هستند.

برای علی خامنه‌ای، اصطلاح رژیم غاصب به اسرائیل اشاره دارد. این اصطلاح از سیاست خارجی جنجالی او به دو هدف عمده تشکیل شده است: اولاً نابودی دولت یهود، و دوماً تأمین مالی برای گروه‌های تروریستی فلسطینی در مرزهای اسرائیل است.

لیورحیات، سخنگوی الی کوهن، وزیر امور خارجه اسرائیل، روز شنبه به فاکس نیوز گفت: آن سازمان‌های تروریستی، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، به‌عنوان نیروهای نیابتی رژیم خامنه ای در جمهوری اسلامی کار می‌کنند.

حیات افزود: رژیم ایران در سال‌های گذشته، به‌ویژه در چند ماه اخیر، تلاش کرده است تا حمایت مالی از دو سازمان تروریستی، به عنوان جهاد اسلامی که کاملاً تحت حمایت و تامین مالی رژیم ایران قرار دارد، و همچنین سازمان تروریستی حماس که تامین مالی آن نیز تحت پشتیبانی جمهوری اسلامی قرار دارد، افزایش دهد. اما این حمایت مالی به طور کامل از جانب رژیم ایران انجام نمی‌شود. آنها این سازمان‌ها را تشویق می‌کنند تا به سمت اسرائیل و شهروندان اسرائیلی حمله کنند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی بدون شک پشت پرده این جنگ علیه اسرائیل است.

تهران تایمز در گزارش روز شنبه اعلام کرد که جمهوری اسلامی حمایت از جنگ حماس و جهاد اسلامی فلسطین علیه اسرائیل را دارد. بر اساس این مقاله، سرلشکر یحیی رحیم صفوی اعلام کرده است که جنگ با اسرائیل را به عنوان یک عملیات شکوهمند توصیف می‌کند و ادعا می‌کند حداقل ۱۰۰ اسرائیلی را به قتل رسانده است.

صفوی خطاب به شرکت کنندگان در ششمین کنفرانس بین المللی همبستگی با جوانان فلسطینی گفت: ما حمایت خود را از این عملیات اعلام می کنیم و اطمینان داریم که جبهه مقاومت نیز از این حرکت حمایت می کند.

حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل
حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی تا زمان آزادی فلسطین و بیت المقدس در کنار مقاومت فلسطین قرار دارد. این اشاره رژیم ایران به فلسطین به معنای کشور اسرائیل است و بیت المقدس نام عربی برای پایتخت اسرائیل است.

حمله حماس، با حمایت رژیم ایران، به اسرائیل در پی تصمیم ماه گذشته رئیس‌جمهور بایدن در خصوص آزادسازی ۶ میلیارد دلار به جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان انجام شد.

هرچند دولت بایدن اعلام کرده است که این بودجه تحت نظر قطر است و برای تروریسم استفاده نخواهد شد، ابراهیم رئیسی، که تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد، تأکید می‌کند که این پول هرجا که به آن نیاز داشته باشیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ییگال کارمون، بنیانگذار و رئیس موسسه تحقیقات رسانه ای خاورمیانه (MEMRI) در اواخر ماه اوت در مقاله ای با عنوان نشانه های جنگ احتمالی در ماههای سپتامبر-اکتبر، وقوع جنگ مورد حمایت رژیم ایران را پیش بینی کرده بود.

کارمون، مشاور سابق مبارزه با تروریسم دو نخست وزیر اسرائیل، نوشت: همچنین تلاش‌های ایران و حزب‌الله برای قاچاق سلاح به کرانه باختری، مشابه قاچاق سلاح به غزه، افزایش یافته است.

حزب الله یک جنبش تروریستی لبنانی است که توسط ایالات متحده معرفی شده و مسئول قتل عام صدها آمریکایی است.

گزارش‌ها اخیراً از استفاده احتمالی حزب‌الله، حماس و جنبش اسلامی فلسطین از سلاح‌های جدید منتشر شده است. این سلاح‌ها ممکن است منجر به تلفات زیادی در اسرائیل شوند، از جمله بمب‌های انفجاری فوق‌العاده و شلیک موشک به مناطق اسرائیلی. در این شرایط، اسرائیل احتمالاً مجبور خواهد شد تا با پاسخی گسترده‌تر از اقدامات معمول ضد تروریسم، حتی با هزینه یک جنگ جامع، به این تهدیدات واکنش نشان دهد.

کارمون اظهار داشت که جنبش اسلامی فلسطین تحت نظارت رژیم ایران قرار دارد. دبیرکل این سازمان در دیدار ژوئن ۲۰۲۳ با علی خامنه‌ای، به ضرورت توسعه تسلیحات در منطقه کرانه باختری رود اردن و حمایت از مقاومت در این منطقه اشاره کرد.

حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل
حمایت جمهوری اسلامی از حمله گروه شبه نظامی حماس به اسرائیل

نخاله افزود: به عنوان فلسطینی‌ها و نمایندگان نیروها و جنبش‌های مقاومت، ما اهمیت مسلح کردن کرانه باختری را درک می‌کنیم. اما برای این کار، نیاز به تلاش فعالیت‌های خود مردم فلسطینی داریم و همچنین به کمک و حمایت برادرانمان در جمهوری اسلامی نیاز داریم، همه این اقدامات به تمرکز رژیم ایران بر ایجاد جبهه‌های جنگی متعدد علیه یک کشور کوچک یهودی کمک می‌کند.

کارمون، یک مقام سابق در زمینه مبارزه با تروریسم در اسرائیل، به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد که هدف اصلی جنگ حماس این است که از عادی سازی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و عربستان سعودی جلوگیری کند.

سرتیپ امیر آویوی، معاون سابق فرمانده لشکر غزه ارتش اسرائیل، به شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: رژیم ایران هر ماه به حماس میلیون‌ها دلار کمک مالی می‌کند. حماس به عنوان نماینده‌ای از جمهوری اسلامی شناخته می‌شود که در نوار غزه حاکمیت دارد و بر اساس دستورات رژیم ایران عمل می‌کند، به ویژه از زمانی که صالح اروری، شماره دو حماس، به یک شخصیت بسیار مسلط در سازمان تبدیل شد.

آویوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی توجه می‌کند که کشورهای سنی عملگرا، به ویژه عربستان سعودی، شروع به عادی سازی روابط با اسرائیل کرده و به دنبال تقویت محور ایران-حماس-حزب الله در منطقه خاورمیانه هستند.

حزب الله در بیانیه‌ای از کشورهای عربی خواست که تلاش‌های عادی سازی را متوقف کنند. به همین دلیل، ما نیاز داریم که در ائتلاف با بلوک سنی عملگرای اسرائیل-آمریکایی قرار گیریم و تروریسم را در هر نقطه‌ای که ظاهر شود، شکست دهیم.

ایران به حماس مهمات، تجهیزات، و آموزش‌هایی از جمله از طریق تونل‌های رفح و آموزش در داخل ایران را ارائه می دهد.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، ایران را مسئول جنگ علیه اسرائیل اعلام کرد و در توییتر نوشت: “تروریست‌های حماس که تحت کنترل ایران هستند، امشب یک جنگ واقعی علیه اسرائیل را آغاز کرده‌اند. متحدان اسرائیلی ما در حال حاضر آنچه لازم است برای دفاع از خود و مقابله با این خشونت و جنایات را انجام می‌دهند. من پشتیبانی از آنها در این مبارزه را اعلام می‌کنم.

وی اظهار کرد: ایالات متحده باید تا زمانی که اسرائیل از حق مطلق دفاع از خود استفاده می‌کند، حمایت خود را از این حق ادامه دهد و اطمینان حاصل کند که منابع نظامی و حمایت دیپلماتیک لازم برای مقابله با نسل‌کشی تحت کنترل ایران در اختیار دارد. این تروریست‌ها هدف خود را در نابودی اسرائیل می‌یابند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده، در هر دو دولت جمهوری خواه و دموکرات، رژیم ایران را به عنوان بدترین دولت بین المللی حامی تروریسم معرفی کرده است.

به گفته کارشناسان در زمینه مالی و مبارزه با تروریسم، میزان ۶ میلیارد دلار از پول‌های تحریم‌های منجمد نشده که از طریق سیستم مالی قطر به ایران انتقال یافته است، به عنوان پول قابل تبدیل محسوب می‌شود و می‌تواند برای تأمین مالی حماس، جنبش اسلامی فلسطین و حزب‌الله مورد استفاده قرار گیرد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا