جدیدترین اخبارجهان

وزیر خارجه اسرائیل گفت «کانال دور زدن» تحریم های روسیه نخواهد شد

اسرائیل گفت از تحریم های مرتبط با اوکراین علیه روسیه پیروی می کند

وزیر امور خارجه اسرائیل گفت «کانال دور زدن» تحریم های روسیه نخواهد شد

اسرائیل گفت از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین وضع شده‌اند، پیروی می کند.

وزیر امور خارجه اسرائیل گفت «کانال دور زدن» تحریم های روسیه نخواهد شد
وزیر امور خارجه اسرائیل گفت «کانال دور زدن» تحریم های روسیه نخواهد شد

یائیر لاپید (Yair Lapid) وزیر امور خارجه اسرائیل در اظهاراتی در جریان دیدار خود از براتیسلاوا پایتخت اسلواکی گفت «اسرائیل کانالی برای دور زدن تحریم های اعمال شده [توسط ایالات متحده و سایر کشرهای غربی] علیه روسیه نخواهد بود.»

اسرائیل به دلیل تعلل در همراه شدن با سیاست های تحریمی واشینگتن علیه روسیه با انتقاداتی از طرف ایالات متحده آمریکا، قوی ترین متحد خود مواجه شده است. اسرائیل در تلاش بود تا مرز باریکی بین انتقاد از تهاجم روسیه به اوکراین و در عین حال فاصله گرفتن از اقداماتی که می تواند موجب خشم مسکو شود را در پیش بگیرد چرا که نیروهای نظامی روسیه در سوریه جایی که اسرائیل کارزار حملات هوایی طولانی مدتی علیه شبه نظامیان تحت حمایت ایران اجرا می کند، حضور دارند.

ویکتوریا نولند (Victoria Nuland) معاون امور سیاسی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا روز جمعه در مصاحبه ای با کانال ۱۲ اسرائیل گفت ما «از هر کشور دموکراتی می خواهیم که در اعمال تحریم‌های مالی و کنترل صادرات علیه پوتین به ما بپیوندند.» نولند افزود «ما از اسرائیل نیز همین درخواست را داریم. علاوه بر سایر ملاحظات به مصلحت شما نیست که آخرین پناه پول‌های کثیفی باشید که به جنگ‌های کثیف پوتین دامن می‌زند.»

نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل تلاش کرده بود که بین دو کشور میانجیگری کند که تاکنون تاثیر اندکی داشته است.

هر دو کشور روسیه و اوکراین جوامع یهودی بزرگی را در خود جای داده اند و از زمان تهاجم نیروهای نظامی روسیه به اوکراین جریان یکنواختی از رفت و آمد بین این دو کشور با اسرائیل برقرار بوده است

رومن آبراموویچ الیگارش بانفوذ روسی دارای حق اقامت در اسرائیل است و مشخص نیست که آیا اسرائیل به او اجازه پناه گرفتن در آنجا را خواهد داد و آیا بسیاری از دارایی های او که در آنجا واقع شده است را توقیف خواهد کرد یا خیر.

اسرائیل در حال ارسال کمک های بشردوستانه به اوکراین بوده است و یائیر لاپید وزیر امور خارجه اسرائیل روز دوشنبه اعلام کرد که به ارسال کمک ها ادامه می دهد.

#تحریم‌های_آمریکا_علیه_روسیه #وزیر_خارجه_اسرائیل #سیاست_خارجی_اسرائیل #میانجیگری_اسرائیل #حمله_روسیه_به_اوکراین     تحریم‌های آمریکا علیه روسیه  براتیسلاوا اسلواکی  تحریم‌های آمریکا علیه روسیه  رومن آبراموویچ

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا