جدیدترین اخبارجهان

گالانت: ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم

گفتگوی وزیر دفاع اسرائیل، درباره ادامه جنگ با حماس و گسترش عملیات زمینی 

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل: ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل معتقد است که کشورش چاره دیگری جز دفاع از خود ندارد و حماس میزان سخت و سرسختی مردم اسرائیل را دست کم گرفته است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم

یوآو گالانت، روز جمعه در یک گفتگوی یک ساعته در دفتر خود در تل آویو به گروه کوچکی از خبرنگاران اعلام کرد، که هم‌خوانی احساسات او با سایر رهبران اسرائیل یکسان است، و اظهار داشت که اسرائیلی‌ها جایی برای پناه بردن ندارند.

یوآو گالانت تصریح کرد: این یک سلاح بسیار قدرتمند است.

او با اشاره به هولوکاست افزود: سال ۲۰۲۳ سال ۱۹۴۳ نیست. ما اکنون توانایی محافظت از خود را داریم.

در جریان نشست مطبوعاتی روز جمعه، خبرنگاران از وزیر دفاع اسرائیل در خصوص گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامیان در مناطق غزه سؤال کردند. یوآو گالانت اعلام کرد که ارتش اسرائیل همه تلاش‌های ممکن را به عمل می‌آورد تا از وقوع تلفات غیرنظامیان جلوگیری کند.

آژانس های بشردوستانه بارها نسبت به وقوع یک بحران انسانی بی سابقه در غزه در بحبوحه محاصره کامل اسرائیل هشدار داده‌اند.

گالانت به خبرنگاران اعلام کرد: ما تلاش می‌کنیم تا به غیرنظامیان آسیبی نزنیم. رهبران سیاسی و نظامی اسرائیل اقدامات حماس را مقصر می‌دانند چراکه واضح است که حماس به عمد در میان مردم غیرنظامی پنهان می‌شود.

یوآو گالانت، برخی از ویدئوهایی را که توسط حماس در ارتباط با حمله تروریستی و وحشیانه در تاریخ ۷ اکتبر تهیه شده بود، منتشر کرد و به خبرنگاران اعلام کرد که هیچ یک از این ویدئوها نسخه کامل یا باکیفیت ترین نسخه نیستند. این ویدئوها تصاویری از اعمال وحشیانه و خشونت آمیز قتل را به تصویر می‌کشند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم

وی خاطرنشان کرد که از زمان قتل عام هر روز با همتای آمریکایی خود لوید آستین صحبت کرده است.

گالانت گفت: وزیر دفاع آمریکا به من گفت که در شش سالی که با داعش می جنگند، هرگز چیزی شبیه به آن را ندیده است. ما ۱۰۰ درصد از ارزش ها و ۹۹ درصد از منافع را با ایالات متحده شریک هستیم.

لوید آستین، در روز ۱۳ اکتبر در تل آویو طی سخنانی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفته بود که حملات حماس بدتر از آنچه در مورد داعش دیدم، بود.

یوآو گالانت، یک ماموریت چهار مرحله ای را تشریح کرد: نابود کردن حماس، بازگرداندن گروگان ها، ایمن سازی مرزهای جنوبی اسرائیل و بازدارندگی از دشمنان. او قول داد که کشورش اجازه نخواهد داد حماس زنده بماند و دوباره کشتار کند.

گالانت گفت: برای از بین بردن حماس، ارتش اسرائیل باید ابتدا حملات شبه نظامیان را متوقف کند و آنها را از هوا، زمین و دریا هدف قرار دهد. سپس عملیات زمینی غزه با تعداد زیادی از نیروهای اسرائیلی انجام خواهد شد که گالانت گفت زمان زیادی طول خواهد کشید. این مرحله جدید اکنون آغاز شده است.

گالانت ادامه داد و اعلام کرد، که ارتش اسرائیل به هدف نابودی محورهای مقاومت در منطقه غزه تمرکز خواهد کرد. او تصریح کرد که مرحله نهایی این عملیات متعاقباً اعلام خواهد شد، هرچند یک مقام اسرائیلی به آن اشاره کرده بود که این اعلان در روز بعد انجام می‌شود.

یوآو گالانت در پاسخ به این سئوال که آیا اسرائیل منتظر آغاز عملیات زمینی بود تا زمانی که آمریکا چراغ سبز نشان دهد یا همه گروگان ها آزاد شوند، پاسخ داد: ما منتظر بهترین شرایط خواهیم بود.

در بحبوحه گمانه زنی ها درباره مشارکت جمهوری اسلامی در حمله ۷ اکتبر، یوآو گالانت به خبرنگاران اعلام کرد که تصمیم برای انجام این حمله مهم به اسرائیل از سوی حماس اتخاذ شده است. او از طرفی به تأمین مالی، آموزش، و تسلیحات توسط جمهوری اسلامی به حماس و نیز به گروه شبه نظامی حزب الله لبنان اشاره کرد.

یوآو گالانت گفت: ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم، اما خودمان را علیه جمهوری اسلامی و حزب‌الله آماده می‌کنیم و باید آماده باشیم.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم
یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، ما به دنبال جنگ‌های بزرگ‌تر نیستیم
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا