ایرانجدیدترین اخبار

خامنه‌ای گفت ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها به دریا دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم

رهبر جمهوری اسلامی، حمله پیکارجویان حماس به اسرائیل را «آمریکا‌زدایی» توصیف کرد 

خامنه‌ای گفت ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها به دریا دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم

روز چهارشنبه هشتم آذر، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با گروهی از بسیجیان تأکید کرد که منطق تشکیل این سازمان عملیاتی سپاه پاسداران به نام مقاوم‌سازی بوده که جمهوری اسلامی را در برابر تهدیدات و خطرات حفظ می‌کند.

در حمایت قاطعانه و کامل از بسیج، خامنه‌ای آن را به عنوان یادگار گرانبها از شخصیت خمینی توصیف کرد و گفت که امروز هم منطق مقاوم‌سازی حداکثری در مقابل تهدیدها و خطرها به‌روز است.

او در شرایط فعلی نیز وجود بسیج را ضروری می‌داند و با تصدیق ضمنی، نقش بسیج در بقای جمهوری اسلامی را بیان کرده و ادعا کرد که کارنامه بسیج در بیش از چهار دهه گذشته نشان می‌دهد که ایجاد تشکیلات بسیج درست بوده و به طور موثری شکل گرفته است.

خامنه‌ای تأکید کرد که در برخی مواقع، بسیج برای جمهوری اسلامی تعیین‌کننده سرنوشت بوده است و دستور شکل‌گیری آن را به عنوان نمادی از دوراندیشی و روشن‌بینی، خمینی برشمرد.

با اشاره تلویحی به نقش بسیج و بسیجیان در سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مردمی، رهبر جمهوری اسلامی گفت که روح‌الله خمینی با دوراندیشی تشخیص داد که برای آسیب‌‌ناپذیر شدن انقلاب به یک نیروی گسترده نیاز وجود دارد.

با اینکه نیروی مقاومت بسیج به عنوان یک زیرمجموعه از سپاه پاسداران وابسته است و دارای ساختارهای حاکمیتی است، مقامات جمهوری اسلامی همواره ادعا کرده‌اند که بسیج نیرویی است که از مردم نشات می‌گیرد. علی خامنه‌ای نیز، که قبلاً این ادعا را چندین بار مطرح کرده بود، در سخنان خود در روز چهارشنبه، دوباره ادعا نمود که بسیج نیروی مردمی است.

مقامات حکومتی با توصیف نیروهای بسیج به عنوان مردمی و نامگذاری معترضان به عنوان دشمن، سعی در توجیه سرکوب‌ها دارند و همواره ادعا می‌کنند که بسیجیان به دفاع از انقلاب و کشور می‌پردازند.

خامنه‌ای گفت ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها به دریا دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم
خامنه‌ای گفت ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها به دریا دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم

در سخنان اخیر خود، خامنه‌ای بسیجیان را به عنوان نیروهایی توصیف کرد که بهتر از هر عامل و عنصر دیگری قادرند از انقلاب دفاع کنند. او ادعا کرد که فرهنگ بسیجی به معنای خدمت به همه است.

در ادامه، رهبر جمهوری اسلامی به بسیجیان اشاره کرده و توصیه کرد که افرادی که مبانی و اصول انقلاب و ولایت فقیه را قبول دارند، را برادر خود بشناسند. وی قاسم سلیمانی و برخی از فرماندهان سپاه را در دوران جنگ را قله‌های بسیج نامید و در یک بخش دیگر از سخنان خود تایید کرد که جمهوری اسلامی گروه‌های مقاومت را تحت عنوان جنبه فراملی بسیج جذب می‌کند.

خامنه‌ای گفت از بسیج هسته‌های مقاومت جهانی تشکیل شد و شما دارید نمونه‌هایش را در منطقه خودمان مشاهده می‌کنید.

در ادامه، رهبر جمهوری اسلامی حمله پیکارجویان حماس به اسرائیل را به عنوان آمریکا‌زدایی توصیف کرد و گفت طوفان‌ الاقصی توانست جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه را بر هم بریزد.

در حالی‌ که جامعه جهانی در تلاش فزاینده برای متوقف کردن جنگ در غزه است، خامنه‌ای ابراز امیدواری کرد که این طوفان ادامه پیدا کند تا جدول سیاست‌های آمریکا در منطقه نابود شود وی در ادامه اداغا کرد که حمله اسرائیل به غزه نه تنها آبروی این کشور را به خطر انداخت، بلکه آبروی آمریکا، کشورهای معروف اروپایی و تمدن و فرهنگ غرب را نیز تهدید می‌کند.

رهبر جمهوری اسلامی فرهنگ و تمدن غرب را به عنوان حامی کودک‌کشی متهم کرد و گفت فرهنگ و تمدن غرب همان تمدنی است که وقتی اسرائیل با بمب فسفری پنج هزار کودک را شهید می‌کند، رژیم فلان کشور غربی می‌گوید دارد از خودش دفاع می‌کند.

خامنه‌ای گفت ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها به دریا دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم
خامنه‌ای گفت ریختن یهودیان و صهیونیست‌ها به دریا دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم

او با اظهار اینکه در ۷۵ سال گذشته، اسرائیل با کشتن زنان و کودکان و خراب کردن مزارع فلسطینی‌ها، شهرک‌های اسرائیلی را بنا نهاده است. گفت که طوفان‌ الاقصی خاموش‌شدنی نیست و این وضع ادامه پیدا نخواهد کرد.

خامنه‌ای گفت اینکه می‌گویند جمهوری اسلامی می‌خواهد یهودی‌ها و صهیونیست‌ها به دریا ریخته شوند، دروغ است، ما هیچ‌وقت این را نگفته‌ایم و کسی را به دریا نمی‌ریزیم. ما می‌گوییم نظر مردم فلسطین مهم است.

رهبر جمهوری اسلامی، بدون اشاره به دخالت آشکار در مسئله فلسطین، بیان کرد که دولتی که با آراء مردم شکل می‌گیرد، درباره مردمانی که در آنجا حضور دارند، تصمیم می‌گیرد. وی ادعا کرد که ممکن است این دولت به همه مردمی که از کشورهای دیگر به آنجا آمده‌اند، بگوید که در فلسطین بمانند. خامنه‌ای کشورهای آفریقایی را مثال زد و گفت این کشورها پس از اینکه توانستند انگلیسی‌ها را مغلوب کنند، مصلحت دانستند آن‌ها را در کشورشان نگه داشتند. ممکن است فلسطینی‌ها هم همین کار را بکنند. اختیار با فلسطینی‌ها است و ما دراین‌باره نظری نداریم.

رهبر جمهوری اسلامی آمریکا را متهم کرد که در ماجرای لبنان قصد داشت عراق را ببلعد و خاورمیانه جدید ایجاد کند و نیز قصد داشت شبه‌نظامیان حزب‌الله را نابود و سوریه را قبضه کند، اما نتوانست و ناکام شد.

او بدون اشاره به حمایت جمهوری اسلامی از شبه‌نظامیان منطقه، اظهار کرد که قدرت حزب‌الله چندین برابر افزایش یافته است و تصریح کرد که داعش و جبهه النصر نیروهای نیابتی آمریکا در منطقه هستند.

خامنه‌ای گفت که آن‌ها می‌خواستند در طرح «خاورمیانه جدید» مسئله‌ فلسطین را به نفع رژیم غاصب تمام کنند اما نتوانستند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا