ایرانجدیدترین اخبار

خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا خواستار ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌ آمریکا و غربی‌ها شد

میگل دیاز کانل رویدادهای فعلی در غزه را به عنوان یک نسل‌کشی‌ای ناپذیرفتنی توصیف کرد

خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا خواستار ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌ آمریکا و غربی‌ها شد

در تاریخ ۱۳ آذر (۴ دسامبر)، علی خامنه‌ای، رهبر نظام جمهوری اسلامی در دیدار با میگل دیاز کانل، رئیس‌جمهوری کوبا و هیئت همراهش که به تهران سفر کرده‌اند گفت باید از این ظرفیت‌ها برای تشکیل یک اتحاد و ائتلاف میان کشورهایی که در قبال زورگویی‌های آمریکا و غربی‌ها دارای موضع یکسان هستند، استفاده شود.

خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا خواستار ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌ آمریکا و غربی‌ها شد
خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا خواستار ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌ آمریکا و غربی‌ها

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس، رهبر دیکتاتور جمهوری اسلامی گفت که این ائتلاف، با تمرکز بر همکاری‌های اقتصادی، قادر است درباره مسائل بزرگ جهانی مانند فلسطین، با یک موضع مشترک تأثیر بگذارد.

علی خامنه‌ای همچنین ارزیابی کرد که مواضع رئیس‌جمهوری کوبا درباره مسائل جهانی به‌ویژه موضوع فلسطین با مواضع جمهوری اسلامی همسو است. او گفت باید روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف، از جمله همکاری علمی، بیش از پیش تقویت شود و امیدواریم با توجه به اینکه دولت رئیسی، دولت «کار و فعالیت» است، تفاهم‌ها و توافق‌ها به پیش روند و به مرحله اجرا و اقدام برسند.

در گزارش خبرگزاری فارس آمده است که رئیس‌جمهوری کوبا در این دیدار روابط جمهوری اسلامی و کوبا را به عنوان در مسیر صحیحی ارزیابی کرده و گفته است که در گفت‌وگوهای خود در تهران تمام تلاش‌ها را برای تعمیق این روابط، به‌ویژه در حوزه اقتصادی و تجاری، متمرکز کرده است.

رئیس‌جمهوری کوبا همچنین به این اشاره کرد که دو کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلف، به‌ویژه در مقابله با اقدامات مداخله‌جویانه و تحریم‌های آمریکا و متحدانش، به عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند. او گفت جمهوری اسلامی و کوبا همچنین می‌توانند در همکاری‌های بین‌المللی ارتباطات خود را بیش از پیش افزایش دهند و در مسائل مهم جهانی همچون فلسطین، تاثیرگذار باشند.

خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌ آمریکا و غربی‌ها تشکیل شود
خامنه‌ای در دیدار با رئیس‌جمهور کوبا ائتلاف جهانی در برابر زورگویی‌ آمریکا و غربی‌ها تشکیل شود

میگل دیاز کانل همچنین رخدادهای کنونی غزه را نسل‌کشی‌ای ناپذیرفتنی توصیف کرد و گفت سازمانهای بین‌المللی چشمان خود را در برابر کشتار ده‌ها هزار نفر از مردم غزه که دو سوم آن‌ها کودکان و زنان‌اند، بسته‌اند.

قبل از دیدار با خامنه‌ای، رئیس‌جمهوری کوبا همچنین با ابراهیم رئیسی نیز دیدار کرد.

رسانه‌های جمهوری اسلامی اعلام کردند که هدف از این سفر، آغاز دور تازه‌ای از مناسبات بین دو کشور و امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های همکاری سیاسی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی و کوبا است.

به گزارش رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی، در روز دوشنبه، روسای جمهوری و سایر مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی و کوبا، هفت سند همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری، بهداشت، کشاورزی، انرژی و معدن، ارتباطات و پزشکی امضا کردند. کوبا به عنوان یکی از متحدان منطقه‌ای جمهوری اسلامی در آمریکای لاتین شناخته می‌شود و مانند جمهوری اسلامی سالها  با تحریم‌های گسترده ایالات متحده روبرو بوده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا