جدیدترین اخبارجهان

مکرون پیشنهاد ایجاد ائتلاف ضد دولت اسلامی علیه حماس را داد

پیشنهاد مکرون برای مبارزه با حماس، این است که یک ائتلاف ضد دولت اسلامی تشکیل شود

مکرون: ایجاد ائتلاف ضد دولت اسلامی علیه حماس

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه پیشنهاد کرد که ائتلاف بین المللی که علیه داعش در عراق و سوریه می جنگد، گسترش یابد و شامل مبارزه با گروه شبه نظامی فلسطینی حماس در غزه شود.

مکرون جزئیاتی در مورد چگونگی مشارکت ائتلاف ده ها کشور به رهبری ایالات متحده که اسرائیل عضوی از آنها نیست، ارائه نکرد.

مکرون: ایجاد ائتلاف ضد دولت اسلامی علیه حماس
مکرون: ایجاد ائتلاف ضد دولت اسلامی علیه حماس

امانوئل مکرون و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در بیت المقدس تاکید کردند که فرانسه و اسرائیل دشمن مشترکی در مقابل تروریسم هستند.

مکرون در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به گروه داعش، اعلام کرد که فرانسه آماده است تا در یک ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شرکت کند و در عملیات‌های انجام شده در عراق و سوریه نیز نقش داشته باشد و همچنین برای مبارزه با حماس نیز تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه، در حالی که به خطرات یک درگیری منطقه‌ای اشاره می‌کرد، گفت که مبارزه با حماس باید بی‌رحمانه اما بدون قید و شرط باشد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به طور مستقیم در مورد پیشنهاد مکرون اظهار نظر نکرد اما گفت که این مبارزه نبردی بین محور شرارت و جهان آزاد است.

ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده برای مبارزه با داعش در سپتامبر ۲۰۱۴ تشکیل شد.

با توجه به توضیحات دفتر مکرون، این ایده الهام گرفته شده از تشکیل یک ائتلاف است و فرانسه آماده برگزاری مذاکرات با اسرائیل و شرکای خود درباره اینکه چگونه می‌توانند در مقابل حماس اقدام کنند، می‌باشد.

در این بیانیه آمده است که ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، فعالیت خود را به عملیات روی زمین محدود نمی‌کند، بلکه در آموزش نیروهای عراقی، به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین شرکا و مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیز مشارکت دارد.

 در حمله شبه نظامیان حماس به جنوب اسرائیل در ۷ اکتبر که در آن بیش از ۲۰۰ نفر دستگیر و ۱۴۰۰ نفر کشته شدند، ۳۰ شهروند فرانسوی نیز در بین کشته شدگان بودند.

رئیس جمهور فرانسه که در فرودگاه تل آویو با خانواده های قربانیان فرانسوی دیدار کرد، گفت که آزادی ۹ گروگان فرانسوی از اولویت های فرانسه است. او قرار بود روز سه شنبه با رهبران منطقه در امان پایتخت اردن دیدار کند.

دفتر محمود عباس اعلام کرد که مکرون همچنین با رهبر فلسطین در رام الله در کرانه باختری دیدار خواهد کرد.

سفر مکرون پس از آن صورت گرفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در تلاش برای توافق بر سر درخواست توقف کمک‌های بشردوستانه به غزه اختلاف نظر داشتند.

مکرون: ایجاد ائتلاف ضد دولت اسلامی علیه حماس
مکرون: ایجاد ائتلاف ضد دولت اسلامی علیه حماس
مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا