جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

سالن های سینما و استخرها در مناطق قرمز کبک در طی تعطیلات ماه مارس بازگشایی میشوند

کاهش مقررات بهداشت عمومی در استان کبک

سالن های سینما و استخرها در مناطق قرمز کبک در طی تعطیلات ماه مارس بازگشایی میشوند

مونترال_ سالن های سینما و تجهیزات ورزشی سرپوشیده در مناطق قرمز کبک با فرا رسیدن تعطیلات ماه مارس بازگشایی می شوند.

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی 

نخست وزیر کبک ، فرانسوا لوگو در روز سه شنبه خبر از کاهش مقررات بهداشت عمومی داد.

او تائید کرد که اوضاع ویروس کرونا در این استان بهبود یافته و آمار مبتلایان جدید روزانه، بستری شدن در بیمارستان ها و مرگ و میر روزانه نیز کاهش یافته است.

بر طبق صحبت های نخست وزیر به جز یک منطقه استثنا، مناطقی که بعنوان مناطق قرمز طبقه بندی شده بوده اند در همین دسته باقی خواهند ماند و تنها منطقه مورد استثنا منطقه اوتاوئیس (Outaouais) است که از ۲۲ فوریه تغییر وضعیت داده و جزء مناطق نارنجی دسته بندی خواهد شد.

فرانسوا لوگو گفت که او درک میکند که با نزدیک شدن به تعطیلات ماه مارس والدین نیاز به فعالیت هایی برای فرزندانشان دارند.

به این ترتیب سالن های سینمای مناطق قرمز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و الزام به پوشیدن ماسک از تاریخ ۲۶ فوریه بازگشایی خواهند شد.

علاوه بر آن سالن های مخصوص ورزش های سالنی مانند استخرها نیز با شرط حضور حداکثر دو نفر به صورت همزمان یا اعضای یک خانواده، مجددا بازگشایی می شوند.

سالن های تئاتر نیز در حال حاضر اجازه بازگشایی مجدد در مناطق نارنجی کبک را دارند.

نخست وزیر کبک گفت، بسیاری از خانواده های کبکی به صورت سنتی در طی تعطیلات ماه مارس اقدام به اجاره دادن کاتیج های خود می کنند، از این رو این اقدام مجاز اعلام می شود ؛ هرچند که “ایده آل” نیست.

وی گفت” دو شرط اصلی در این مورد وجود دارد: شما باید به “حباب های خانوادگی” و قوانین منع رفت و آمد احترام بگذارید.

قوانین منع رفت و آمد بعد از ساعت ۸ شب در مناطق قرمز کماکان پابرجا خواهند بود.”

فعالیت های بیرون از منزل که پیش از این در مناطق قرمز تنها در گروه های چهار نفره مجاز بود، به گروه های هشت نفره افزایش یافت.

این که آیا اقدامات بهداشت عمومی همچنان کاهش خواهد یافت یا خیر به این بستگی دارد که ساکنین کبک چقدر از قوانین جاری مانند منع رفت و آمد تبعیت می کنند.

رئیس بهداشت عمومی ، دکتر هوراسیو آررودا (Horacio Arruda) گفت که پس از پایان این تعطیلات وضعیت دوباره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

او افزود:” تمرکز ما بر فعالیت های کم ریسک در آن هفته خواهد بود. پس از آن موارد دیگر را در نظر می گیریم. ما از اثرات منفی مجاز نبودن فعالیت های ورزشی برای جوانان آگاهیم، اما در حال حاضر بر تعطیلات بهار تمرکز کرده ایم.”

سالن های سینما و استخرها در مناطق قرمز کبک در طی تعطیلات ماه مارس بازگشایی میشوند
سالن های سینما و استخرها مناطق قرمز کبک تعطیلات ماه مارس بازگشایی میشوند

او از کارفرمایان استان درخواست کرد که انعطاف پذیر باشند و اجازه دورکاری والدینی که کودکانشان در تعطیلات به سر میبرند را بدهند. اما از آن دسته از ساکنین کبک که ملزم به رفتن سر کار هستند خواست که کودکانشان را نزد پدربزرگ یا مادربزرگ یا سایر افراد مسن نگذارند.

دکتر هوراسیو آررودا گفت ،” من میدانم که تعداد زیادی از والدین امکان گرفتن مرخصی در این هفته را ندارند، اما اینکه کودکان را نزد پدربزرگ یا مادربزرگشان بگذارند اصلا خوب نیست و این آخرین چیزی است که ما میخواهیم ببینیم.”

فرانسوا لوگو ، نخست وزیر کبک به موج پیش بینی شده واکسن ها که در این هفته شروع می شوند اشاره کرد و اذعان داشت که جای امیدواری وجود دارد.

لوگو گفت ، ” عوامل مختلفی ممکن است تغییر کند، گونه های مختلف ویروس وجود دارند، اتفاقاتی که در بیمارستان ها رخ میدهند و صد البته اتفاقاتی که در مورد واکسن ها پیش می آیند، اما اگر ما بتوانیم تا چند هفته آینده تمام گروه های آسیب پذیر را واکسینه کنیم، شرایط کاملا متفاوت خواهد بود و آن گاه میتوانیم در مورد رفت و آمد افراد به خانه های یکدیگر فکر کنیم.”

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا