انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا برای کمک به مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد

منابع آنلاین جدید برای کمک به مدارس انتاریو در مبارزه با اسلام هراسی راه اندازی شد

وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا برای کمک به مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد

دانش آموزان و معلمان انتاریو از این پس به مجموعه ای از منابع آنلاین با موضوع مبارزه با اسلام هراسی در مدارس دسترسی دارند. وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا برای کمک به مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد

وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا برای کمک به مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد
وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا کمک مبارزه با اسلام هراسی مدارس راه اندازی

جامعه مسلمانان کانادا که یک سازمان ملی غیرانتفاعی است روز پنج شنبه وبسایتی شامل سه دوره آموزشی، چهار کارگاه و شش ساعت ویدئو آموزشی برای کمک به مقابله با تعصبات احتمالی ضد مسلمانان در میان معلمان و دانش آموزان راه اندازی کرد.

ممونا حسین (Memona Hossain) یکی از اعضای تیم جامعه مسلمانان که این سایت را توسعه داده است گفت که منابع و محتوای قابل ارائه برای کمک به مقابله با اسلام هراسی اهمیت دارد.

حسین که دانشجوی دوره دکترا در دانشگاه تورنتو است گفت «[راه اندازی این سایت] قطعاً اقدامی ضروری بود.» «ما امیدواریم که این نوع تلاش‌ها نه تنها در کوتاه مدت بلکه تغییرات بلندمدتی را رواج دهد.»

در ماه جولای، چند هفته پس از زیر گرفته شدن یک خانواده مسلمان در لندن، انتاریو که پلیس آن را اقدام هدفمند و عمدی دانست دولت فدرال یک نشست اضطراری تشکیل داد. چهار عضو خانواده کشته شدند و یک پسر ۹ ساله به شدت مجروح شد.

در ماه های اخیر هجوم حملات دارای انگیزه نفرت نژادی زنان مسلمان دارای پوشش حجاب در آلبرتا را هدف قرار داده است. در سپتامبر سال گذشته یک مرد مسلمان حین فعالیت‌های داوطلبانه در یکی از مساجد تورنتو با ضربات چاقو به قتل رسید.

جامعه مسلمانان کانادا در ماه جون ۲۲۵،۰۰۰ کمک بلاعوض از دولت انتاریو دریافت کرد که به تلاش های این سازمان برای راه اندازی این وب‌سایت به آدرس islamawareness.ca کمک کرد.

شرف شرف الدین (Sharaf Sharafeldin) سرپرست اجرایی جامعه مسلمانان در بیانیه ای گفت «نتیجه نهایی این پروژه بسیار فراتر از دامنه اولیه تعریف شده است و محتوای خلاصه و مفید، کاربردی و دسترس پذیر برای مربیان، دانش آموزان، والدین و هر یک از افرادی که مایل به مقابله با اسلام هراسی در فضای آموزشی هستند ارائه می کند.»

استیون لچه وزیر آموزش انتاریو گفت بسیاری از دانش آموزان مسلمان همچنان در مدارس و جوامع خود با تبعیض و تعصب مواجه هستند. وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا برای کمک به مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد

وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا برای کمک به مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد
وبسایت جدید جامعه مسلمانان کانادا مبارزه با اسلام هراسی در مدارس راه اندازی شد

لچه در بیانیه ای گفت به همین دلیل است که ما برای مقابله با نژادپرستی و حمایت بهتر از دانش آموزان مسلمان انتاریو و خانواده های آنها در حال سرمایه گذاری و مشارکت با رهبران جامعه {هدایت کنندگان و پیش برندگان این تلاش‌ها} هستیم.

ممونا حسین که برای راه اندازی این پلتفرم آنلاین همکاری کرده، گفت جامعه مسلمانان از بازخوردها و نظرات دریافت شده از برخی از بزرگ‌ترین شوراهای آموزش انتاریو برای بهبود منابع پیشنهادی استفاده کرده است.

شورای آموزش منطقه پیل که نظرات و بازخوردهای خود در مورد پلتفرم را در میان گذاشته بود گفت که در حال پیاده سازی یک استراتژی ضد اسلام هراسی است که آموزش های ضد اسلام هراسی را برای تمام کارکنان الزامی می کند.

مالون ادواردز (Malon Edwards) سخنگوی شورای آموزشی منطقه پیل گفت «شورای آموزش منطقه پیل (PDSB) در مقابل تمام مصادیق تبعیض و سرکوب شامل اسلام هراسی می ایستد» «ما اقدامات اشاره شده را به این دلیل اتخاذ کرده ایم که محیط ها و تجربه های آموزشی منصفانه و همه پذیر را برای دانش آموزان و کارکنان خود تضمین کنیم.»

پل گارو (Paul Gareau) استادیار دانشگاه از قوم متیس در دانشکده مطالعات بومیان در دانشگاه آلبرتا نیز از جمله کسانی بود که از او خواسته شد پلتفرم جدید را بازنگری کند و نظر خود را براساس تجربه هایی که در تدریس چشم اندازهای بومیان داشته در میان بگذارد. گارو گفت که این وب‌سایت سعی دارد که خرافه ها و تصورات غلط درباره اسلام را برطرف کند.

گارو گفت «برای ما به عنوان دست اندرکاران مطالعات بومیان یا مردم بومی چگونگی آموزش به مردم درباره چشم‌اندازهای بومیان به نحوی که بتوانیم این چرخه نژادپرستی ضد بومیان را بشکنیم همیشه یک مبارزه دشوار بوده است. در مورد جوامع مسلمان در کانادا نیز به همین ترتیب است.»

معلمان و دانش آموزان      معلمان و دانش آموزان      معلمان و دانش آموزان      معلمان و دانش آموزان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا