جدیدترین اخبارجهان

جامعه تنیس زنان جهان تمامی تورنمنت ها در چین را به دلیل نگرانی در مورد پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد

جامعه تنیس زنان جهان در پاسخ به سرکوب و سانسور پنگ شوای و نگرانی از وضعیت او تعلیق فوری تمامی تورنمنت ها ورزشی را اعلام کرد

جامعه تنیس زنان جهان تمامی تورنمنت ها در چین را به دلیل نگرانی در مورد پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد

جامعه تنیس زنان (WTA) در پاسخ به سرکوب اتهامات تجاوز جنسی مطرح شده توسط پنگ شوای ستاره تنیس چینی علیه مقام ارشد سابق حزب کمونیست تعلیق فوری تمامی تورنمنت ها در چین، شامل هنگ کنگ را اعلام کرد. جامعه تنیس زنان جهان تمامی تورنمنت ها در چین را به دلیل نگرانی در مورد پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد

در بیانیه ای که روز چهارشنبه منتشر شد، استیو سایمون رئیس و مدیر اجرایی WTA گفت این تصمیم براساس پاسخ «غیرقابل قبول» مقامات چین در رسوایی می تو (#MeToo) شامل سانسور سریع اتهامات مطرح شده توسط پنگ و نادیده گرفتن درخواست ها برای تحقیقات جامع و شفاف اتخاذ شده است.

سایمون گفت «نمی دانم چطور هنگامی که پنگ شوای مجاز نیست که آزادانه ارتباط برقرار کند و ظاهراً برای انکار اتهامات تجاوز جنسی خودش تحت فشار است می توانم با وجدان راحت از ورزشکاران بخواهیم که در آنجا [چین] رقابت کنند.» «با توجه به وضعیت فعلی من علاوه بر این به شدت نگران خطراتی هستم که ممکن است برگزاری رویدادها در چین در سال ۲۰۲۲ بازیکنان و کارکنان ما را تهدید کند.»

پنگ شوای یکی از ستاره های ورزشی بسیار معروف چین در یکی از پست های شبکه اجتماعی در تاریخ ۲ نوامبر که حالا حذف شده است به طور علنی ژانگ ژیلی (Zhang Gaoli) معاون سابق نخست وزیر را متهم کرد که ژانگ سه سال پیش در خانه خودش او را مجبور به سکس کرده است.

پنگ فوراً با سانسور فراگیر وادار به سکوت شد و به مدت دو هفته از انظار عمومی ناپدید شد که جامعه تنیس زنان جهان را واداشت که خواستار پاسخگویی در مورد محل حضور و نگهداری او و همچنین تحقیقات کامل در مورد اتهامات او علیه ژانگ شود.

افرادی که برای رسانه تحت کنترل حکومت چین و سیستم ورزش دولتی کار می کنند در پی رشد روزافزون فریادهای اعتراض جهانی چندین عکس و ویدئو «گواه اثبات زنده بودن» پنگ را منتشر کردند.

سایمون گفت «متأسفانه سران کشور چین به شیوه معتبری به این مسئله بسیار جدی نپرداخته اند. با وجود اینکه ما در حال حاضر می دانیم پنگ کجاست، به طور جدی تردید دارم که او آزاد و در امان باشد و تحت سانسور، اعمال فشار و تهدید نباشد.» «هیچ یک از این وقایع نه قابل قبول است و نه می تواند باشد. اگر افراد قدرتمند بتوانند صدای زنان را سرکوب کنند و اتهامات تجاوز جنسی سرپوش بگذارند در این صورت پایه و اساسی که جامعه تنیس زنان بر آن استوار شده است {برابری برای زنان} متحمل پسرفت جدی خواهد شد. من نمی خواهم و نمی توانم اجازه بدهم که چنین اتفاقی برای جامعه تنیس زنان و بازیکنان آن بیفتد.»

اطلاعیه WTA عمل به وعده تهدیدی است که سایمون در ۱۸ نوامبر در گفتگو با سی ان ان CNN مطرح کرد و گفت که اگر پنگ به طور کامل شنیده و درنظر گرفته نشود و اتهامات مطرح شده او به طور مناسب رسیدگی نشود حاضر است صدها میلیون دلار کسب و کار را در چین از دست بدهد.

سایمون پس از انتشار جدیدترین بیانیه WTA روز چهارشنبه در مصاحبه ای با سی ان ان (CNN) گفت «تنها می توانم تصور کنم که پنگ حالا چه احساسات و عواطفی را تجربه می کند. ما امیدواریم که او احساس کند که هیچ یک از این شرایط تقصیر او نیست، ما واقعاً به او افتخار می کنیم.»

سایمون گفت «اما این موضوع از آن دسته مسائلی نیست که بتوانیم از آن بگذریم. اگر از این موضوع بگذریم در اصل داریم به جهانیان می گوییم که عدم مقابله و رسیدگی به تجاوز جنسی همراه با جدیت و احترامی که لازمه آن است ایرادی ندارد.» «ما نمی توانیم اجازه بدهیم که چنین اتفاقی بیفتد و این جایگاهی نیست که ما به عنوان یک سازمان از آن دفاع می کنیم.»

روز چهارشنبه تصمیم WTA برای خروج از چین مورد تحسین برخی از نام های مشهور تنیس زنان واقع شد که بسیاری از آنها قبلاً نگرانی های خود در مورد امنیت و محل نگهداری پنگ را با استفاده از هشتگ #WhereIsPengShuai در توییتر ابراز کرده بودند.

هو شیجین (Hu Xijin) سردبیر نشریه ناسیونالیست دولتی گلوبال تایمز در شبکه اجتماعی توییتر که در داخل چین مسدود است WTA را به استفاده از پنگ برای حمله به چین متهم کرد.

هو شیجین در توییتر نوشت «جامعه تنیس زنان، پنگ شوای را تحت فشار قرار داده است تا از حملات غرب علیه سیستم چینی حمایت کند. آنها پنگ شوای را از حق آزادی بیان محروم کرده اند و می خواهند که توصیف شوای از وضعیت فعلی خود مطابق انتظارات آنها باشد.»

در طول دو سال گذشته هیچ یک از رویدادهای ورزشی WTA به دلیل پاندمی در چین برگزار نشده است.

جامعه تنیس زنان هنوز تقویم رقابت های ۲۰۲۲ را منتشر نکرده است، اما به طور متوسط تور تنیس حرفه ای هر سال ۱۰ تورنمنت شامل فینال های پایان فصل WTA را در چین برگزار می کند. جامعه تنیس زنان جهان تمامی تورنمنت ها در چین را به دلیل نگرانی در مورد پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد

جامعه تنیس زنان جهان تمامی تورنمنت ها در چین را به دلیل نگرانی در مورد پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد
جامعه تنیس زنان جهان تمامی تورنمنت ها در چین را به دلیل نگرانی در مورد پنگ شوای به حالت تعلیق درآورد

ژانگ ژیلی      ژانگ ژیلی        ژانگ ژیلی        ژانگ ژیلی      ژانگ ژیلی        ژانگ ژیلی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا