انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو دومین مورد لخته شدن خون بر اثر واکسن آسترازنکا را تایید کرد

طبق گفته مسئولین بهداشت استان، دومین مورد ایجاد لخته خون بر اثر تزریق واکسن آسترازنکا کووید-۱۹ در انتاریو تایید شده است

انتاریو دومین مورد لخته شدن خون بر اثر واکسن آسترازنکا را تایید کرد

اداره بهداشت عمومی همیلتون عصر جمعه گفت، مردی حدودا ۶۰ ساله از همیلتون که پس از دریافت اولین دوز واکسن آسترازنکا دچار نوع نادری از لخته خون به نام ترومبوتیک ترومبوسیتوپنیک‌ ‌ایمنی ناشی از واکسن شده بود، در حال حاضر در بیمارستان بستری و تحت مراقبت قرار دارد. انتاریو دومین مورد لخته شدن خون بر اثر واکسن آسترازنکا را تایید کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛

خبر دومین مورد ایجاد لخته خون درست ساعاتی پس از آن منتشر شد که دکتر دیوید ویلیامز، رئیس خدمات پزشکی وزارت بهداشت گفت، مرد دیگری حدودا ۶۰ ساله پس از ابتلا به همین عوارض در حال گذراندن دوره بهبود در خانه است.

در مصاحبه ای، پسر این مرد اهل همیلتون که به عارضه لخته شدن خون دچار شده بود گفت که پدرش در حال حاضر با شرایط وخیمی در بیمارستان عمومی همیلتون (Hamilton General Hospital) بستری است.

پسر مرد همیلتونی که برای محافظت از حریم خصوصی خانواده نمی خواست نامش فاش شود گفت، «تشخیص پزشکی در مورد پدرش، سکته شدید به علت تشکیل لخته خون در مغز بوده است.»

او گفت، پدرش در اوایل آوریل واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده بود و تا دو هفته پس از تزریق واکسن که عوارض گیجی او شروع شد، حالش خوب بود.

طبق گفته او، پس از بیهوش شدن پدرش که نیمه شب برای نوشیدن آب به آشپزخانه رفته بود، مادرش با فوریت‌های پزشکی ۹۱۱ تماس گرفت.

انتاریو دومین مورد لخته شدن خون بر اثر واکسن آسترازنکا را تایید کرد
انتاریو دومین مورد لخته شدن خون بر اثر واکسن آسترازنکا را تایید کرد

او گفت، «حدود ساعت ۳ صبح مادرم صدای زمین خوردن شنید، پدرم که برای نوشیدن آب بیدار شده بود را در حالی پیدا کرد که در اتاق نشیمن بیهوش روی زمین افتاده بود.

او گفت که شرایط پدرش «هنوز نامعلوم و بی ثبات» است و «فعلا تا مدتی» نیازمند درمان در واحد مراقبت‌های ویژه است. «در نهایت، پدرم حتی اگر از بیمارستان مرخص شود، تا آخر عمرش نیازمند مراقبت خواهد بود.» «احتمال اتفاقی که برای خانواده ما افتاد، یک در میلیون است.»

موارد لخته شدن خون در اثر واکسن در سراسر دنیا و دیگر مناطق کانادا گزارش شده است، اما کارشناسان می‌گویند این موارد نادرند.

دکتر الیزابت ریچاردسون، مسئول خدمات درمانی مرکز بهداشت همیلتون روز جمعه در بیانیه ای گفت، «در حالی که این دست واکنش های جدی هنوز بسیار به ندرت اتفاق می افتند، فرآیند قدرتمندی برای پایش هر گونه عوارض جانبی در حال اجراست و برای اطمینان از اینکه چنین عوارضی در سریعترین زمان ممکن شناسایی و درمان می شوند، اقدامات لازم انجام شده است.»

کمیته مشورتی ملی ایمن‌سازی کانادا (NACI) توصیه کرده است که استان ها به دلیل نگرانی های مربوط به ایمنی واکسن آسترازنکا-آکسفورد کووید-۱۹ استفاده از واکسن برای افراد زیر ۵۵ سال را متوقف کنند. روز پنجشنبه، این کمیته توصیه های خود را بازبینی و اعلام کرد که در حال حاضر این واکسن می تواند برای افراد با سن ۳۰ سال و بالاتر ارائه شود.

با این حال، بهداشت کانادا هنوز معتقد است که فواید استفاده از واکسن آسترازنکا نسبت به خطرات ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ اهمیت بیشتری دارد و این سازمان استفاده از آن را برای افراد ۱۸ سال و بزرگتر تایید کرده است.

اخیرا داگ فورد، نخست وزیر، کریستین الیوت، وزیر بهداشت، جان توری، شهردار تورنتو، اولین دوز واکسن آسترازنکا خود را در مقابل دوربین دریافت کردند تا نگرانی های مربوط به این واکسن را برطرف کنند.

نخست وزیر جاستین ترودو و همسرش سوفی گرگوار ترودو نیز اولین دوز واکسن خود را عصر روز جمعه دریافت کردند.

در اوایل این هفته، دولت انتاریو، ارائه واکسن برای افراد ۴۰ ساله و بزرگتر در داروخانه ها و مراکز درمان و مراقبت اولیه را شروع کرد.

ویلیامز روز جمعه در بیانیه ای دوباره تاکید کرد که تمامی واکسن های کووید-۱۹ که در کانادا تزریق می شوند ایمن هستند و از بیماری جدی، بستری شدن و مرگ در اثر بیماری های کشنده جلوگیری می کنند.

بهداشت عمومی      بهداشت عمومی          بهداشت عمومی          بهداشت عمومی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا